Voordat er nu een merk de grond in geboord gaat worden dat al sinds mensenheugenis goeie auto's maakt en in de top twee staat van best verkopende merken, is enige nuancering op zijn plaats.
Verhoudingsgewijs zijn er meer probleemloze Opels dan Volvo's.
V70 T6 RWD R-Design Heico Sportiv versus Opel Insignia OPC
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mee eens ik heb gewoon erg veel pech met de insignia gehad.945i schreef:Voordat er nu een merk de grond in geboord gaat worden dat al sinds mensenheugenis goeie auto's maakt en in de top twee staat van best verkopende merken, is enige nuancering op zijn plaats.
Ben zelf in het verleden 4 jaar verkoper bij opel geweest en heb toen
het merk zeker niet als negatief ervaren.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- s60magic
- 4th Gear member
Ik kraak Opel auto's ook niet af, het zijn best goede auto's.
Maar de service's van Opel ( en Opel nederland ) is ver te zoeken.
Met elk merk auto is wel eens wat, maar dan moeten ze het ook oplossen en dat ontbreekt er aan bij Opel.
Maar de service's van Opel ( en Opel nederland ) is ver te zoeken.
Met elk merk auto is wel eens wat, maar dan moeten ze het ook oplossen en dat ontbreekt er aan bij Opel.
945i schreef:Voordat er nu een merk de grond in geboord gaat worden dat al sinds mensenheugenis goeie auto's maakt en in de top twee staat van best verkopende merken, is enige nuancering op zijn plaats.
-
- 8th Gear member
Dan heb jij nog een dealer gehad die de ouderwetse dekwijze had "iedereen die het parkeerterrein op komt rijden is een zekere koper".(voor jou tien anderen)
Tegenwoordig doen goeie dealers (ook Opel) meer voor de klanten.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 3rd Gear member
945i: Is er een relatie tussen aantal verkochte auto's en kwaliteit? Volgens mij is de Opel m.n. in NL zo populair vanwege zijn prijs. Hoewel het met Opel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat. Erg tegenvallende verkopen. Maar ook de nieuwe Astra is een leuk model.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- s60magic
- 4th Gear member
Daarom komen ze er ook zo goed van af in de dealer onderzoeken!!!
945i schreef:Dan heb jij nog een dealer gehad die de ouderwetse dekwijze had "iedereen die het parkeerterrein op komt rijden is een zekere koper".(voor jou tien anderen)
-
- 8th Gear member
Daar is wel een relatie ja.
Dacia maakt goedkope auto's (en ze zijn niet eens slecht trouwens) maar mist de historie en het imago, en zal dan ook nooit zoveel verkopen als een merk dat al jaren lang goeie auto maakt en probeert door kwaliteit te maken, mensen ook voor de 2e of 3e keer voor dat merk te laten kiezen.
Mercedes heeft een tijd last gehad van kwaliteits problemen, je zag meteen terug in de verkoop. Nu het weer goed is, doen ze het meteen weer goed, dat komt door de goeie naam opgebouwd in het verleden.
Mensen zijn ook veranderd trouwens, vroeger was men meer merkentrouw dan nu.
Dacia maakt goedkope auto's (en ze zijn niet eens slecht trouwens) maar mist de historie en het imago, en zal dan ook nooit zoveel verkopen als een merk dat al jaren lang goeie auto maakt en probeert door kwaliteit te maken, mensen ook voor de 2e of 3e keer voor dat merk te laten kiezen.
Mercedes heeft een tijd last gehad van kwaliteits problemen, je zag meteen terug in de verkoop. Nu het weer goed is, doen ze het meteen weer goed, dat komt door de goeie naam opgebouwd in het verleden.
Mensen zijn ook veranderd trouwens, vroeger was men meer merkentrouw dan nu.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
- s60magic
- 4th Gear member
Heb zelf ook nog een Vivaro, en had met 26000 km en 1,5 jaar oud de versnellingsbak stuk. Hoeveel ik heb moeten doen omdat onder garantie vergoed te krijgen is echt niet meer normaal. Een dag na dat de garantie was afgelopen, knapte mijn koppelingskabel eraf, maar helaas de garantie zit erop en kon 280 euro overmaken. Had laatst met mijn S60 het contactslot stuk 3,5 jaar oud
en hoefde de helft van 320 euro te betalen omdat dit onder coulance valt. Dat is pas service's !!! Echt 945i kijk ook maar eens op het Opel-forum
coulance hebben ze echt nog nooit van gehoord.
en hoefde de helft van 320 euro te betalen omdat dit onder coulance valt. Dat is pas service's !!! Echt 945i kijk ook maar eens op het Opel-forum
coulance hebben ze echt nog nooit van gehoord.
- Fredhead
- Geartronic member
Mijn opa rijd al sinds ver voor mijn geboorte Opel en heeft nog nooit problemen gehad buiten het normale onderhoud om.
Soms heb je pech en soms heb je geluk, mijn laatste Volvo heeft ook nogal wat problemen gehad en als ik nu de problemen lees die de nieuwe 1.6D motoren al hebben begin ik wel een beetje aan de kwaliteit te twijfelen.
Ik ga hier niet roepen dat Opel goed is of Volvo slecht, maar soms heb je gewoon een keer pech is mijn idee.
Soms heb je pech en soms heb je geluk, mijn laatste Volvo heeft ook nogal wat problemen gehad en als ik nu de problemen lees die de nieuwe 1.6D motoren al hebben begin ik wel een beetje aan de kwaliteit te twijfelen.
Ik ga hier niet roepen dat Opel goed is of Volvo slecht, maar soms heb je gewoon een keer pech is mijn idee.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Discovery
- 5th Gear member
Opel is hierin zeker niet de enige. Bij VW/Audi kunnen ze er ook wat van. Probleem is dat die merken zo populair zijn dat de klanten toch wel komen.s60magic schreef:Maar de service's van Opel ( en Opel nederland ) is ver te zoeken. Met elk merk auto is wel eens wat, maar dan moeten ze het ook oplossen en dat ontbreekt er aan bij Opel.
- toppertje
- 6th Gear member
vroeguh, in een duister verleden eens, als VW fan, een opel kadett
gekocht,niet zo maar eentje,maar een 2.0GSI 16v.
auto was plankhard,stug tot op het bot,maar ging niet stuk.
techniek was simpel,het kraakte allemaal,maar heb toch zeer veel plezier
aan de auto gehad.
gekocht,niet zo maar eentje,maar een 2.0GSI 16v.
auto was plankhard,stug tot op het bot,maar ging niet stuk.
techniek was simpel,het kraakte allemaal,maar heb toch zeer veel plezier
aan de auto gehad.
geen glans zonder wrijving