Pagina 3 van 19

Geplaatst: 12.04.2011 - 22:43
door 945i
Gelukkig maar..

Geplaatst: 13.04.2011 - 14:26
door Thijs
D5V70, huh? Die mis ik even...

Re: Zoeken voor een opvolger

Geplaatst: 13.04.2011 - 16:16
door Brambo67
Tarman T schreef:Wat zijn in de basis eigenlijk de verschillen tussen edition, edition classic, edition I, edition II, summum, etc? Als ik alle advertenties naloop kan ik het er niet uithalen. Alleen dat in de edition sport over het algemeen het driespaaks stuur zit en de sportstoelen die ik eigenlijk wel graag wil. (liefst met elec bediening en vol leer)

Dus meningen, suggesties, links etc allemaal welkom!!
Modeljaar 2006 en modeljaar 2007 t/m 09/2006: Edition II Sport. Vanaf Modeljaar 2007 10/2006: Edition, Edition Classic en Edition Sport.

Verschillen Edition II Sport en Edition Sport: EIIS heeft géén meegespoten dorpels en bumperspoilers, geen electronische stoelbediening voor de bestuurder andere pookknop bij GT6 en volgens mij géén Spaceball bij MT6. Ook heeft EIIS géén aluminium dakrails. Wél hebben ze beide Watch Dial instrumentarium (voor mij pré omdat je daar altijd naar kijkt en niet naar dorpels) wél Sport stuur, wel adaptieve Bi-Xenon, wel Sport Leder interieur en 17" velgen.

In donkere kleuren vind ik niet-meegespoten dorpels niet zo'n gemis, bij Electric Silver (mijn favoriete kleur) bijvoorbeeld weer wel. Ik had een Edition Sport in de lease (Barentz Blue met Beige leder) Ik heb nu een Edition II Sport privé (Magic Blue en zwart interieur) Ik mis mijn electische stoel vooral omdat ik tijdens het rijden van lange afstanden gemakkelijker even de stoel kon verstellen en de spiegels ná het inparkeren via het geheugen van de stoel weer in de juiste stand kon zetten.

Verdere belangrijke features voor mij zijn: leer, GT6, D5, 17", HU850 met High Performance of liever nog Premium en Adaptieve Xenon. Dát werkt echt als je in Italië of waar dan ook 's avonds in de bergen rijdt Bovendien vind ik de neus veel mooier met die projectielampen.

Mijn favoriet; Edition Sport met Private Glas, Inscription Toscane interieur, D5 AWD GT6, Audio Premium, Schuif-kanteldak, Alarm Klasse III en nog wat dingetjes en weinig km's. Helaas strekte mijn budget tot een Edition II Sport met iets minder goodies, niet de perfecte kleurcombinatie en wel wat meer km's. Maar daarentegen van binnen en buiten wel in hele mooie staat. Die van mij heeft meer dan 2x zoveel gelopen als mijn ex-leaser die ik zelf vanaf 0 km heb bereden maar ziet er netter uit als toen ik mijn eigen inleverde (met terugwerkende kracht van geschrokken....)

Succes met je zoektocht. Is de mooiste fase. En één ding weet je helemaal zeker; nadat jij jouw 'nieuwe' hebt gekocht staat er in no-time een mooiere op Marktplaats of de auto-sites :wink: Was bij mij tenminste wel zo. Ik heb die van mij op 19.02 gekocht en twee weken later stond er een dikke Summum met minder km's voor minder geld te koop.

Overigens klopt het dat V70's uit D op de standkachel na vaak minder zijn uitgerust dan in NL en vaak met BPM niet goedkoper! Vooral Edition Sport's uit NL zijn naar verhouding goedkoper. Want echt dik in de opties...

Geplaatst: 13.04.2011 - 19:34
door D5V70
Heb je een idee hoe langde auto al te koop staat in wolvega?

Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 05-11-2010
Dus van af deze datum te koop 5 nov 2010.


Dat was mijn opmerking op jouw vraag hoelang staat de volvo koop

Gr Jan

Geplaatst: 13.04.2011 - 19:37
door bart simpson
iemand heeft hem in eigendom sinds die datum, dat betekend niet automatisch dat hij ook sinds die datum te koop staat

Geplaatst: 13.04.2011 - 20:10
door Quota
Maar de aanname is wel correct, hij staat inderdaad al sinds die tijd te koop. Ze vragen er ook wel fors wat geld voor, gezien de uitrusting en het feit dat het een vijf bak GT is.

Geplaatst: 13.04.2011 - 20:14
door MN-NL
bart simpson schreef:iemand heeft hem in eigendom sinds die datum, dat betekend niet automatisch dat hij ook sinds die datum te koop staat
...of in de handelsvoorraad opgenomen. Getoond wordt de laatste wijziging in het RDW register. Bij een serieuze handelaar of dealer is het dus vrijwel altijd een aardige indicatie van het moment van inruil!

Marc

Geplaatst: 13.04.2011 - 21:03
door witte480
Ik weet nog een V70 uit 2007 AWD D5 edtion sport. Geen automaat, voor de rest wel alle opties (RTI/Telefoon/spacebal) Half leer met ribbelstof. Bij intresse pb

Geplaatst: 14.04.2011 - 13:22
door Thijs
Quota schreef:Maar de aanname is wel correct, hij staat inderdaad al sinds die tijd te koop. Ze vragen er ook wel fors wat geld voor, gezien de uitrusting en het feit dat het een vijf bak GT is.
Wellicht biedt dat de ruimte om wat aan de prijs te doen cq een trekhaak te laten monteren. Ondanks dat het geen ed sport is vindt ik het best een mooie auto.

