Pagina 3 van 10

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:09
door bartv70
Heb geen RTI en eigenlijk was er geen klap voelbaar, wel hoorbaar.
Auto raakte ook nauwelijks uit koers

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:12
door VolvoRob
Ja, je hebt geluk gehad dat de Peugeot er van de zijkant in kwam, ipv aan de voorkant er op. Ik hoop dat je de schade op de tegenpartij kunt verhalen.

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:13
door Oceanracer
Ik durf het bijna niet te vragen, maar stel dat hij wel economisch total-loss wordt verklaard, zou dat voor jou dan een reden zijn om weer een Multipla aan te schaffen?

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:17
door bartv70
Oceanracer schreef:Ik durf het bijna niet te vragen, maar stel dat hij wel economisch total-loss wordt verklaard, zou dat voor jou dan een reden zijn om weer een Multipla aan te schaffen?
Voor mij wel, maar ik heb hier niets te vertellen 8)
Nee er moet weer een V70 komen

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:25
door iksee90
Met een Multipla maak jezelf deel uit van de kreukelzone. Op die manier ben je wel 1 met de auto. Ik weet alleen niet of dat is wat je wilt.

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:25
door crackedtooth
.hrrr

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:26
door VolvoRob
Nee er moet weer een V70 komen
Is het besluit dan al gevallen dat deze weg gaat? Hoeveel staat er op de klok?

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:28
door bartv70
VolvoRob schreef:
Nee er moet weer een V70 komen
Is het besluit dan al gevallen dat deze weg gaat? Hoeveel staat er op de klok?
Auto is van 10-2003 en heeft precies (die dag) 200.000km gereden.
T'is een 2.4D Edition 2

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:31
door Philken
expertise gaat uit van gebruik van nieuwe stukken, indien hij als totaal verlies beschouwd wordt, kan je nog altijd vragen om de auto te houden(berekening: dagwaarde voor het ongeval verminderd met het hoogste bod op 't "wrak") en dan met het uitgekeerde bedrag de auto te laten maken met 2ehandsstukken(indien je een Volvo sloper zoekt: CS-Parts in Beernem België doet enkel Volvo)

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:32
door Johan s60
bartv70 schreef:
Oceanracer schreef:Ohw bliksem, dat ziet er minder fraai uit dan dat het op de eerste foto leek. Mijn ex heeft mijn V70 eens beschadigd met een inhaalmanoeuvre en dat schadebedrag viel ondanks de 3 plaatdelen nog wel mee, maar ik zie nu ook dat de dorpel is beschadigd en die deuren niet de normale vorm meer hebben. Ik weet niet of dat ook nog uit te deuken is...
Ze zouden natuurlijk gebruikte plaatdelen kunnen gebruiken.
Als dit het verschil is tussen wel of niet total loss dan is die keus voor ons makkelijk.
We gaan maandag de schade hersteller maar eens bellen
Geen gek idee, er worden op ebay genoeg deuren aangeboden

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:36
door Automatic-freak
Voorscherm en beide portieren zullen vervangen moeten worden en het achterscherm uitdeuken en spuiten.
Dorpel lijkt goed te zijn, misschien alleen de dorpelkap vervangen !?

Ik zet in op een schade van 3000-3500 afhankelijk van het uurtarief van de hersteller. Aangezien de V70 van 2003 is; moet hij dit mijns inziens kunnen hebben (dagwaarde ligt boven het dubbele van 3500, toch !?)

Veel succes met de afhandeling en hopelijk komen er achteraf geen lichamelijke klachten naar voren !!

Mvg Erik

Geplaatst: 25.12.2010 - 14:55
door iksee90
Alleen het vervangen van 1 portier is al 1500 euro.
Laat staan 2 stuks, voorscherm en herstellen van achterscherm.

Geplaatst: 25.12.2010 - 15:08
door michel-C30
Voor Discovery vanaf 25 seconden

http://www.zie.nl/video/algemeen/Vijf-z ... fzttlff53s

Zie nu inderdaad dat die geel is. Lastig in he donker

Geplaatst: 25.12.2010 - 15:22
door VolvoRob
iksee90 schreef:Alleen het vervangen van 1 portier is al 1500 euro.
Laat staan 2 stuks, voorscherm en herstellen van achterscherm.
750 Euro per deur inderdaad als je ze nieuw besteld. Je kunt ook overwegen om deuren van de sloop te nemen, alles over te zetten en het verschil in je zak te steken. Aan Bart de keuze.

