Pagina 3 van 6
Geplaatst: 05.03.2011 - 10:14
door Ben
Gewoon vragen dus.
Geplaatst: 05.03.2011 - 10:35
door Gait
Dealer aangelegenheid dus.
Geplaatst: 05.03.2011 - 10:39
door Walter
niet helemaal, het is een door Volvo opgestart initiatief, er zijn ook officiele foldertjes van. Maar iedere dealer is eigenlijk vrij om er wat mee te doen en niet iedere dealer gaat er actief mee om. Wij (werk bij Hooftman) wel en we wilden wat uitgebreidere info kunnen geven, vandaar dat ik samen met een collega het leaflet wat Ben plaatste heb ontwikkeld. Maar in principe kan iedere dealer het aanbieden. Sowieso kun je met iedere dealer rond de tafel gaan zitten als je een andere oplossing zoekt, zoals hierboven geschetst over Raalte.
Geplaatst: 05.03.2011 - 21:41
door S40 Momentum
Het verschilt inderdaad per dealer. Helaas doet de mijne er niet aan mee!
Geplaatst: 05.03.2011 - 22:07
door RampantBunny
Ik moet bekennen dat ik echt niet veel verschil zie tussen de dealer en een " specialist"
Mijn C30 gaat naar de dealer ivm de garantie, en de de volvocard enzo. De 850 niet..waarom vraag je?? De 850 is een highly tuned race paardje

en die gaat dus naar de "creator" die haar door en door kent ..ennuh da's voor mij de enige rden om te kiezen.. kwestie van vertrouwen dus voor beide autos

Geplaatst: 06.03.2011 - 08:32
door S40 Momentum
Ja dat kan ik begrijpen Bunny.
Ik denk ook dat het allemaal te maken heeft met een kwestie van vertrouwen en een overweging van de financiƫle kant
Geplaatst: 06.03.2011 - 09:28
door Ben
RampantBunny schreef:Ik moet bekennen dat ik echt niet veel verschil zie tussen de dealer en een " specialist"
Mijn C30 gaat naar de dealer ivm de garantie, en de de volvocard enzo. De 850 niet..waarom vraag je?? De 850 is een highly tuned race paardje

en die gaat dus naar de "creator" die haar door en door kent ..ennuh da's voor mij de enige reden om te kiezen.. kwestie van vertrouwen dus voor beide autos

Ik denk dat jij juist wel veel verschil ziet tussen de dealer en de specialist die jouw auto getuned heeft.
We hebben het in dit topic eerder over de gewone huis tuin en keukenbeurt die elke gewone auto krijgt. Niet over raspaardjes.
Geplaatst: 06.03.2011 - 09:43
door euerw
ben ooit bij een Volvo specialist in mijn woonplaats geweest, waarschijlijk heel goed met de oudere modellen(achterwiel).
Dealer veel te duur, dus neem iets meer moeite en ga naar Nuland(v.Aarle), nadeel voor andere: je moet wel de auto daar gekocht hebben, voordeel : verkoopt geen onzin en altijd oplossing gericht zonder blabla en juist veel ervaring met hogere KM standen
Geplaatst: 06.03.2011 - 09:45
door 945i
Ik zie dat meer als voordeel voor anderen.

Geplaatst: 06.03.2011 - 10:00
door toppertje
945i schreef:Ik zie dat meer als voordeel voor anderen.

ha,ha,idd,
ik ken mij nog een topic herinneren waar bepaalde personen
op zijn zachts gezegd niet zo gecharmeerd waren van
de service bij V. Aarle.
Geplaatst: 06.03.2011 - 10:58
door Ben
Ouwe koeien laten we maar in de sloot.
Geplaatst: 06.03.2011 - 11:57
door EVV
Gait schreef:Een lager uurtarief is natuurlijk alleen voordelig als een specialist het in ongeveer dezelfde tijd kan doen.
Dat service op maat, is dat van Volvo algemeen of een dealer aangelegenheid? Heb het bij de dealer waar ik kom nooit zien staan (furness). Maar toen ik eens in Raalte bij de dealer keek naar een andere auto omdat reparatie van mijn huidige wat gortig werd, boden zij gelijk aan om eens te kijken wat reparatie met gebruikte onderdelen zou kosten. Zij vertelden trouwens ook lagere werkplaatstarieven te hanteren voor oudere modellen.
Furness car Enschede hanteerd ook lagere tarieven voor oudere Volvo's, ik krijg 20% korting voor mijn S60. Ook olie en wat andere dingen zijn goedkoper.
Geplaatst: 11.03.2011 - 16:44
door S40 Momentum
Ik heb even contact gehad met Furness en ze hanteren inderdaad lagere prijzen voor oudere Volvo's. Aardige mensen daar trouwens.
Ze waren toevallig net bezig met een flyer te ontwerpen over de regeling van 10% of 20% korting op onderhoud voor Volvo's ouder dan 5 jaar.
Ik probeerde de flyer (in PDF format) hier te uploaden, maar dat lukt niet dus mocht iemand interesse hebben, doe maar even een PM.
Geplaatst: 11.03.2011 - 16:51
door Volvoman
Voorbeeld: mijn vader komt met z'n V70 bij een Volvo specialist: lampje vervangen kost 12,50 euro. Weer een lampje stuk, tijdje later. Naar de Volvo dealer, want dat was toevallig dichtbij: "Service, meneer! Tot ziens." (Volvo V70 gekocht bij de specialist, geen klant bij de dealer......)
Geplaatst: 11.03.2011 - 17:32
door S40 Momentum
Dat is goeie service. Bij de meeste Volvo dealers is dit inderdaad zo wanneer de auto daar in onderhoud is en xenon, led en dat soort verlichting is uitgesloten.
Geplaatst: 11.03.2011 - 19:41
door black smoke
dealer/specialist/of universeel, maakt me eigenlijk weinig uit !
gewoon 'n monteur, die vesrtand van zaken heeft/nauwkeurig is/en nadenkt over wat ie gaat doen ! (en gelukkig heb ik die al jaren...) en die heb je in veel garages............................... maar ook in veel garages niet !!
Geplaatst: 11.03.2011 - 19:59
door piotrV70
Dorpsgarage voor onderhoud (naar volle tevredenheid), mobiliteit zit in m'n doorlopende reisverzekering. Met een auto ouder dan 7 of 8 jaar naar een dealer voor onderhoud is geldverspilling. (uurtarief dorpsgarage is 45eu, dealer 85/95 ?).
Geplaatst: 11.03.2011 - 20:27
door S40 Momentum
Met een auto van 8 jaar oud of een extreem hoge kilometerstand vind ik de dealer ook niet meer de moeite waard, maar die van mij is nu 5jr met 200k op de klok, dus zit te twijfelen!
Geplaatst: 11.03.2011 - 22:21
door Oceanracer
Ach, met een oude auto heb je haast geen afschrijving meer, dus mag het onderhoud wel wat meer kosten.
Geplaatst: 12.03.2011 - 07:48
door piotrV70
En over die mobiliteit: in 25 jaar autorijden heb ik nog nooit pech onderweg gehad. (afgezien van 1 keer een lekke band)