Tsja maar dat is nog steeds geen R!
Ik zou er niet over nadenken om deze auto op gas te zetten. Ik zie teveel problemen met de nieuwe motoren om de stap nog te durven maken. Heb zelf ook een V70R op lpg gehad (classic). Reed fantastisch en een zeer begerenswaardige auto (mis hem nog steeds). Maar ik heb wel de nodige hikjes meegemaakt met de auto. En dan bedoel ik dat de auto heel soms uitviel enz. Heb aan het gas niet veel echte storingen gehad, maar ik reed er op het laatst wel met geknepen billen mee. Nu met de diesel nooit van dat soort problemen gehad. Loopt altijd en hikjes zijn de D5 volledig vreemd.
Je hebt een leaseauto, en als de R te duur wordt om veel km's mee te maken ga je toch in de BMW rijden en houd je de R netjes en alleen voor de uitjes. Als je de R niet kunt betalen of te duur vind op benzine is het wellicht niet de juiste keuze geweest als je alle prive uitjes ermee wilt doen. Juist de aanwezigheid van de leaseauto maakt je heel erg flexibel en kun je ook erg makkelijk de kosten in de hand houden. En 10.000 km per jaar in de R moet toch een feest zijn!
R op gas, welke installatie
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik wou dit net zeggen!!Tsja maar dat is nog steeds geen R!
Maar een dikke diesel is mijns inziens ook helemaal niet verkeerd!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Waarom ga je een R tunen.945i schreef:Het gaat inderdaad nergens over.
Wie zet er nou gas in een raspaard.
Bonfire eet ook geen Aldi bix.
Gaat het nog niet hard genoeg?
En op gas? Om een paar centen te besparen en daardoor evt allemaal ellende op de hals te halen? Gas is om op te koken.

Laat lekker origineel zou ik zeggen. maar ja, wie ben ik?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Kan me voorstellen dat de rij-eigenschappen van een getunede R een stuk verbeterd kunnen worden na tuning. Vaak onderin de toeren geven dergelijke turbo motoren niet echt thuis. Merk het al met mijn T5, als je dan bedenkt dat de turbo van een R waarschijnlijk een tikkeltje groter is, moet het turbo-gat nog groter zijn.Silver_R schreef:Waarom ga je een R tunen.945i schreef:Het gaat inderdaad nergens over.
Wie zet er nou gas in een raspaard.
Bonfire eet ook geen Aldi bix.
Gaat het nog niet hard genoeg?
En op gas? Om een paar centen te besparen en daardoor evt allemaal ellende op de hals te halen? Gas is om op te koken.![]()
Laat lekker origineel zou ik zeggen. maar ja, wie ben ik?
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Zeker wel veel gewend.wtr_s60 schreef:Iemand die niet veel gewend is zeker ?Silver_R schreef: maar ja, wie ben ik?
Standaard R gaat wel "oké", eens getuned laat je 't "beest" écht vrij.
Maar een V70R, persoonlijke mening, is toch een beetje een familie wagen.
En laat ik nu vader van 2 kinderen zijn. Perfecte snelle auto dus.
Als ik nog sneller zou willen, zou ik iets anders kopen en niet het concept van een V70R aantasten.
Een R is meer een snelle GT ipv een racewagen.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21228
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En zo is het maar net =D> , al dat gebabbel over tunen en raspaardjes op gas overzetten, als de construteur dat bedoeld had zou die het wel hebben gemaakt.Silver_R schreef:Zeker wel veel gewend.wtr_s60 schreef:Iemand die niet veel gewend is zeker ?Silver_R schreef: maar ja, wie ben ik?
Standaard R gaat wel "oké", eens getuned laat je 't "beest" écht vrij.
Maar een V70R, persoonlijke mening, is toch een beetje een familie wagen.
En laat ik nu vader van 2 kinderen zijn. Perfecte snelle auto dus.
Als ik nog sneller zou willen, zou ik iets anders kopen en niet het concept van een V70R aantasten.
Een R is meer een snelle GT ipv een racewagen.
Wij hebben nu een snelle D5 en dat is soms makkelijk als je geen ruimte krijgt bij het invoegen.
Maar als ik een 3.0tdi of een 320cdi in mijn spiegel zie weet ik dat het auto's zijn met meer pk's, nou en.
Het gas verhaal heb ik nooit gesnapt :roll: .
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ik vindt het wel logisch dat je hem op gas wil zetten. Dat ga ik ook met mijn 2.4T doen. Vooral omdat die R nog geen gas heeft kun je nog een goede start maken. Voor inbouw de klepjes controleren, kunnen die nog lang stellen, dan geen probleem lijkt me. Dan duurt een kop revisie nog heeeeeel lang
.
Helemaal geweldig als je een beveiligde gas installatie hebt die bewaakt tegen te hoge temperaturen. Alhoewel, ik zou hem gewoon op bezine klikken als ik wil racen
.
Ik denk dat als je het nodige vooronderzoek doet, je heel goed op gas kan rijden. En zo'n D5 red het absoluut niet bij een R, een vergelijking van niets (om alleen de vergelijking af te kraken).
Bezine is belachelijk duur en diesel rijden is ook belachelijk duur. Een gas installatie met kleppen bescherming en wel onderhoud plegen (kleppen controleren, bougies etc.) kan volgens mij makkelijk uit.
Maar net als M@rcel is dit voor mij ook een experiment (gas inbouwen), dus garanties heb je nooit.
En weer on-topic;
Er van uit gaande dat op gas racen niet slim is, maak het dan niet veel uit welke installatie je kiest. Maar kies een bewezen technologie en kleppen bescherming (flash lube of iets dergelijks. En een gas installatie is niet onderhoudsvrij, elke beurt opeens je bougies, af en toe de klepspeling controleren en zo zijn er nog wat kleine dingetjes. Die kosten echt niet de hoofdprijs, maar ga niet rijden met het idee dat je er nooit meer naar om hoeft te kijken....