Geplaatst: 25.12.2010 - 15:55
door iksee90
Dealerkosten per deur.

Deur nieuw ca. 500 euro
De en montage ca. 500 euro
Spuitkosten ca. 500 euro

Geplaatst: 25.12.2010 - 16:56
door bartv70
Als er forum leden zijn die een dergelijk geval al eens bij de hand hebben gehad of weten hoe je dit het best kan aanpakken dan is alle info welkom
Het liefst blijven wij onze eigen auto hebben.
Dus ook al is ie op het eerste oog economisch total loss, dan nog is het mogelijk, volgens div. sites. de auto dmv gebruikte plaatdelen goedkoper te laten herstellen dan volgens de expertise.
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Koop ik mijn eigen auto an terug van de verzekering, of betaald de verzekering dan een deel van het geld uit.
We gaan uit van niet total loss, maar wil wel beslagen ten ijs komen als het dubbeltje de verkeerde kant opvalt

Geplaatst: 25.12.2010 - 17:05
door Automatic-freak
iksee90 schreef:Alleen het vervangen van 1 portier is al 1500 euro.
Laat staan 2 stuks, voorscherm en herstellen van achterscherm.
Als je het in het westen laat doen bij een dealer wel waarschijnlijk !!

Een deur vervangen, met overbouwen én uitspuiten is gemiddeld 1500,- dat klopt, maar als je niet uit hoeft te spuiten scheelt dat aanzienlijk ...
Aangezien toch al de hele zijkant gespoten moet worden, heb je géén uitspuit-kosten, maar alleen de daadwerkelijke spuitkosten van de nieuwe of te repareren delen !!

Maar ik zal er wel géén verstand van hebben, ondanks dat ik dit werk dagelijks doe (schade-calculatie's maken); zo te merken ben je zelf ook vast schade-calculator of schade-expert ... tevens wil ik opmerken dat het uurtarief ook wel degelijk scheelt bij een dealer of zelfs landelijk (westen is stukken duurder qua tarief dan oosten en/of noord-oosten).

Succes met de afhandeling !!

Mvg Erik

Geplaatst: 25.12.2010 - 17:09
door Automatic-freak
bartv70 schreef:Als er forum leden zijn die een dergelijk geval al eens bij de hand hebben gehad of weten hoe je dit het best kan aanpakken dan is alle info welkom
Het liefst blijven wij onze eigen auto hebben.
Dus ook al is ie op het eerste oog economisch total loss, dan nog is het mogelijk, volgens div. sites. de auto dmv gebruikte plaatdelen goedkoper te laten herstellen dan volgens de expertise.
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Koop ik mijn eigen auto an terug van de verzekering, of betaald de verzekering dan een deel van het geld uit.
We gaan uit van niet total loss, maar wil wel beslagen ten ijs komen als het dubbeltje de verkeerde kant opvalt
Voorbeeld; totaal-loss (economisch);
-Dagwaarde 7000,-
-Schadebedrag dus meer dan 2/3 van de waarde (richtlijn)
-Hoogste bieding op restant of wrak 2500,-
-Uitkering aan verzekerde dus 7000,- of (7000,- min 2500,-)=4500,- met behoud van de auto & dus zelf kiezen hoe en waar te repareren !!

Mvg Erik

Geplaatst: 25.12.2010 - 18:26
door crackedtooth
@automatic-freak

"Hoogste bieding op restant of wrak 2500,- "

is dat een inschatting van jouw kant of zijn daar richtlijnen/tabellen voor ?

Geplaatst: 25.12.2010 - 18:42
door VolvoRob
Dus ook al is ie op het eerste oog economisch total loss, dan nog is het mogelijk, volgens div. sites. de auto dmv gebruikte plaatdelen goedkoper te laten herstellen dan volgens de expertise.
@Bart: het zou mij echt verbazen als je auto op basis van deze schade economisch total loss verklaard wordt. Enne, autofreak heeft een goed punt: oosten of westen van NL scheelt aanzienlijk. Ik kan je indien nodig via pm een adres geven waar ik recentelijk prima geholpen ben.