Pagina 3 van 13

Geplaatst: 14.12.2010 - 23:29
door Ralf T
Het lijkt me sterk dat nu niet iedere dealer op de hoogte is van de problemen met de D2-motoren. Ze zullen alleen niet staan te juigen om zowel een software-update uit te voeren als nieuwe injectoren te monteren in al die auto's.

Geplaatst: 15.12.2010 - 09:27
door bart simpson
wat zou het de dealer uitmaken? garantiewerkzaamheden zijn onder garantievergoeding vanuit Volvo

Geplaatst: 15.12.2010 - 11:53
door Martinvh
ariane schreef:Zij nu dus 2 weken in het bezit van onze c30R Diesel, en is vorige week ook al in de garage geweest. Hebben de auto gekocht bij Mobility centre De Jong (vestiging Rotterdam). Vriendin rijd er mee van Barendrecht naar Eindhoven voor haar werk, en begon na een paar dagen te klagen dat de auto zo raar deed op de snelweg, net alsof dat je je voet van het gaspedaal haalt,en dat ie zo raar stotterd dan. Kon het zelf niet geloven en heb er vorig weekeind in gereden en het was echt zo.Naast haar werk in Eindhoven zit Volvo De Beemd, en daar is ie vorige week geweest. Hebben de auto na gekeken,gereden,en "aan de computer" gehad ,maar konden niks vinden, moesten het maar even aankijken . Hebben we nu een week gedaan en na al die berichten hier op het forum ga ik morgen toch maar eens weer bellen.Het rijden op de snelweg is echt geen pretje zo. Tevens deden ze bij ons ook alsof ze er nog nooooit van gehoord hadden.
Die van mij gaat as vrijdag naar Mobility Centre in Barendrecht (de Jong). Je zou contact met ze op kunnen nemen, ze weten er nu immers vanaf!

Geplaatst: 15.12.2010 - 12:14
door Discovery
Het is misschien handig om de problemen met de D2 te verplaatsen naar een ander topic of de titel te veranderen, is het ook wat duidelijker voor mensen met problemen.

Geplaatst: 15.12.2010 - 12:27
door Paul
Discovery schreef:Het is misschien handig om de problemen met de D2 te verplaatsen naar een ander topic of de titel te veranderen, is het ook wat duidelijker voor mensen met problemen.
Check, was zelf ook al de weg kwijt.

Geplaatst: 15.12.2010 - 20:03
door ariane
<Martinvh>
Die van mij gaat as vrijdag naar Mobility Centre in Barendrecht (de Jong). Je zou contact met ze op kunnen nemen, ze weten er nu immers vanaf!

Heb vandaag gebeld,en het doorgegeven.
Ze gingen contact opnemen met Barendrecht. Ben benieuwd.....

Geplaatst: 16.12.2010 - 20:03
door Edgar
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij TVK in Alkmaar, het "D2" probleem was hun niet bekend.... Toch een grote dealer

Geplaatst: 16.12.2010 - 21:45
door hotpants
Martinvh schreef:Dat is een uitgebreide beschrijving!

Bedankt.

Kun je mij wellicht ook vertellen bij welke dealer je zit? (die van mij doet telefonisch namelijk net alsof het allemaal nieuw voor ze is.)

Thanx

Sorry voor late reactie!

Geen dank!

Ik zit bij Broekhuis in Assen!

Geplaatst: 16.12.2010 - 21:49
door hotpants
Injectoren vervangen zegt ons helemaal niets... Dit lijkt mij specifiek van toepassing op de auto van Ralf T.

Er staat voor zaterdagmorgen een lange rit richting Oostenrijk op de planning. Ik zal kijken wat de auto dan doet.

Geplaatst: 16.12.2010 - 22:05
door Ralf T
Volgens mijn Volvo-dealer is het vervangen van de injectoren het advies van Volvo Zweden. De softwareupdate is niet genoeg om de problemen op te lossen. Mijn auto wacht nu al twee weken op de injectoren. Ze schijnen heel moeilijk leverbaar te zijn.

