Blow-off valve

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gebruikersavatar
Marco C70
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
Locatie: omgeving Rotterdam

290,- EUR incl aansluitflens kost de HKS SSQV.
Valt mee vind ik zelf, gezien de maandelijkse lasten van de T5(SLUUURP)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Daarmee is het begrijpelijk dat mensen een forge kiezen die 100 tot 200 euro goedkoper zijn, afhankelijk van het type.

Maar goed als je genoeg in je budget hebt, kun je ook de duurdere compenenten kiezen.
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Ik heb een turbosmart megasonic dumpvalve..kostte me 400 euro..
Afbeelding

Deze kan in hardheid afgesteld worden...met een grotere aansluitstuk kan ie 120db maken...maar dat doet ie nu niet..maar hij hij valt genoeg op iig...hehehe

Dit is er een zonder dubbele zuiger..dus niet geschikt voor auto's met LMM...
Gebruikersavatar
Lokkie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07.11.2006 - 11:14

he wimpie...wat doe jij op dit forum!!! Jij bent de cossie specialist. Dus niet zo opscheppen met die turbosmart van je...hahaha greetz Roeland

ps: de turbosmart versie gaat dus niet op mijn T4 passen??? Dan maar zo´n saaie HKS SSQV erop....:P:P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Hé Roeland...

Ik ben me aan t orienteren in de volvo's....ik wil in de toekomst een volvo aanschaffen...dus vandaar ik ook hier te vinden ben...;)
Gebruikersavatar
Lokkie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07.11.2006 - 11:14

oke, lachen. Spreek je op msn wel. Moet nog steeds n keer meerijden met de cossie. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Coupé
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.11.2006 - 19:48
Locatie: Achterhoek

Weet niet of de vraag hier thuis hoort, maar drop hem toch ...

Wat is het verschil met een T% en een T5-R ??
Gebruikersavatar
Lokkie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07.11.2006 - 11:14

Coupé schreef:Weet niet of de vraag hier thuis hoort, maar drop hem toch ...

Wat is het verschil met een T% en een T5-R ??
hoort hier idd niet...kan gebeuren

***mod***

hier een piccie van mijn bov op me V40 T4:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Het enige dat je merkt is dat je turbogat kleiner word, omdat je turbo nu sneller opspoelt.

Bedenk ook goed waar je hem plaatst,
- tussen turbo & intercooler
- tussen intercooler & gasklep

Er zijn tegenwoordig hele gave immitatie HKS SSQV dumpvalves te koop.
Deze had ik ook op mijn Nissan, dat heb ik een keer laten filmpen toen ik me banden wilde oproken. Zie onderstaande link en zet je geluid aan;
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3612112220

P.s. deze imitaties kosten 100e.
wimwerf
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 31.07.2006 - 11:15

Tussen turbo en intercooler is de warme zijde...en daar kunnen dumpvalves met een membraam niet zo goed tegen...

Een dumpvalve kan je het beste plaatsen aan de koude zijde...
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”