V70 2.4D 131 pk genoeg ?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
jorrits60
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:33

Als ik jouw motivatie zo lees om nieuwer te gaan rijden, valt de 126pk variant direct af, aangezien deze geen 6-bak heeft, maar een 5-bak.

Dat maakt de mogelijkheden wat betreft chiptuning ook beperkter en houd ook daarbij de 20% overschrijdingsnorm van de RDW in de gaten, voor wat betreft de geldigheid van je typegoedkeuring.
Wil je zonder herkeuring legaal upgraden dan kun je dus maar 25,2 pk extra vermogenswinst realiseren. Als je een d5 met ca 200+ pk wil kun je dus beter voor een 185pk-variant gaan.
Volvo s60 MY'07 2.4d 163pk Edition II Communication line 180k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21177
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

En de 185pk D5 is bepaald geen stakker je zou jezelf de vraag kunnen stellen of je meer pk's nodig bent.
Ik ben nog geen situatie's tegen gekomen waar ik te weinig vermogen had, op de tussensprints moet je het Duitse geweld voor laten gaan, een 185pk kan verder heel goed meekomen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik heb zelf de 2.4D uit 2007 (=163 pk) en dat is meer dan voldoende om mee te komen, qua karakter is het geen strepentrekker, maar ongemerkt gaat het best rap! Heb overigens ook met de 126 pk variant gereden en vond dat destijds beter rijden dan de 185 pk, blok liep veel mooier rond en was daardoor (ondanks hogere toerental) op het gehoor toch stiller bij 120 km/u
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21177
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Quota schreef:Ik heb zelf de 2.4D uit 2007 (=163 pk) en dat is meer dan voldoende om mee te komen, qua karakter is het geen strepentrekker, maar ongemerkt gaat het best rap! Heb overigens ook met de 126 pk variant gereden en vond dat destijds beter rijden dan de 185 pk, blok liep veel mooier rond en was daardoor (ondanks hogere toerental) op het gehoor toch stiller bij 120 km/u
En dat ben ik niet met je eens.
Ik heb de 126pk gehad in de S60 en heb nu een 185pk D5 waarvan ik de D5 de mooiste loop cultuur vindt hebben.
Buiten de auto klinkt het blok als een 5 cylinder met een zekere potentie, dezelfde indruk die je krijgt van een BMW/Mercedes/Audi met een 6 cylinder als ze stationar draaien.
Als je gewoon met de auto rijdt en de automaat laat schakelen rond de 2000rpm klinkt het blok goed/beter dan de 126pk.
Op de snelweg is er minder lawaai door de 6e versnelling.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Wellicht scheelt het toch iets per exemplaar. Staat van onderhoud, soort olie etc.
Maar feit is wel dat ik hier op het forum vaker heb gelezen dat de D5 toch iets minder fijne loopcultuur heeft als een 2.4D.. Ik kan dit laatste echter niet uit eigen ervaring melden, maar zoals gezegd heb ik dit hier vaker gehoord.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21177
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kan zijn Thijs.
Die van ons heeft alleen de dealer gezien en dat houden we zo.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Die van mij tot nu toe ook. Buiten de riem om doe ik alles waarvoor niet aan de pc gehangen hoeft te worden tegenwoordig weer zelf. Een dealer is ook niet je van het is mijn ervaring helaas.

Voor wat betreft hoe een blok draait ís exemplarisch te noemen. Op mijn vorige werk hadden we 10 dezelfde MB sprinters 312D rijden, geen een "liep" hetzelfde. Hoe er mee gereden is vanaf het begin is erg "vormend" voor de loopcultuur van een blok.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
jorrits60
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:33

klinkt goed! Heb je foto's? :wink:
Volvo s60 MY'07 2.4d 163pk Edition II Communication line 180k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Of een link naar de site waar die te koop staat?

Klinkt iig erg goed :wink: MT of AT?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21177
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Erg lekker met goeie optie's.
Over de bandenkeus zou ik nog een keer nadenken.
In de winter rijdt ik met een 16" set en was blij toen ik de 17" Sentinel weer kon monteren, zoveel strakker sturende auto wordt het dan.
Hij is op dwarsrichels mss iets nerveuser maar te hard is de mijne, ondanks de toevoeging Sport Edition, niet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

diesel01 schreef:
Quota schreef:Ik heb zelf de 2.4D uit 2007 (=163 pk) en dat is meer dan voldoende om mee te komen, qua karakter is het geen strepentrekker, maar ongemerkt gaat het best rap! Heb overigens ook met de 126 pk variant gereden en vond dat destijds beter rijden dan de 185 pk, blok liep veel mooier rond en was daardoor (ondanks hogere toerental) op het gehoor toch stiller bij 120 km/u
En dat ben ik niet met je eens.
Ik heb de 126pk gehad in de S60 en heb nu een 185pk D5 waarvan ik de D5 de mooiste loop cultuur vindt hebben.
Buiten de auto klinkt het blok als een 5 cylinder met een zekere potentie, dezelfde indruk die je krijgt van een BMW/Mercedes/Audi met een 6 cylinder als ze stationar draaien.
Als je gewoon met de auto rijdt en de automaat laat schakelen rond de 2000rpm klinkt het blok goed/beter dan de 126pk.
Op de snelweg is er minder lawaai door de 6e versnelling.
en daarom mogen smaken ook verschillen... :P Maar het hangt gewoon ook erg van de auto en hoe de vorige bestuurder hem bereden heeft af...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
...

...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Slaap lekker....en droom gerust van deze nette auto. En, niet geheel onbelangrijk, veel plezier bij het poetsen van het in- en uitwendige. Velgen staan hem ook goed.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Fraai licht interieur. Daar houd ik van!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Is dit wel een edition sport? Geen sport stuur en geen zilveren dakrails. Beiden std op een ed sport volgens mij. En import ivm geen nummerplaten?

De auto is prachtig!! Hele mooie combi met zwart en licht leer! En zo'n standkachel had ik ook wel willen hebben, hele fijne optie volgens mij!
Geniet er straks van!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Thijs schreef:Is dit wel een edition sport? Geen sport stuur en geen zilveren dakrails. Beiden std op een ed sport volgens mij. En import ivm geen nummerplaten?

De auto is prachtig!! Hele mooie combi met zwart en licht leer! En zo'n standkachel had ik ook wel willen hebben, hele fijne optie volgens mij!
Geniet er straks van!!
voor zover ik het me van de prijslijst kan herinneren, de standaard zilveren dakrails konden tegen 0 euro vervangen worden door de zwarte roofrails. blijkbaar vond de vorige eigenaar dat mooier.. (maar ik vind alumunium ook mooier)

Maar het zou ook een buitenlandse kunnen zijn...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”