Pagina 3 van 3

Geplaatst: 10.03.2011 - 22:41
door whitehorsekart
De chefmonteur van een VAG hoofddealer indertijd tegen mij toen hij begreep dat de motor in een Volvo stond: "te hoge zuigersnelheden en te korte klepgeleiders: 100.000 kilometer is max!"

Dat zullen ze dus later hebben aangepast, want met de 700/900 met de turbodiesel zie je een aantal met héél hoge kilometerstanden?

Geplaatst: 10.03.2011 - 22:50
door volvorider
Klopt! De 700/900 serie had meerdere exemplaren met hoge km standen. Zelf ooit een 940 D24TIC gehad met 3 ton op de teller, was slecht onderhouden en dat heb ik geweten.

Maar ik ken ook een paar 240 exemplaren met meer dat 2,5 ton op de teller, die hebben gemeenschappelijk een goed onderhoudsschema en rustige rijders. En dat zijn juist de zaken die de diesels op de weg houden.

De B230 is dan ook veel robuuster en kunnen prima op gas, daarnaast ook veel meer keuze.

Geplaatst: 10.03.2011 - 23:03
door Nald
Maar heeft de diesel een 6cillinder lijnpomp?

Er is niks zo g*il als een lijnpomp

Ik ben best bereid veel geld in een motor te steken zolang het maar een ouderwetsche degelijke bosch lijnpomp heeft.

Het geluid en de rook alleen al

Geplaatst: 10.03.2011 - 23:09
door bart simpson
wil wel eens een lijnpomp in rode lingerie zien... ik wordt er niet warm van ben ik bang