Pagina 3 van 5

Geplaatst: 19.10.2011 - 18:20
door pjot
de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)

Geplaatst: 19.10.2011 - 18:27
door 945i
pjot schreef:de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)
Jij was toch degene die klaagde over een slechte loop onder de 1800 t/pm?

Geplaatst: 19.10.2011 - 18:34
door bart simpson
pjot schreef:de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)
jij hebt een 2.4D D3 (voordat men hier weer denkt dat je een 2.0D D3 dat vermogen mee kunt geven)
Zou niet blij zijn met dat vermogen in die motor (met uitsluitend FWD) los van garantieperikelen enzo

Geplaatst: 19.10.2011 - 19:09
door pjot
945i schreef:
pjot schreef:de mijne hebben ze gebracht naar 250 pk(d3)
Jij was toch degene die klaagde over een slechte loop onder de 1800 t/pm?
juist,en?

bij alle vorige wagens vormde dit geen probleem op dat vlak. Integendeel. Is bij de dealer zelf gebeurd. Denk je dat die niet goed zit?

Geplaatst: 19.10.2011 - 19:14
door 945i
Vind het nogal wat, van 163 naar 250 PK.

Geplaatst: 19.10.2011 - 19:19
door bart simpson
pjot schreef:bij alle vorige wagens vormde dit geen probleem op dat vlak. Integendeel. Is bij de dealer zelf gebeurd. Denk je dat die niet goed zit?
ik weet dat dat niet goed zit

Geplaatst: 19.10.2011 - 19:23
door Fredhead
945i schreef:Vind het nogal wat, van 163 naar 250 PK.
Mee eens, bijna 100 pk erbij met dezelfde turbo, intercooler, etc
Dat alles gaat het flink te verduren krijgen vrees ik

Geplaatst: 19.10.2011 - 19:42
door pjot
945i schreef:Vind het nogal wat, van 163 naar 250 PK.
Bah weet niet. Zoals ik zei is het reeds de derde maal dat ik dit doe en altijd met alleen positieve effecten. Deze praktijk is (in belgie ) toch heel courant geworden. Een 1/1 verhouding is toch al jaren "gewoontjes". Ben zelf geen technieker maar iedereen weet toch dat voertuigen ingevoerd worden met "gereduceerd" of gelimiteerd vermogen omwille van de taksen. Zelfs bij bedrijfsvoertuigen, zoals tractoren doen ze dit. Ook in dezelfde verhouding.
Doorgaans ga je minder verbruiken. Ik zit nu gemiddeld op 8,0 liter, hoewel ik vaak een aanhangwagen trek.

Geplaatst: 19.10.2011 - 19:46
door 945i
Ik vind het prima.
Alleen dan niet klagen dat hij slecht loopt zonder te vermelden dat hij extreem getuned is.

Geplaatst: 19.10.2011 - 20:49
door pjot
wat heet :o ;

Daar reden wij 15 jaar geleden al mee rond. En dat noem jij extreem.
Ben dat zo gewoon dat ik het gewoon domweg vergat te melden.

Als ik de wagentjes zo rondom mij op de baan zie optrekken, denk ik dat er ander gevalletjes rondrijden :roll:

Geplaatst: 19.10.2011 - 21:01
door 945i
Klinkt heel stoer, maar 87 PK vermogenstoename is extreem, ook in Belgiƫ... Dat red je niet met alleen een ander chippie ...
En dat op een nieuwe XC90.. Aparte dealer heb jij. :roll:

Geplaatst: 19.10.2011 - 21:20
door v70bio
Pjot: Wat voor chiptuning heb je laten uitvoeren? Heico? Polar?

Ben erg nieuwsgierig hiernaar.

Geplaatst: 19.10.2011 - 21:35
door lemmer
Maak je geen zorgen, niet naar de moraalridders luisteren, zonde van dit forum. Tunen veranderd niets aan je parameters van je stationairloop.
Als je het vermogen veelvuldig gebruikt zal hij kapot gaan, maar dat geld ook voor een standaard auto. Wel zal bij het trekken van een zware aanhanger met een zijden voetje moeten worden gereden, maar dat merk je vast wel in de auto.
Overigens zullen die 250 pk op papier wel ergens anders liggen hoor, 216 is eigenlijk het max met de standaard verstuivers, turbo intercolooler e.t.c. die 250 zullen wel op de uitdraai staan maar ergens in een piek bij 4700 rpm.

