Pagina 3 van 5

Geplaatst: 08.03.2011 - 19:59
door Hans oet Twent
Vraag voor de kenners;
Meeste profiel achterop of voorop?
Ik heb nog 2x7MM en 2x4MM op de 17" zomer wielen zitten. Verstand zegt meest profiel achterop maar verstand zegt voorop leggen.... Wat is wijsheid, 7MM voor en 4MM achter zodat ze alle 4 gelijk afslijten. En dus volgend jaar een compleet nieuwe set monteren met 4 gelijke banden. Daar gaat mijn voorkeur naar uit.

Geplaatst: 08.03.2011 - 20:03
door The Volvoboy
Dat zou ik wel doen... (edit: 7mm voor en 4mm achter :wink: )

Geplaatst: 08.03.2011 - 20:11
door Thijs
Om te voorkomen dat de achterbanden "uitdrogen" omdat ze amper slijten en dus een lange levensduur hebben wissel ik ze regelmatig van om.
Zo hou ik ook altijd 4 dezelfde banden, omdat ik het voor ben dat er een modelwissel komt bv en het oude type niet meer te krijgen is. En ik rij dan niet op 2 kakelverse banden en 2 "uitgedroogde".

Puur qua grip en veiligheid adviseren ze de banden met de meeste profiel achter te zetten.

Geplaatst: 08.03.2011 - 20:12
door Hans oet Twent
The Volvoboy schreef:Dat zou ik wel doen...
Wat doen?

Geplaatst: 08.03.2011 - 20:15
door Thijs
7 voor en 4 achter, dan volgend jaar compleet nieuwe set :wink:

Geplaatst: 08.03.2011 - 20:37
door janpie
Ja dat is en discussie. Maar ivm veiligheid 7mm achter en 4mm voor.
en volgend jaar twee nieuwe achter en dan 6 mm voor.

Geplaatst: 09.03.2011 - 11:24
door Pitte
Ik wissel iedere keer als de winterwielen er af gaan,dus de voorste naar achter en omgekeerd(doe ik ook met de winterwielen)gevolg is dat ik momenteel 4 gleijk afgesleten banden heb die 86.000km gelopen hebben en deze zomer nog zullen meegaan!(Michelin pilot primacy)

Geplaatst: 09.03.2011 - 12:37
door Quota
Ik zorgde er vroeger ook voor dat het meeste profiel achter zat bij een voorwielaangedreven auto, maar ik heb me laten vertellen dat het bij moderne auto's welke van ESP voorzien zijn weer juist andersom zou moeten...

Ik zou het eerlijk gezegd nu even niet meer weten...

Geplaatst: 09.03.2011 - 12:38
door Quota
Pitte schreef:Ik wissel iedere keer als de winterwielen er af gaan,dus de voorste naar achter en omgekeerd(doe ik ook met de winterwielen)gevolg is dat ik momenteel 4 gleijk afgesleten banden heb die 86.000km gelopen hebben en deze zomer nog zullen meegaan!(Michelin pilot primacy)
Wat doe jij met die 321 pk's? de wasmachine aandrijven?? :twisted:

Geplaatst: 09.03.2011 - 12:41
door Carfreak
@Janpie: Bij "jevelgenalsnieuw.nl" was je 225 euro kwijt geweest voor exact dezelfde klus :-(

Geplaatst: 09.03.2011 - 13:21
door Pitte
Quota schreef:
Pitte schreef:Ik wissel iedere keer als de winterwielen er af gaan,dus de voorste naar achter en omgekeerd(doe ik ook met de winterwielen)gevolg is dat ik momenteel 4 gleijk afgesleten banden heb die 86.000km gelopen hebben en deze zomer nog zullen meegaan!(Michelin pilot primacy)
Wat doe jij met die 321 pk's? de wasmachine aandrijven?? :twisted:
Inderdaad en nog elektriciteit maken ook! lol:twisted:
Geen wielspin bij het optrekken maar laat ze dan maar komen!!

Geplaatst: 09.03.2011 - 16:24
door janpie
Carfreak schreef:@Janpie: Bij "jevelgenalsnieuw.nl" was je 225 euro kwijt geweest voor exact dezelfde klus :-(


Ja klopt je hebt gelijk. Ware het niet dat het niet naast de deur is voor mij, en ik er 100 km per x voor moet rijden en dat 4x. Velgen heen brengen en weer terug en na een week de velgen weer op halen en dan uiteraard weer terug ben ik 400 km kwijt + de nodige tijd.
Heb het over wogen hoor maar ben nu idd meer geld kwijt maar per saldo zal het wel mee vallen denk ik.
Waar ik het heb laten doen is voor mij dicht bij.

Geplaatst: 09.03.2011 - 16:28
door janpie
Komt er bij dat ik er een hele rare knik in de velg had en die hebben ze er voor mij uit gelast. Ik denk dat Velgenweeralsnieuw er ook wel geld voor had gevraagt en dan is het verschil maar bar weinig denk ik

Geplaatst: 09.03.2011 - 20:21
door BlackcurrantV70
Nou ben net terug uit het hoge noorden (De Vos, www.volvovelgen.com) en moet zeggen erg leuke ervaring daar.

Thor's stonden netjes klaar te blinken, het idee was om mijn winterbanden van de Orbits af te halen en die op mijn Eurus velgen te zetten en dan die Eurus als winterwielen te gaan gebruiken en de Orbits inleveren tegen Thors Black Chrome.

Toevallig had hij nog een setje Pirelli Sottozero 2 winterbanden staan en die wilde hij wel aan een prijsje kwijt, resultaat ik heb nu 8 nieuwe banden bij en mijn Orbits ingeruild voor de Thor's Black Chrome.

Wat een verschil, de V70 ziet er veel gemener uit nu met die donkere ramen achter en donkere Thor's.

Het was te donker om nog fotos te nemen, die komen morgen zeker !

Geplaatst: 09.03.2011 - 20:46
door BlackcurrantV70
Speciaal op aanvraag van The VolvoBoy, fotos van de Black Chrome Thor's op mijn V70, nog in de garage bij De Vos.

Geplaatst: 09.03.2011 - 20:59
door The Volvoboy
Wauw! Dat ziet er ff goed uit zeg! Klasse! :thumbleft:

Geplaatst: 09.03.2011 - 21:39
door Thijs
Ziet er idd goed uit. Mooi dat je alles zo hebt kunnen inruilen en met 8 nwe banden weer thuis bent gekomen!

Ik zou echter snel kijken of die sottozero's wel helemaal "rond" zijn, ik heb precies dezelfde banden, maar met hoogteslag... Als je ze er pas over een half jaar onder zet en ze blijken trillingen te geven is het wat lastiger met garantie en zo.

Veel plezier met je nieuwe look!!

Geplaatst: 09.03.2011 - 21:43
door BlackcurrantV70
Tarman T, zou dat niet tijdens het balanceren duidelijk geworden zijn ?

Geplaatst: 09.03.2011 - 21:47
door janpie
Met balanceren moet je dat zien.. Je krijgt hem wel stil op de machine maar in de auto weet ik het zo net nog niet.
Overigens mooie combi zo met die velgen en die kleur van je auto

Geplaatst: 09.03.2011 - 21:49
door Thijs
Als ze niet naar de wielen onder de kap kijken tijdens het draaien niet nee... En dat doet er bijna geen een helaas. Ze zijn dan wel in balans, maar de hoogteslag geeft toch een trilling. (Ervaring zoals gezegd helaas..)