Pagina 3 van 3

Geplaatst: 16.01.2011 - 21:05
door Figaro
maar het kan mensenlevens redden!!

Net nog een reportage gezien op de Vlaamse zender CANVAS, panorama ( http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/ ... inking-car ; http://www.thinkingcars.com/), over de slimme auto van de toekomst, en VOLVO kwam er ongelooflijk veel in voor met al hun veiligheidssnufjes. Ik ben pro, sorry, elk zijn mening.

Maar ik kan je begrijpen, in de spits is het een kerstboom met veel toeters en bellen, maar met een gedachte dat je dit jaar terug een kerstcadeautje aan je kleinkind kan geven!

Geplaatst: 16.01.2011 - 21:24
door bart simpson
Mensen met een driver supportline hebben de neiging hun grenzen (ten onrechte) te verleggen.

Geplaatst: 16.01.2011 - 22:02
door arnoud
Tuurlijk kan het mensenlevens redden, maar als je er binnen de kortste keren niet meer naar kijkt omdat het niet meer opvalt (of dat je brein het blocked) is het een optie die niet veel toevoegt.

Als BLIS nu alleen af zou gaan af je de auto naast je niet gezien zou hebben, dan zou het nuttig zijn. Dan mag er ook best een BOING BOING geluidje bij. Maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren voordat ze dat kunnen...

Geplaatst: 17.01.2011 - 07:44
door ZX10r
Tja ik rij ook motor dus kijk over het algemeen beter dan de gemiddelde weggebruiker en ben me daardoor meer bewust van wat er voor en achter me gebreurt. Soms ben ik de ACC voor, dit is alleen maar omdat ik door autoruiten heen kan kijken en daardoor nog eerder zie wat er gebeurt.

Ik denk dat mensen met driver support line wat rustiger gaan rijden en meer afstand houden tenminste ik wel. Kleven is alles onder de 2 sec afstand houden van je voorganger. Met de toeters en bellen ben je je nu bewust van de afstand waarop je rijdt. Daarnaast is het nu in de file wel makkelijker mail lezen.

Geplaatst: 29.01.2011 - 19:03
door DJR
:oops:

Ik zal jullie de slapeloze nachten besparen, maar ik heb mijn bestelling laten omzetten naar een D3 (was T4). Niet alleen zijn mijn jaarlijkse kilometers aan de hoge kant, maar ook na een testrit in een benzine en een diesel moest ik toch erkennen dat de D3 voor mij echt de betere keus is.

Fijn dat de dealer wilde meewerken om mijn bestelling om te zetten maar ik ben wel een ervaring rijker....

Enfin, een D3 is in bestelling, Seashell metallic, Momentum uitvoering.
Enige extra's: Njord velgen en een uitlaatsierstuk.
Levering half maart.

Dat wilde ik nog even meegeven.

Geplaatst: 29.01.2011 - 19:11
door ZX10r
Goed om te horen dat je de bestelling kon weizigen naar lekker te hebben getest.

Geplaatst: 31.01.2011 - 23:33
door Svea05
Heeft iemand met een T4 de 220 km/uur gehaald?

Geplaatst: 01.02.2011 - 11:58
door DJR
Nee, maar met 180PK en 0-100 in 8,3 seconden heb ik geen twijfel dat die 220 km/u gehaald wordt. Dit is een rappe auto, die T4