Geplaatst: 19.10.2011 - 21:44
door 945i
lemmer schreef:Maak je geen zorgen, niet naar de moraalridders luisteren, zonde van dit forum.

-----blabla---

Overigens zullen die 250 pk op papier wel ergens anders liggen hoor, 216 is eigenlijk het max met de standaard verstuivers, turbo intercolooler e.t.c. die 250 zullen wel op de uitdraai staan maar ergens in een piek bij 4700 rpm.
Weet je wat zonde van dit forum is, figuren die zonder de last van enige kennis domme ding uitkramen.
De conclusie kan namelijk niet anders zijn dan dat,
A: het geen 250PK zijn.
B: Je er niks aan hebt, want met fluwelen voet en in een toerental waar je niet komt.

En dan nog beweren dat het allemaal geen kwaad kan... yeh right. :roll:

Geplaatst: 19.10.2011 - 22:35
door lemmer
je leest niet goed, maar ja, voel je je wellicht aangesproken? was niet de bedoeling hoor

Geplaatst: 19.10.2011 - 22:45
door 945i
Waar/wat lees ik niet goed?

Geplaatst: 20.10.2011 - 07:42
door bart simpson
lemmer schreef:je leest niet goed, maar ja, voel je je wellicht aangesproken? was niet de bedoeling hoor
Als iemand de capaciteit van een door jou geleverde pomp met > 50% vergroot stuur jij hem zeer waarschijnlijk het bos in bij voorkomende problemen, moraalridder....
Toon anders gewoon eens aan dat de parameters bij stationair niet veranderd zijn

Geplaatst: 20.10.2011 - 11:53
door Thom
Dit gelooft toch geen mens, 250pk in een FWD XC90 D3, en dat via de dealer :roll: Polestar doet er eens 20pk en miss 50Nm bij op, maar daar houdt het ook wel mee op.. Als je 'hoeken' wilt in een Volvo SUV, neem dan een XC60 D5 R Design met een Polestar chip.

Geplaatst: 20.10.2011 - 20:53
door lemmer
bart simpson schreef:
lemmer schreef:je leest niet goed, maar ja, voel je je wellicht aangesproken? was niet de bedoeling hoor
Als iemand de capaciteit van een door jou geleverde pomp met > 50% vergroot stuur jij hem zeer waarschijnlijk het bos in bij voorkomende problemen, moraalridder....
Toon anders gewoon eens aan dat de parameters bij stationair niet veranderd zijn
Nou, nee daarom hebben wij een goed draaiende serviceafdeling en hebben onze systemen ruime marges omdat wij weten dat het gebeurd. Als de schades aantoonbaar door misbruik komen zullen wij dat zeker verwerken, verschil is dat wij niet direct gaan reclameren of dat als een directe reden aanwenden om onder onze productverantwoordelijkheden uit te komen.

Om het aan te tonen zou ik een printscreen moeten hebben van de data voor en na het aanpassen van de kenvelden. Bij het tunen van mijn auto heb ik deze zaken bewust in de gaten gehouden, de functie van de EGR e.t.c. zijn intact gebleven omdat anders de regeneratie in gevaar kan komen.
Het onregelmatig lopen is toch een producteigenschap veroorzaakt doordat de EGR klep open gaat staan als de motor stationair loopt.

Overigens hebben we de discussie over de vermogens al vele malen gehad, om meer peekaas te krijgen moet je meer lucht in de motor pompen en een evenredige hoeveelheid brandstof. Die pomp (turbo) is nooit zo groot geselecteerd dat hij de benodigde overdruk en hoeveelheid het blok in krijgt, de verstuivers hebben een marge maar nooit voldoende om die vermogens te krijgen
Ik heb een s een grafiek gepost van mijn tuning en daar zie en een kleine piek aan het einde van de curve bij 4800 rpm, maar welke id...t draait dat nu met een diesel? Mijn beide volvo's hadden identieke motoren, en elk bij een ander getuned, gek dat die vermogens allemaal zo tegen de 218 pk aan liggen. Bij het tunen kun je ook zien dat het benodigde kenveld van de voorinspuiting en turbodrukcombinatie niet verder omhoog kan.

Misschien is moraalridder dan niet juist gekozen, mijn excuses daarvoor, maar sommige reacties komen zo belerend over.

Geplaatst: 20.10.2011 - 21:06
door 945i
Niet belerend maar duidelijk, sommige mensen hebben daar moeite mee idd.

Maarja, zand erover, 250 PK lukt dus niet met originele verstuivers en/of turbo...