Geplaatst: 14.04.2011 - 16:58
door BlackcurrantV70
Is dat een TomTom GPS die er op de foto staat ?

in de optie lijst staat wel navigatie vermeld ?

Geplaatst: 14.04.2011 - 18:36
door Thijs
De verkoper vertelde mij dat het idd een aftermarket was ivm de bijtelling. Geen RTI dus...

Geplaatst: 14.04.2011 - 21:26
door Quota
't is in ieder geval geen rti... Maar ik zou dan toch liever gaan voor een my GT, die extra versnelling scheelt echt heel veel in het verbruik en het comfort.

Geplaatst: 14.04.2011 - 21:55
door Thijs
my GT? GT 6 bedoel je denk ik?

Geplaatst: 14.04.2011 - 22:15
door Bart
Of een MY06 GT ;-)

Ik heb ook gehoord (kan het niet helemaal bevestigen) dat een 6-traps GT wat "nerveuzer" schakelt dan een 5-traps. Heeft natuurlijk een versnelling meer, en dus ook meer keuze....

Geplaatst: 14.04.2011 - 22:24
door 945i
Een goeie automaat voel je niet schakelen toch?
Als ik rustig rij, dan zie ik alleen aan de toerenteller dat hij een ander verzet gekozen heeft.

Geplaatst: 15.04.2011 - 07:30
door Quota
Tarman T schreef:my GT? GT 6 bedoel je denk ik?
Ik bedoel een MY06 met een GT6 inderdaad :oops:

Nerveuze schakelgedrag herken ik wel, voor mijn gevoel al te snel terugschakelen, terwijl dat met het koppel van de D5 zelden nodig is... Het schijnt echter dat de dealer dat met een reset kan verhelpen, het is wel een adaptieve bak, dus de vorige bereider heeft er veel invloed op gehad (in mijn geval vermoedde ik een sportieve rijder, gezien de hoeveelheid steenslag op de motorkap èn het dak!

Maar ieder zijn ding, ga er gewoon altijd een goed stuk mee rijden (meer dan een rondje om de kerk) om je een goed beeld te kunnen vormen van de auto. Wil een bedrijf je hierin niet faciliteren, dan gewoon door naar het volgende adres, het is immers geen pakje boter wat je koopt.

Geplaatst: 15.04.2011 - 09:14
door sbv
Je mag een bod doen op mijn V70 D5 summum sports. 185 pk geartroninc met four-c. meer via pb
Mogelijk dat ik dan een tijdje ga rijden met de S70R die ik nog heb staan

Geplaatst: 15.04.2011 - 09:53
door BlackcurrantV70
Persoonlijk kan ik dat niet bevestigen dat de GT 6 nerveuzer schakelt, als ik mijn MY06 24D 163PK met GT 6 vergelijk met de MY04 XC70 D5 163PK GT 5 van mijn schoonvader, vind ik net mijn V70 veel rustiger rijden.

De vorige D5 reageert veel nerveuzer dan de 24D, alhoewel ze dezelfde PKs hebben.

Geplaatst: 15.04.2011 - 11:39
door Thijs
@allen bedankt voor de input weer!

Ik heb net een ritje gedaan met een 07 185 sportsedition met GT6.
De auto opzich voelt toch weer een stuk strakker aanals mijn huidige, en ook wel wat stiller. De stoelen zijn super!! Ook het stuur ligt erg fijn in de hand.
Dan de kwestie automaat. Ik weet het echt niet hoor... Het rijdt aan de ene kant super relaxed, gas geven en remmen that's it. Maar aan de anderte kant zijn er ook wat nadeel(tjes) waar ik toch nog goed over na moet denken. Ik kan het schakelgedrag niet nerveus noemen, maar wel het motortoerental. Zelfs zo "erg" dat bij precies 90 km/h op cruise de motor iets slingerde in toerental. Het was maar 100 a 150 tpm, maar heel hinderlijk omdat je zelfs een hele lichte versnelling voelt. Ik heb dit overigens alleen bij 90 km/h ondervonden.
In mijn optiek schakelt de GT ook wat laat. Laat zullen jullie zeggen? Laat ja, ik schakel zelf altijd met rustig woonwerk verkeer rond de 1900 a 2000 tpm, de GT schakelde pas bij 2300 a 2500 toeren. En ik heb wel eens automaat gereden die je kan beinvloeden door iets je voet te lichten van het gas om door te schakelen, maar dat doet deze niet.

Het stukje over dat het erg comfortabel is is in verhouding erg klein, maar het is dus niet zo dat ik de automaat meteen wegcijfer.

Ik zoek nog een MT6 185 om dat ook eens aan te voelen. Ik heb het idee dart de 185 pk daarmee veel meer tot zijn recht komt en dat je de souplesse veel beter kan gebruiken.

Ik heb het vantevoren niet als zo'n moeilijke keuze kunnen bedenken :D
Daar in ben ik jullie erkentelijk voor alle meningen en raad~!

Geplaatst: 15.04.2011 - 12:42
door Quota
Hmmm, vergelijkbare ervaringen dus, ik vond het vooral irritant om bij hernemingen bij wegwerkzaamheden van bijvoorbeeld 90 km/h naar 120 k/h de bak gelijk 2 versnellingen terug schakelde ipv het op koppel te doen.

Probeer ook zeker de 2.4D eens met de 6 bak MT, qua rijgedrag lijken we blijkbaar nogal op elkaar en ik heb niet het idee dat ik erg tekort kom. Vind de 2.4D (maar zal wel psychisch zijn) ook wat stiller lijken.

Maar wel altijd leuk om proefritjes te maken he?