verbruik D3 in S/V 60
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07.04.2011 - 09:16
Mijn vorige BMW was anders sneller én zuiniger. Alleen rijdt de Volvo veel comfortabeler en zachter. Ik heb 'm ook niet gekozen voor de sportiviteit. Gisteren met een aanhanger van 800kg gereden en die voelde ik niet hangen. Bij de BMW werd ik zeeziek van het gehuppel en de acceleratie was dan ook een stuk minder.
Volvo V60 Momentum D3 Geartronic 2011 Foto's
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
Aleerst bedankt voor de vele reacties.
verbruik lijkt niet echt het sterke punt van de EERSTE D3!
Ben benieuwd wat de eigenaars van de D3 MY 2012 gaan halen.
Deze versie werd toch wel op diverse punten angepast (niet gewoonweg een update van de software) zoals gelezen.
Ben benieuwd.
Laat de nieuwe eigenaars ook maar hun stem horen aub.
verbruik lijkt niet echt het sterke punt van de EERSTE D3!
Ben benieuwd wat de eigenaars van de D3 MY 2012 gaan halen.
Deze versie werd toch wel op diverse punten angepast (niet gewoonweg een update van de software) zoals gelezen.
Ben benieuwd.
Laat de nieuwe eigenaars ook maar hun stem horen aub.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Bij mij is er een kleine afwijking in de boordcomputer met het aangeven van het verbruik....
Elke keer bij tanken geeft hij aan tussen de 5,4 en 5,8 l/100km
In werkelijkheid is dat dan ongeveer tussen de 5,8 en 6,3 l/100 km.
Ik tank ongeveer tussen de 1050 en 1150 km per tankbeurt.
Elke keer bij tanken geeft hij aan tussen de 5,4 en 5,8 l/100km
In werkelijkheid is dat dan ongeveer tussen de 5,8 en 6,3 l/100 km.
Ik tank ongeveer tussen de 1050 en 1150 km per tankbeurt.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 15.02.2010 - 14:47
Hallo,
vorige week zaterdag even kunnen proefrijden met de nieuw afgeleverde (15 km op de teller!) van mijn collega zijn nieuw afgeleverde D3 MY 2012, dus met stop/start systeem en "nieuwe" motor.
Uiteraard geen idee wat verbruik beterft maar mijn eerste indruk was : wat is hij stil! niet alleen het motorgeluid maar alle omgevingsgeluiden worden voortreffelijk gedumpt.
Drive-abulity is niet te vergelijken met vorige versie. Stuurt niet alleen veel lichter, maar veel nauwkeuriger.
Ophanging is harder gedempt maar blijft niettemin voldoende comfortabel.
Boven de 1400 t/min voel je effectief de 400 nm stuwkracht.
Uiteraard ben ik bevooroordeeld met mijn huidige d5, maar wellicht hebben de amerikanen toch gelijk met "there is no substitude for cubic inches".... m.n. vanaf vrijloop toerental (bv korte bocht in 2de versnelling) herneemt hij niet onmiddelijk. even aan wennen wellicht en te herbekijken wanneer na meer km op de teller.
Grootste verschil is eigenlijk de vooruitgang wat electronica betreft.
Graag respons van de nieuwe eigenaren. Vooral het verbruik van de nieuwe versie interesseert mij als veelrijder.
groetjes en tot wederhoren.
vorige week zaterdag even kunnen proefrijden met de nieuw afgeleverde (15 km op de teller!) van mijn collega zijn nieuw afgeleverde D3 MY 2012, dus met stop/start systeem en "nieuwe" motor.
Uiteraard geen idee wat verbruik beterft maar mijn eerste indruk was : wat is hij stil! niet alleen het motorgeluid maar alle omgevingsgeluiden worden voortreffelijk gedumpt.
Drive-abulity is niet te vergelijken met vorige versie. Stuurt niet alleen veel lichter, maar veel nauwkeuriger.
Ophanging is harder gedempt maar blijft niettemin voldoende comfortabel.
Boven de 1400 t/min voel je effectief de 400 nm stuwkracht.
Uiteraard ben ik bevooroordeeld met mijn huidige d5, maar wellicht hebben de amerikanen toch gelijk met "there is no substitude for cubic inches".... m.n. vanaf vrijloop toerental (bv korte bocht in 2de versnelling) herneemt hij niet onmiddelijk. even aan wennen wellicht en te herbekijken wanneer na meer km op de teller.
Grootste verschil is eigenlijk de vooruitgang wat electronica betreft.
Graag respons van de nieuwe eigenaren. Vooral het verbruik van de nieuwe versie interesseert mij als veelrijder.
groetjes en tot wederhoren.
VOLVO S60 TOP LINE PLUS (2008) 200 pk en 375 nm dankzij SHIFTECH
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11739
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Vergelijk je nu een S60 D3 MY12 met je eigen 2008 S60 of met een 2011 S60 als je het over 'vorige' versie hebt?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 15.02.2010 - 14:47
Voor alle duidelijkheid :
met vorige versie bedoelde ik s60 2000-2009.
Heb door omstandigheden niet gereden met de s60 2010 MY 2011 (dus met "oude" motor".
Ik probeer gewoon objectieve gegevens van effectieve gebruikers te vergaren die mijn volgende keuze van auto/versie (uiteraard volvo) kan vergemakkelijken.
In principe koop ik niet meer nieuw, maar een recent voertuig van 1 à 2 jaar oud met heel weinig kilometers.
Ter info : mijn huidige S60 heb ik 1.5 jaar geleden gekocht met 8.500 km op de teller via volvo dealer van een ouder echtpaar waarbij de eega om medische redenen niet meer auto mocht rijden. Versie is een Top Line Plus, dus met nagenoeg full options aan de prijs van 19.500€, inclusief 1 jaar waarborg (volvo selekt car).Tot bijzondere tevredenheid overigens.
