Pagina 3 van 5
Geplaatst: 09.02.2011 - 07:54
door EVV
adnan schreef:rsnhakan schreef:1.6D en 2.0D hebben beiden een 52 liter tank.
Maar bij 2000 toeren schakelen lijkt mij ook iet wat te vroeg.. ik zou eerder rond de 2500 toeren schakelen.
Maar bij 2500 toeren komt de turbo in werking, is t dan niet juist nog minder zuinig?
Juist niet, als de turbo niet blaast moet de motor zelf de lucht aanzuigen, als de turbo gaat blazen wordt de lucht in de motor geblazen door energie die anders verloren gaat, zonder dat het de motor zelf energie kost, je hebt geen aanzuigverliezen meer.
Geplaatst: 09.02.2011 - 07:54
door adnan
Brandstofpomp niet goed? Of inspuitsysteem? Zijn dit soort dingen bij t uitlezen zichtbaar?
Geplaatst: 09.02.2011 - 08:28
door rsnhakan
Vast wel. Meestal als er iets niet goed is geeft datgene wat niet goed is een fout aan.
Geplaatst: 09.02.2011 - 08:41
door EVV
Hoe is de staat van je luchtfilter, is die pas nog vervangen?
Geplaatst: 09.02.2011 - 09:00
door adnan
Die is de afgelopen beurt vervangen, bij 88000. Nu zit ie op 101000km
Geplaatst: 09.02.2011 - 09:23
door manneke-D
adnan schreef:Het verbruik liep in schommelende vorm langzaam op. Hij moet toch juist constant blijven?? of heb ik het verkeerd?
Er zijn meer factoren die het verbruik beïnvloeden dan toerental/snelheid. Denk aan glooiingen in de weg, het wegdek, de wind.
Dus ook met CC schommelt het verbruik.
Wat je zou kunnen doen is, zoals rsnhakan al aangaf, aan het begin van de test het gemiddeld verbruik (en de gemiddelde snelheid, maar dat hoeft niet) te resetten en uit te lezen op het moment dat je de test eindigt.
Geplaatst: 09.02.2011 - 10:59
door adnan
Bedankt allemaal.
tank is op het rode vak, kga doorrijden tot t lampje brand en dan volgooien. Kijken hoeveel liter er dan ingaat.
Ik zal ook de BC resetten, en dan einde van de tank eens kijken hoeveel km ik heb gemaakt en wat het gemidelde verbruik is.
Kga eens paar dealers en diesel expert bedrijven een belletje geven over de prijs voor het uitlezen. bij de een is het lagere prijs als bij de ander he. suggesties altijd welkom!
Geplaatst: 09.02.2011 - 13:30
door adnan
Tank gevuld toen het lampje ging branden, kreeg geen geluidssignaal (hoort dat???) Dit keer kreeg ik er maar 42ltr diesel in, ipv 43 liter als de vorige keer (toen was het lampje niet gaan branden nog) ERG VREEMD!!
BC gereset, geeft aan 980 km tot lege tank.
Hebben jullie er wat aan als ik er bij vermeld dat de auto in 2006 door volvodealer is geimporteerd uit frankrijk? dit mag niks uitmaken wel?
Geplaatst: 09.02.2011 - 14:03
door RampantBunny
Ik rijd zo'n beetje 5,2 per 100 (doen er wel meer hier) en schakel normaal tussen de 2200 en 2500 toeren (tenzij ik wil spelen

).
Maar let op: Die 1,6D is heel zuining, maar zodra je wat sportiever/harder gaat rijden gaat het gebruik hard onderuit (verschil bijvoorbeeld tussen 120 op de cc en 140 op de cc is zeer duidelijkte zien)
Bij twijfel altijd even uit laten lezen bij de dealer.
grts
Hans
Geplaatst: 09.02.2011 - 17:04
door rsnhakan
Jij tankt eigenlijk te vroeg.. (maar wel op tijd :p) als het lampje gaat branden betekent het niet automatisch dat je tank bijna leeg is. Er zit dan nog zo'n 10 liter in. Bij Volvo brand het lampje erg snel.
Je krijgt geen geluidssignaal als het lampje gaat branden.
