trimitie schreef:heb mijn zomerbanden besteld, zullen yokohama zijn. ben eens benieuwd. zou er alleszinds langer mee rijden dan met mijn pirelli's. grip zou ook goed moeten zijn.
maar zullen achteraan komen te liggen, achterste pirelli banden nu vooraan leggen en opgebruiken.
Is dit wel een goed idee om yokohama's te gebruiken?
Zelfs de eis dat de banden op dezelfde as identiek moeten zijn, geldt al een aantal jaren niet meer.
Theoretisch zou je dan 4 verschillende banden op je auto kunnen zetten.
Ik zou het niet doen, maar goed. dat is de vraag niet.
Ik zou ook niet te goedkope banden kopen.
Ik heb nu op de zomervelgen (17") Michelin liggen, maar die gaan er af straks. Bevallen niet.
Op vorige auto Good Year Excellence. Perfecte band. Goede grip, strak en zeer slijtvast.
Ga die maar weer opzoeken denk ik.
Toyota Corolla (3x) Toyota Carina II (2x) Nissan Primera (4x) Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x) Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x) Nissan X-trail (2006) (1x) Nissan Qashqai (2007) (1x) Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002) Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
De kogel is door de kerk, ik heb gekozen op aanraden van dealer, bandenboer en collega's voor continental conti cross contact uhp.
Esthetisch een afknapper tegenover de Pirelli's, bolle loopvlak t.o de vlakke loopvlak van Pirelli.
Voor de rest zullen we moeten afwachten.
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
Bandenslijtage blijft toch voor het grootste deel liggen aan je rijstijl. Mijn moeder met XC70 2007 rijd rustig 80.000km op een set zomerbanden, terwijl mijn XC90 (en ietwat snellere rijstijl ) de 40.000 misschien net haalt....
Quido schreef:De kogel is door de kerk, ik heb gekozen op aanraden van dealer, bandenboer en collega's voor continental conti cross contact uhp.
Esthetisch een afknapper tegenover de Pirelli's, bolle loopvlak t.o de vlakke loopvlak van Pirelli.
Voor de rest zullen we moeten afwachten.
Die heb ik nu in 19" en ik vind ze met 6mm veel lawaai maken.
Ik ga, zodra het economisch een beetje verantwoord is, over naar Michelin.
XC60T6 schreef:Ik heb in juni Continental ContiCrossContact UHP banden eronder laten zetten, vanwege mijn goede ervaringen met Continental en Audi. Niet voor Pirelli gekozen want ik hoorde van veel mensen dat Pirelli snel slijt en vrij veel afrolgeluid heeft en na 10-15k kilometer beginnen de banden te 'zingen'. Na 5 maanden ContiCrossContact UHP rijden kan ik zeggen dat op droog wegdek het een prima band is maar met een beetje regen op de weg is het een peulenschil om de auto te laten driften. Ik stond hier echt versteld van. Een rotonde nemen met nat weer met iets meer snelheid dan normaal, of met 160km op de snelweg van baan verwisselen bij nat weer betekent het stuur eventjes goed in de handjes knijpen. Dat hoeft met een goede band echt niet.
Ben dit toch eens gaan navragen en het schijnt dat Conti's hier meer last van hebben met nat weer. Er liggen nu nieuwe Pirelli Ice & Snow winterbanden om die ik nog had klaarstaan uit een velgendeal en die voelen al een stuk 'plakkeriger' aan. Nog niet mee kunnen rijden met nat weer maar ben benieuwd wat het wordt.
Voor mij niet direct Conti's meer onder m'n XC60, al hoewel de SportContact betere ervaringen heeft. Wat het wel wordt weet ik nog niet. Met de Pirelli Ice & Snow heb ik goede ervaringen onder een X5 gehad.
Deze ervaring heb ik ook met dezelfde band.
Zeer snel gripverlies bij nattigheid en waarbij het gevaarlijk word zodra er plassen ontstaan.
Ik laat ze er nu ook afhalen.