Pagina 3 van 4
Geplaatst: 10.05.2011 - 09:47
door jorrits60
Als ik jouw motivatie zo lees om nieuwer te gaan rijden, valt de 126pk variant direct af, aangezien deze geen 6-bak heeft, maar een 5-bak.
Dat maakt de mogelijkheden wat betreft chiptuning ook beperkter en houd ook daarbij de 20% overschrijdingsnorm van de RDW in de gaten, voor wat betreft de geldigheid van je typegoedkeuring.
Wil je zonder herkeuring legaal upgraden dan kun je dus maar 25,2 pk extra vermogenswinst realiseren. Als je een d5 met ca 200+ pk wil kun je dus beter voor een 185pk-variant gaan.
Geplaatst: 10.05.2011 - 11:17
door ...
...
Geplaatst: 10.05.2011 - 11:50
door diesel01
En de 185pk D5 is bepaald geen stakker je zou jezelf de vraag kunnen stellen of je meer pk's nodig bent.
Ik ben nog geen situatie's tegen gekomen waar ik te weinig vermogen had, op de tussensprints moet je het Duitse geweld voor laten gaan, een 185pk kan verder heel goed meekomen.
Geplaatst: 10.05.2011 - 17:55
door Quota
Ik heb zelf de 2.4D uit 2007 (=163 pk) en dat is meer dan voldoende om mee te komen, qua karakter is het geen strepentrekker, maar ongemerkt gaat het best rap! Heb overigens ook met de 126 pk variant gereden en vond dat destijds beter rijden dan de 185 pk, blok liep veel mooier rond en was daardoor (ondanks hogere toerental) op het gehoor toch stiller bij 120 km/u
Geplaatst: 11.05.2011 - 10:12
door diesel01
Quota schreef:Ik heb zelf de 2.4D uit 2007 (=163 pk) en dat is meer dan voldoende om mee te komen, qua karakter is het geen strepentrekker, maar ongemerkt gaat het best rap! Heb overigens ook met de 126 pk variant gereden en vond dat destijds beter rijden dan de 185 pk, blok liep veel mooier rond en was daardoor (ondanks hogere toerental) op het gehoor toch stiller bij 120 km/u
En dat ben ik niet met je eens.
Ik heb de 126pk gehad in de S60 en heb nu een 185pk D5 waarvan ik de D5 de mooiste loop cultuur vindt hebben.
Buiten de auto klinkt het blok als een 5 cylinder met een zekere potentie, dezelfde indruk die je krijgt van een BMW/Mercedes/Audi met een 6 cylinder als ze stationar draaien.
Als je gewoon met de auto rijdt en de automaat laat schakelen rond de 2000rpm klinkt het blok goed/beter dan de 126pk.
Op de snelweg is er minder lawaai door de 6e versnelling.
Geplaatst: 11.05.2011 - 16:57
door Thijs
Wellicht scheelt het toch iets per exemplaar. Staat van onderhoud, soort olie etc.
Maar feit is wel dat ik hier op het forum vaker heb gelezen dat de D5 toch iets minder fijne loopcultuur heeft als een 2.4D.. Ik kan dit laatste echter niet uit eigen ervaring melden, maar zoals gezegd heb ik dit hier vaker gehoord.
Geplaatst: 11.05.2011 - 17:03
door diesel01
Kan zijn Thijs.
Die van ons heeft alleen de dealer gezien en dat houden we zo.
Geplaatst: 11.05.2011 - 18:55
door Thijs
Die van mij tot nu toe ook. Buiten de riem om doe ik alles waarvoor niet aan de pc gehangen hoeft te worden tegenwoordig weer zelf. Een dealer is ook niet je van het is mijn ervaring helaas.
Voor wat betreft hoe een blok draait ís exemplarisch te noemen. Op mijn vorige werk hadden we 10 dezelfde MB sprinters 312D rijden, geen een "liep" hetzelfde. Hoe er mee gereden is vanaf het begin is erg "vormend" voor de loopcultuur van een blok.
Geplaatst: 11.05.2011 - 20:50
door ...
...
Geplaatst: 11.05.2011 - 21:31
door jorrits60
klinkt goed! Heb je foto's?

