Pagina 3 van 3

Geplaatst: 11.03.2011 - 20:03
door ZX10r
Iroll schreef:
Bij een D2 is het snel duidelijk natuurlijk, maar ik heb testbankuitdraaien gezien van een Impreza WRX met verschillende brandstoffen, waarbij het verschil tussen de hoogste en laagste run bijna 40 pk was :O
Een Soeb rijdt juist zuiniger met hoge octaan brandstof spreek ik uit ervaring. Scheelde bij mij -10%. Zal daardoor juist minder uitstoten bij meer vermogen omdat hij veel efficienter omgaat met hoog octaan brandstof. Maar met zijn G klasse qua CO uitstoot zal je echt geen last hebben van belasting voordeel!
G label is dat voor Groen (zelfde als A) ? ;-) Ik heb F is zeker vout

Geplaatst: 11.03.2011 - 20:08
door FrankS60
Nee F is van F*cking nice! :wink: :lol:

Geplaatst: 11.03.2011 - 20:43
door diesel01
ZX10r schreef:
Als je het voordeel van minder bijtelling wil hebben moet je ook maar gebruik maken van de basis waarop dit gebaseerd is (zuiniger zijn en dus geen 140 op de linker baan of mij proberen bij te houden). En anders straffen.

;-)
Hoppatee +10
Ze racen alles en iedereen voorbij en kijken dan met een blik, jaaaammmmaaar ik ben lekker groen. :laughing6:
:thebirdman: ja en ik poets mijn tanden elektrisch, dus ik ben ook groen.
'gas geven doet met zijn D5'

Geplaatst: 11.03.2011 - 21:50
door Iroll
ZX10r schreef:
Iroll schreef:
Bij een D2 is het snel duidelijk natuurlijk, maar ik heb testbankuitdraaien gezien van een Impreza WRX met verschillende brandstoffen, waarbij het verschil tussen de hoogste en laagste run bijna 40 pk was :O
Een Soeb rijdt juist zuiniger met hoge octaan brandstof spreek ik uit ervaring. Scheelde bij mij -10%. Zal daardoor juist minder uitstoten bij meer vermogen omdat hij veel efficienter omgaat met hoog octaan brandstof. Maar met zijn G klasse qua CO uitstoot zal je echt geen last hebben van belasting voordeel!
G label is dat voor Groen (zelfde als A) ? ;-) Ik heb F is zeker vout
Helemaal nie, 'tis de G van Giftig

Geplaatst: 12.03.2011 - 07:33
door V70/2.4D/2003
Aldus:

Een F 16 heeft geen katalysator en dus mijn D5 geen roetfilter.

De kern van de zaak is dus die leaserijder die wel een dikke bak wil rijden maar die bak is dan zwaar ondergemotoriseerd? Toch? vanwege de bijtelling dus. Een V70 met een 1,6 dieseltje, dat idee. Ik krijg dan een beetje hetzelfde gevoel als bij een Rolls Royce met een LPG tank.

Met de huidige brandstofprijzen en belastingtarieven kan het niet uit maar ik geef er zelf nog steeds de voorkeur aan om met mijn eigen voiture te rollen tegen een fatsoenlijke KM vergoeding dan een leasbakkie voor de deur te hebben.
Kan ik ook net doen en laten en tunen wat ik wil, als ik dat zou willen.

Naast mij woont trouwens een mooi leasevoorbeeld. Dure Lexus, full options, in de lease maar vanwege de bijtelling staat het ding in de weekenden en de vakanties dus gewoon in de garage en gaat de hele familie met een Peugeotje 206 aan de rit. Het mot wat lijken maar mag niks kosten zeg maar.

Geplaatst: 12.03.2011 - 08:58
door ZX10r
Dat weer een heel ander voorbeeld van die lexus, ik rij mijn auto ook alleen maar zakelijk. Moet je maar eens uitrekenen wat de bijtellling wordt van een 25% auto van bijv 80K. Daar wordt je dus niet vrolijk, dan kan je privé gewoon een S60 T4 momentum leasen (15k km 4 jr).

Geplaatst: 12.03.2011 - 10:10
door bart simpson
Een "kale" S60T4 Momentum kost in de lease € 1.047,20 incl. de btw/brandstof per mnd, je netto bijtelling was bij € 80K cataloguswaarde € 867,--. geweest, daar ga je een echt kale S60T3 nog niet voor redden.

bron: www.directlease.nl

Geplaatst: 12.03.2011 - 10:45
door drowel
ZX10r schreef:Dat weer een heel ander voorbeeld van die lexus, ik rij mijn auto ook alleen maar zakelijk. Moet je maar eens uitrekenen wat de bijtellling wordt van een 25% auto van bijv 80K. Daar wordt je dus niet vrolijk, dan kan je privé gewoon een S60 T4 momentum leasen (15k km 4 jr).
Daarom is het hier ook een R-edition geworden, en niet de (bijna nieuwe) T6 waar we naar gekeken hebben.

