Geplaatst: 09.02.2011 - 23:40
past maar op een manier die homokineet,even goed kijken dus hoe de vorken van de as en homokineet tegen over elkaar staan.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
het klopt dat het op 1manier de juiste is.Ramon&Ramon schreef:past maar op een manier die homokineet,even goed kijken dus hoe de vorken van de as en homokineet tegen over elkaar staan.
Bestaat er voor het loshalen van de ashoesklem een makkelijke manier of gereedschap? Zo zitten er op de Volvo nogal wat van die lastige klemmetjes. Alternatief gewone schroef slangklemmen?Ramon&Ramon schreef:zonder demontage van de homokineet gaat het dus niet lukken,de ashoes zul je ook los moeten halen vrees ik,altijd bij werk aan draagarmen enz,de buitenste asbout demonteren en de as iets terug drukken..
Ok, bedankt, dat was mijn eerste gedachte ook, niet hergebruiken die ^#%#$$ klemmen.elianmars schreef:Die klem moet je er af slopen, is niet te hergebruiken.
Ik heb tot twee keer toe een homokineet uit elkaar getrokken. De eerste keer heb ik een originele Volvo klem terug geplaatst, maar kreeg deze niet vast genoeg aangeklemd. Bleef lekken. Toen was ik het zat en heb er een gewone slangklem met schroef op gedraaid.
Zo heb ik het de tweede keer (bij een andere wagen) ook gedaan.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat je die as zo makkelijk uit elkaar kan trekken.......
Als je de asbout loshaalt en de as terugduwt,dan is er niks aan de hand,voor je gaat werken aan de ophanging,dus wat ze doen is knoeien of ze weten niet waar ze mee bezig zijn.Frumpy schreef:Ok, bedankt, dat was mijn eerste gedachte ook, niet hergebruiken die ^#%#$$ klemmen.elianmars schreef:Die klem moet je er af slopen, is niet te hergebruiken.
Ik heb tot twee keer toe een homokineet uit elkaar getrokken. De eerste keer heb ik een originele Volvo klem terug geplaatst, maar kreeg deze niet vast genoeg aangeklemd. Bleef lekken. Toen was ik het zat en heb er een gewone slangklem met schroef op gedraaid.
Zo heb ik het de tweede keer (bij een andere wagen) ook gedaan.
Ik blijf het trouwens raar vinden dat je die as zo makkelijk uit elkaar kan trekken.......
Dat makkelijk uit elkaar trekken van de as verrast menig monteur in de universele garage's. Hoor ze regelmatig vloeken als het aan de orde is of ter sprake komt.
Inderdaad, je creëert veel meer onbalans op de as. Originele klemmen kosten je ook de kop niet.Ramon&Ramon schreef:Met een slangklem is het dus knoeiwerk,gebruik de orginele klemmen,zo moeilijk is dat toch niet?
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101Rippie V70 schreef:Ed,
Jij hebt toch een fotoreportage gemaakt van jouw "powerflexombouw"
Kan de link zo snel niet vinden. Misschien hier even plaatsten?
Voorn schreef: En Hans, jouw auto heeft ongeveer net zoveel km's gemaakt als de mijne.
Zouden de mijne ook vervangen moeten worden ?
Met andere woorden.
Om de hoeveel km's moet je de draagarmrubbers vervangen?
Het ging mij niet om de prijs. Ik had originele klemmen, maar ik kreeg ze niet goed dicht geknepen. Het bleef lekken en daarom heb ik er gewone klemmen op gezet.FrankS60 schreef:Inderdaad, je creëert veel meer onbalans op de as. Originele klemmen kosten je ook de kop niet.Ramon&Ramon schreef:Met een slangklem is het dus knoeiwerk,gebruik de orginele klemmen,zo moeilijk is dat toch niet?
Zo ongeduldig dat je maar begint te schreeuwen? Maargoed, je MOET dus helemaal niks. Alleen als je van mening bent dat de auto niet zo strak stuurt als weleer, zou je ze KUNNEN vervangen.Voorn schreef:Om de hoeveel km's moet je de draagarmrubbers vervangen
Het gaat ook niet om kilometerstand, het gaat om de staat van de rubbers. Die kunnen afhankelijk van je rijgedrag, gebied, garage enz eerder of later versleten zijn. Reken ergens op iets tussen de 80.000 en 200.000km of tussen de 4 en 10 jaar. Overigens een hele ruwe schatting, pin me er niet op vast en er zijn 1001 redenen om er vanaf te wijken. En zoals oceanracer al zegt, het MOET niet, het valt echt niet uit elkaar alleen je hebt gewoon een mindere performance in sturen, controle en gevoel met de auto.Oceanracer schreef:Zo ongeduldig dat je maar begint te schreeuwen? Maargoed, je MOET dus helemaal niks. Alleen als je van mening bent dat de auto niet zo strak stuurt als weleer, zou je ze KUNNEN vervangen.Voorn schreef:Om de hoeveel km's moet je de draagarmrubbers vervangen