Geplaatst: 11.05.2011 - 21:43
door ...
...
Geplaatst: 12.05.2011 - 06:10
door Thijs
Of een link naar de site waar die te koop staat?
Klinkt iig erg goed

MT of AT?
Geplaatst: 12.05.2011 - 09:50
door diesel01
Erg lekker met goeie optie's.
Over de bandenkeus zou ik nog een keer nadenken.
In de winter rijdt ik met een 16" set en was blij toen ik de 17" Sentinel weer kon monteren, zoveel strakker sturende auto wordt het dan.
Hij is op dwarsrichels mss iets nerveuser maar te hard is de mijne, ondanks de toevoeging Sport Edition, niet.
Geplaatst: 12.05.2011 - 20:49
door Quota
diesel01 schreef:Quota schreef:Ik heb zelf de 2.4D uit 2007 (=163 pk) en dat is meer dan voldoende om mee te komen, qua karakter is het geen strepentrekker, maar ongemerkt gaat het best rap! Heb overigens ook met de 126 pk variant gereden en vond dat destijds beter rijden dan de 185 pk, blok liep veel mooier rond en was daardoor (ondanks hogere toerental) op het gehoor toch stiller bij 120 km/u
En dat ben ik niet met je eens.
Ik heb de 126pk gehad in de S60 en heb nu een 185pk D5 waarvan ik de D5 de mooiste loop cultuur vindt hebben.
Buiten de auto klinkt het blok als een 5 cylinder met een zekere potentie, dezelfde indruk die je krijgt van een BMW/Mercedes/Audi met een 6 cylinder als ze stationar draaien.
Als je gewoon met de auto rijdt en de automaat laat schakelen rond de 2000rpm klinkt het blok goed/beter dan de 126pk.
Op de snelweg is er minder lawaai door de 6e versnelling.
en daarom mogen smaken ook verschillen...

Maar het hangt gewoon ook erg van de auto en hoe de vorige bestuurder hem bereden heeft af...
D5
Geplaatst: 13.05.2011 - 23:17
door ...
...
Geplaatst: 14.05.2011 - 07:39
door V70/2.4D/2003
Slaap lekker....en droom gerust van deze nette auto. En, niet geheel onbelangrijk, veel plezier bij het poetsen van het in- en uitwendige. Velgen staan hem ook goed.
Geplaatst: 14.05.2011 - 07:40
door Oceanracer
Fraai licht interieur. Daar houd ik van!
Geplaatst: 14.05.2011 - 11:33
door Thijs
Is dit wel een edition sport? Geen sport stuur en geen zilveren dakrails. Beiden std op een ed sport volgens mij. En import ivm geen nummerplaten?
De auto is prachtig!! Hele mooie combi met zwart en licht leer! En zo'n standkachel had ik ook wel willen hebben, hele fijne optie volgens mij!
Geniet er straks van!!
Geplaatst: 14.05.2011 - 12:39
door Quota
Thijs schreef:Is dit wel een edition sport? Geen sport stuur en geen zilveren dakrails. Beiden std op een ed sport volgens mij. En import ivm geen nummerplaten?
De auto is prachtig!! Hele mooie combi met zwart en licht leer! En zo'n standkachel had ik ook wel willen hebben, hele fijne optie volgens mij!
Geniet er straks van!!
voor zover ik het me van de prijslijst kan herinneren, de standaard zilveren dakrails konden tegen 0 euro vervangen worden door de zwarte roofrails. blijkbaar vond de vorige eigenaar dat mooier.. (maar ik vind alumunium ook mooier)
Maar het zou ook een buitenlandse kunnen zijn...
Geplaatst: 14.05.2011 - 13:24
door ...
...