Je begrijpt hoop ik dan ook dat ik de kat nog even uit de boom kijk of ik een MY2011 al dan niet weerhoudt of toch mij ga beperken vanf de reeks MY 2012 voor mijn volgende aankoop (volgend jaar wellicht).
Vandaar mijn vraag of aandringen naar effectieve gebruikservaringen.
Dit forum lijkt mij hiervoor een geschikt hulpmiddel.
Beste groeten.
met vorige versie bedoelde ik s60 2000-2009.
Heb door omstandigheden niet gereden met de s60 2010 MY 2011 (dus met "oude" motor".
Ik probeer gewoon objectieve gegevens van effectieve gebruikers te vergaren die mijn volgende keuze van auto/versie (uiteraard volvo) kan vergemakkelijken.
In principe koop ik niet meer nieuw, maar een recent voertuig van 1 à 2 jaar oud met heel weinig kilometers.
Ter info : mijn huidige S60 heb ik 1.5 jaar geleden gekocht met 8.500 km op de teller via volvo dealer van een ouder echtpaar waarbij de eega om medische redenen niet meer auto mocht rijden. Versie is een Top Line Plus, dus met nagenoeg full options aan de prijs van 19.500€, inclusief 1 jaar waarborg (volvo selekt car).Tot bijzondere tevredenheid overigens.
Je begrijpt hoop ik dan ook dat ik de kat nog even uit de boom kijk of ik een MY2011 al dan niet weerhoudt of toch mij ga beperken vanf de reeks MY 2012 voor mijn volgende aankoop (volgend jaar wellicht).
Vandaar mijn vraag of aandringen naar effectieve gebruikservaringen.
Dit forum lijkt mij hiervoor een geschikt hulpmiddel.
Beste groeten.
VOLVO S60 TOP LINE PLUS (2008) 200 pk en 375 nm dankzij SHIFTECH
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11739
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Okee, duidelijk. Het was mij gewoon niet helemaal duidelijk. Ik kon me al niet voorstellen dat er zoveel verschil tussen de MY11 en MY12 modellen zou zitten.
Als je de D3 gevoeld hebt met nog geen 100km op de teller zou ik zeker nog een keer gaan uitproberen met zo'n 5000km op de klok.
Mijn D3 geartronic komt steeds lekkerder in zijn vel te zitten, en voelt veel prettiger aan dan in de eerste week als ik het vergelijk met trekkracht en souplesse.
Ik ben van een 2001 S60 2.4 (170pk) naar een MY09 V50 2.0D gegaan, en nu in een MY11 V60, dus de overstap S60 -> V60 is lastig aan te geven aangezien daar bijna 2.5 jaar tussen zit.
Als je de D3 gevoeld hebt met nog geen 100km op de teller zou ik zeker nog een keer gaan uitproberen met zo'n 5000km op de klok.
Mijn D3 geartronic komt steeds lekkerder in zijn vel te zitten, en voelt veel prettiger aan dan in de eerste week als ik het vergelijk met trekkracht en souplesse.
Ik ben van een 2001 S60 2.4 (170pk) naar een MY09 V50 2.0D gegaan, en nu in een MY11 V60, dus de overstap S60 -> V60 is lastig aan te geven aangezien daar bijna 2.5 jaar tussen zit.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Beware
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 23:47
- Locatie: Geesteren (ov)
Inmiddels 10.000 op de klok (in 2 maanden). De boordcomputer geeft een gemiddeld verbruik aan van 5,6 l/100 km. :twisted:
Dit is een meting vanaf het begin.
Als ik deze (T1) reset, blijft dan de T2 de oude waarden (vanaf het begin) vasthouden?
Dit is een meting vanaf het begin.
Als ik deze (T1) reset, blijft dan de T2 de oude waarden (vanaf het begin) vasthouden?
- silverado
- 3rd Gear member
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
- Locatie: Drenthe
Raptor, het kan wel, ik rij ca. 1 op 16.5 met een GT. Moet er wel bijvermelden: kom weinig op de autobaan en rij niet veel in de stad. Veel 80 en 100 km wegen waar je nauwelijks kunt inhalen.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Is dit topic eigenlijk niet een beetje overbodig? Hier staat het verbruik van mensen met een S60/V60: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43205
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
In een V70 MY12 D3 hand met 18 inch na 3000 km zo rond de 1 op 13 (7,6 km/l) m'n good old 185 pk D5 was in de praktijk zuiniger. Snap werkelijk niets meer van de totstandkoming van de huidige verbruikscijfersisomo schreef:Aleerst bedankt voor de vele reacties.
verbruik lijkt niet echt het sterke punt van de EERSTE D3!
Ben benieuwd wat de eigenaars van de D3 MY 2012 gaan halen.
Deze versie werd toch wel op diverse punten angepast (niet gewoonweg een update van de software) zoals gelezen.
Ben benieuwd.
Laat de nieuwe eigenaars ook maar hun stem horen aub.
- frankmmac
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 13.02.2011 - 21:39
- Locatie: Essen
- Contacteer:
Beware; met het resetten van T1 en T2 zet je toch alleen de dagtellers op nul en niet de boordcomputer?
Volvo V60 DRIVe R-Design
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dat klopt. Als je de boardcomputer wilt resetten moet je de Reset toets voor 3-4 seconden inhouden. (reset alles in de bc)
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
na de eerste keer afslaan kan er makkelijk nog 4 of 5 liter bij...ZX10r schreef:Dat gaat trouwens wel goed dat tanken, slang erin en als de pomp stopt zit de tank helemaal vol kan er niets meer bij.
.
nadenkend over weer een Volvo: V90