Geplaatst: 17.12.2010 - 09:49
door Bart
Hmm, houd dit topic in de gaten, schoonvader krijgt begin januari zijn D2 Sport geleverd (op mijn aanraden overgestapt naar Volvo)...

Geplaatst: 17.12.2010 - 16:03
door Ralf T
M'n D2 staat nog wel even stil, ben ik bang. Het vervangen van de injectoren is toch niet de oplossing. Auto schijnt ook zo slecht te rijden dat ik 'm nog niet mee kan nemen voor m'n vakantie volgende week. Krijg nu een V50 als vervanger voor de tijdelijke S40. Daarmee kan ik in ieder geval met 4 personen op vakantie. Echt waardeloos dit :-(

Geplaatst: 17.12.2010 - 19:18
door Bart
Da's flink balen Ralf. Van de positieve kant bekeken, ze laten er in ieder geval geen gras over groeien en geven niet zomaar de auto terug terwijl deze nog niet 100% is.

Geplaatst: 17.12.2010 - 19:41
door Minxz
hmmm..... hoop dat deze problemen bekend zijn bij Volvo. zodat ze er wat aan kunnen doen voordat mijnV50 D2 van de band rolt.

Zijn er trouwens D2 bezitters die dit soort problemen totaal niet hebben of heeft iedereen in meer of mindere mate last van een bokkende motor.

Geplaatst: 17.12.2010 - 20:30
door Paul
Niet alle D2 blokken hebben dit probleem inderdaad. Bij mijn dealer waren er ook nog geen meldingen binnen gekomen.

Geplaatst: 17.12.2010 - 21:22
door Ralf T
Volvo Zweden heeft, volgens de dealer, aangegeven dat dit probleem bij alle D2's bestaat, alleen bij sommige auto's zijn de problemen in (veel) mindere mate aanwezig (en gaan veel mensen er dus niet mee terug naar de dealer). Daarbij werd het bij mij ook erger naarmate de kilometers opliepen. Ik heb er al relatief veel kilometers opzitten (bijna 18.000 km), dus misschien dat de problemen veel later naar boven komen.
Tot dusver zijn veel auto's met een softwareupdate en evt. vervangen injectoren naar huis gestuurd, maar Volvo heeft erkend dat het daarmee nog niet opgelost is. Daarom wordt het vervangen van de injectoren niet meer goedgekeurd en zijn ze nu eerst aan het kijken naar een permanente oplossing.

Blijft een kwalijke zaak dat de D2's klaarblijkelijk slecht getest zijn en te snel op de markt zijn gezet.

Geplaatst: 17.12.2010 - 21:27
door Edgar
Minxz schreef:heeft iedereen in meer of mindere mate last van een bokkende motor.
Bokken is bij mij een groot woord... meer lichtjes, kortstondig inhouden, tussen 1800-2400 toeren (nu +/-7000 KM)

Geplaatst: 20.12.2010 - 21:44
door ariane
Hebben zaterdag onze c30 naar de garage gebracht( volvo de Jong Rotterdam).

Geplaatst: 20.12.2010 - 22:03
door Edgar
ariane schreef:Hebben zaterdag onze c30 naar de garage gebracht( volvo de Jong Rotterdam).
Waren ze bekend met het probleem?

Geplaatst: 20.12.2010 - 22:12
door Jumpman
Edgar schreef:
Minxz schreef:heeft iedereen in meer of mindere mate last van een bokkende motor.
Bokken is bij mij een groot woord... meer lichtjes, kortstondig inhouden, tussen 1800-2400 toeren (nu +/-7000 KM)
Ik sluit me aan bij Edgar, alleen iets minder km gereden 5500km. Heb het idee, dat het steeds minder wordt trouwens.
Meestal als ik de cruise rond 122km/h erop zet, dat ie dan even inhoudt (op armer mengsel gaat lopen of zoiets) en daarna gewoon weer netjes en constant door rijdt.