Ach, daarom is er natuurlijk de Toyota IQ waarmee we altijd heerlijk in die linkerbaan kunnen hangen ;)

Geplaatst: 12.03.2011 - 11:32
door bart simpson
Toch snap ik die bijtellngsargumentatie nooit zo goed, je laat een redelijke Lexus ongebruikt voor de deur staan om je uitgespaarde € 867,-- p/mnd stuk te gaan slaan op een klein autootje.
Even wat kosten per maand bij eigendom, bij 15.000km/jr en 1 op 10 kijk je naar € 200,-- voor brandstof, € 50,-- voor mrb, € 50,-- voor insurance, € 75,-- voor regulier onderhoud, € 50,-- voor onverwachte kosten en € 400,-- afschrijving (bij een auto met een nieuwprijs van € 35.000,-- die na 4 jaar opbrengt € 15.800,--)

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:21
door ZX10r
Gelukkig hebben we meer volvo's op stal staan, het leasetarief is daardoor iets anders (lease prive overigens niet) en de kosten (onderhoud en onverwacht) gaan we ook iets anders mee om.

Kortom mijn situatie is niet te vergelijken.

Daarnaast vindt ik het zelf niet zo slim om duurdere auto's privé nieuwe te rijden, rijd je gebruikt dan wordt het plaatje toch al gauw anders.

Als je privé een vergelijkbare auto als zakelijk wilt rijden kan je beter gebruikt rijden.

Daarnaast is de aanschaf van een auto in één keer en die bijtelling het je maandelijks, voor het gevoel maakt dat veel uit. Zeker als je de verhouding privé / zakelijke km's gaat bekijken wordt je daar niet vrolijk van.

De meeste gezinnen hebben daarnaast 2 auto's omdat moeders ook van het pad af wil, die kosten heb je dan toch al. Ik vind het dan een beter idee deze te upgraden (goed verkoop argument naar vrouw: normale auto kost x maar tel ik daar de helft van mijn bijtelling bij dan zijn we goedkoper uit) naar iets wat mij ook bevalt om mijn privé km in te rijden.

Als je speciaal een 2e auto aan moet schaffen ivm de bijtelling wordt het vehaal al snel wat anders (wat zijn de zakelijk en privé eisen) en is het vaak slimmer om je zakelijke auto ook privé te gebruiken.

Maar uiteindelijk kost auto rijden gewoon bakken met geld en zijn slechte investeringen.

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:21
door FrankS60
drowel schreef:
ZX10r schreef:Dat weer een heel ander voorbeeld van die lexus, ik rij mijn auto ook alleen maar zakelijk. Moet je maar eens uitrekenen wat de bijtellling wordt van een 25% auto van bijv 80K. Daar wordt je dus niet vrolijk, dan kan je privé gewoon een S60 T4 momentum leasen (15k km 4 jr).
Daarom is het hier ook een R-edition geworden, en niet de (bijna nieuwe) T6 waar we naar gekeken hebben.

Ach, daarom is er natuurlijk de Toyota IQ waarmee we altijd heerlijk in die linkerbaan kunnen hangen ;)
Die rijd ik er altijd gelijk af! :wink: :lol:

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:27
door XC30
Ben het helemaal met je eens Bart. Soms kunnen mensen niet rekenen.

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:35
door drowel
Moet eerlijk zeggen dat als ik met die IQ gewoon overal zo hard mogelijk rijd. (150 ruim op de snelweg) haal ik toch nog ruim 1 op 15. Vind ik niet heel slecht moet ik zeggen.

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:40
door ZX10r
Dan misbruik je de auto, een auto met minder bijtelling en voordelen door het opgegeven verbuik zouden verplicht moeten worden het opgegeven verbuik te halen (ook al klopt de meting / manier waarop ze dit vaststellen niet). Lekker laten checken door de dealer. Doe je dat niet HEFFING omdat je de regelingen misbruikt. ;-)

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:43
door ZX10r
XC30 schreef:Ben het helemaal met je eens Bart. Soms kunnen mensen niet rekenen.
Niet alle omstandigheden zijn hetzelfde, maar ik neem aan dat je dit in het algemeen bedoeld.

In het geval van één auto huishoudens en een modale auto heb is het nemen van de bijtelling meestal beter.

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:50
door bart simpson
drowel schreef:Moet eerlijk zeggen dat als ik met die IQ gewoon overal zo hard mogelijk rijd. (150 ruim op de snelweg) haal ik toch nog ruim 1 op 15. Vind ik niet heel slecht moet ik zeggen.
Kan me goed voorstellen dat je hard rijdt met een IQ er zal iemand achterin rijden :shock:

Geplaatst: 12.03.2011 - 12:51
door XC30
ZX10r, Klopt idd, ieder situatie kan weer anders zijn. En ook de individuele behoefte is verschillend. Ik kies bewust voor de bijtelling en mag dan ook prive in de XC60 rijden. Daar geniet ik echt van en die extra afdracht aan de blauwe brigade heb ik er graag voor over. Mijn collega daarentegen heeft zakelijk een V70 R-edition staan en rijd prive in een S40 van 4 jaar oud. Hij mag idd op vakantie in de S40 (prima auto overigens maar minder ruim), terwijl de V70 op de oprit staat.

Dus ieder zijn eigen keus.