Helemaal geweldig als je een beveiligde gas installatie hebt die bewaakt tegen te hoge temperaturen. Alhoewel, ik zou hem gewoon op bezine klikken als ik wil racen

Ik denk dat als je het nodige vooronderzoek doet, je heel goed op gas kan rijden. En zo'n D5 red het absoluut niet bij een R, een vergelijking van niets (om alleen de vergelijking af te kraken).
Bezine is belachelijk duur en diesel rijden is ook belachelijk duur. Een gas installatie met kleppen bescherming en wel onderhoud plegen (kleppen controleren, bougies etc.) kan volgens mij makkelijk uit.
Maar net als M@rcel is dit voor mij ook een experiment (gas inbouwen), dus garanties heb je nooit.
En weer on-topic;
Er van uit gaande dat op gas racen niet slim is, maak het dan niet veel uit welke installatie je kiest. Maar kies een bewezen technologie en kleppen bescherming (flash lube of iets dergelijks. En een gas installatie is niet onderhoudsvrij, elke beurt opeens je bougies, af en toe de klepspeling controleren en zo zijn er nog wat kleine dingetjes. Die kosten echt niet de hoofdprijs, maar ga niet rijden met het idee dat je er nooit meer naar om hoeft te kijken....
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
@M@rcel,
ik bedoelde trouwens dat ik weet dat jij ook ooit deze beslissing heb gemaakt en de gok hebt genomen
...
Met goed resultaat als ik dat zo lees.
ik bedoelde trouwens dat ik weet dat jij ook ooit deze beslissing heb gemaakt en de gok hebt genomen

Met goed resultaat als ik dat zo lees.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21228
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Diesel en benzine duur, maar het ombouwen naar gas kost niets :roll: als je daar een buffer voor gecalculeerd hebt, lijkt het mij niet zo'n probleem.
Je moet nogal wat km's maken om het systeem rendabel te krijgen als het allemaal al heel blijft, doet dat het niet dan zou het maar zo eens een blok kunnen kosten, ik zou er niet mee willen speculeren maar ieder zijn ding natuurlijk.
Je moet nogal wat km's maken om het systeem rendabel te krijgen als het allemaal al heel blijft, doet dat het niet dan zou het maar zo eens een blok kunnen kosten, ik zou er niet mee willen speculeren maar ieder zijn ding natuurlijk.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Mwoa de motor is gechipped dus een stoplicht sprintje is goed te doen hoor. Maar "racen" nah dat niet echt denk ik.945i schreef:Wat is racen met een S60 2.4T..?![]()
Een beetje zakjapanner rijdt je de snot uit de oren.![]()
daar is die auto helemaal niet voor gemaakt.
Mja volgens mij is zelfs een V70R niet een geweldige race auto.... Maar wel erg snel.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
V70R net onder 6 sec dus erg rap...sju_art schreef:Mwoa de motor is gechipped dus een stoplicht sprintje is goed te doen hoor. Maar "racen" nah dat niet echt denk ik.945i schreef:Wat is racen met een S60 2.4T..?![]()
Een beetje zakjapanner rijdt je de snot uit de oren.![]()
daar is die auto helemaal niet voor gemaakt.
Mja volgens mij is zelfs een V70R niet een geweldige race auto.... Maar wel erg snel.
is geen audi RS met 4,5sec ofzo , dat zijn echte racebakken
maar erg rap al HEEL ERG LEUK
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Subaru Impreza,ook leuk. 

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
zeker, maar dat lukt me niet om dat als gezinsauto binnen te krijgenRamon&Ramon schreef:Subaru Impreza,ook leuk.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Je zou maar een R hebben en die dan op gas willen laten lopen..