Geplaatst: 09.02.2011 - 17:54
door Paul
Zag trouwens dat mijn dagteller nu op 672km staat, en ik denk dat ik nog 120km kan rijden tot lege tank. Merk dat als ik vanaf hier naar Schiphol rij de koppel van mijn D2 toch iets te lekker vind om daar geen gebruik van te maken. Grrrrrrrrrroeeeeeeeeem! (hihi)
Geplaatst: 09.02.2011 - 19:01
door kmser
Normaalgezien rij ik 700km met een tank. Nu rij ik heel rustig en haal ik 900km uit een tank. Ik zal dat niet lang volhouden.
Geplaatst: 09.02.2011 - 20:33
door Fredhead
adnan schreef:Tank gevuld toen het lampje ging branden, kreeg geen geluidssignaal (hoort dat???) Dit keer kreeg ik er maar 42ltr diesel in, ipv 43 liter als de vorige keer (toen was het lampje niet gaan branden nog) ERG VREEMD!!
BC gereset, geeft aan 980 km tot lege tank.
Hebben jullie er wat aan als ik er bij vermeld dat de auto in 2006 door volvodealer is geimporteerd uit frankrijk? dit mag niks uitmaken wel?
Het lampje ging bij mijn V50 al branden als ik nog 150 km kon rijden. Je kan hiervoor beter de boardcomputer in de gaten houden.
Dat je geen geluidssignzal krijgt als je moet tanken klopt.
Heb je trouwens ook het aantal gereden kilometers door de getankte liters gedeeld? En wat kwam daar uit voor verbruik?
Geplaatst: 09.02.2011 - 22:33
door adnan
rsnhakan schreef:Jij tankt eigenlijk te vroeg.. (maar wel op tijd :p) als het lampje gaat branden betekent het niet automatisch dat je tank bijna leeg is. Er zit dan nog zo'n 10 liter in. Bij Volvo brand het lampje erg snel.
Je krijgt geen geluidssignaal als het lampje gaat branden.
Hoever rij jij nog door dan?
Geplaatst: 09.02.2011 - 22:35
door adnan
Paul schreef:Zag trouwens dat mijn dagteller nu op 672km staat, en ik denk dat ik nog 120km kan rijden tot lege tank. Merk dat als ik vanaf hier naar Schiphol rij de koppel van mijn D2 toch iets te lekker vind om daar geen gebruik van te maken. Grrrrrrrrrroeeeeeeeeem! (hihi)
Ik zou blij zijn als ik totaal rond de 750/800 km zou maken haha
Geplaatst: 09.02.2011 - 22:37
door adnan
kmser schreef:Normaalgezien rij ik 700km met een tank. Nu rij ik heel rustig en haal ik 900km uit een tank. Ik zal dat niet lang volhouden.
Wat is rustig ryden voor jou?
Geplaatst: 09.02.2011 - 22:47
door adnan
fredhead schreef:adnan schreef:Tank gevuld toen het lampje ging branden, kreeg geen geluidssignaal (hoort dat???) Dit keer kreeg ik er maar 42ltr diesel in, ipv 43 liter als de vorige keer (toen was het lampje niet gaan branden nog) ERG VREEMD!!
BC gereset, geeft aan 980 km tot lege tank.
Hebben jullie er wat aan als ik er bij vermeld dat de auto in 2006 door volvodealer is geimporteerd uit frankrijk? dit mag niks uitmaken wel?
Het lampje ging bij mijn V50 al branden als ik nog 150 km kon rijden. Je kan hiervoor beter de boardcomputer in de gaten houden.
Dat je geen geluidssignzal krijgt als je moet tanken klopt.
Heb je trouwens ook het aantal gereden kilometers door de getankte liters gedeeld? En wat kwam daar uit voor verbruik?
Ong.1:15,5
Het rare is wel dat ik de vorige tankbeurt toen het rood lampje niet brandde er 43 ltr in kreeg, en vandaag 42ltr. Apart is dat.
Geplaatst: 10.02.2011 - 06:40
door rsnhakan
Die 1 liter maakt echt niks uit hoor..
Maar wat geeft jouw boardcomputer aan als het lampje gaat branden? Bij ons was dat ook meestal zo'n 150 km. (2.0D) Wij reden vaak door totdat die zei dat we nog ongeveer 50 km konden rijden.
Geplaatst: 10.02.2011 - 09:21
door adnan
1liter voor zo n tankje is toch wel wat denk ik.
Toen t lampje brande gaf de bc ook 150km aan.
Geplaatst: 10.02.2011 - 12:15
door Sander Peter
Allen,
Ik heb net een probleem gehad met mijn auto. Het verbruik steeg plotseling met een aantal liters per 100km.
Oorzaak, een chronisch verstopt roetfilter.