Pagina 3 van 3
Geplaatst: 29.07.2011 - 17:24
door olson
wtf. 2,8-2,9 is toch niet helemaal normaal...
Geplaatst: 30.07.2011 - 22:52
door Discovery
Niet voor een s60, maar bij grotere zwaardere auto's is het een vrij normale waarde.
Geplaatst: 30.07.2011 - 22:58
door arnoud
Ik heb net eventjes het etiketje aan de binnenkant van de deur bekeken, maar daar staat bij volle belasting bij 160+ km/u toch echt 2.6/2.8 bar voor de banden.
Geplaatst: 03.08.2011 - 10:13
door frankmmac
Bij mij zit er sinds afgelopen zondag 2,6 bar in. Dit is volgens de sticker in mijn deurstijl de zgn ECO waarde tot 160 km/u. Heb een retourtje Duitsland met passagier en wat bagage achter de rug (800 km) en kwam uit op een gemiddelde van 6,3 l/100 km. DRIVe steeds aan laten staan, ook tijdens klimmen en afdalen en grootste gedeelte in Duitsland cc op 175 km/u gehad. Eens kijken wat het verbruik nu hier gaat doen met deze bandenspanning en veel lagere snelheden.
Geplaatst: 03.08.2011 - 14:33
door least
Nu ook de ECO waarde van rondom 2.6 erin, tijdens de vakantie de maximale waarde gehad, met 5 personen en bagage. Voordeel van de ECO waarde is dat de auto als ie ook eens wat voller is niet meteen door z'n banden zakt.
Verbruik volgende computer is nu 1 op 16.1 (voor de jongeren onder ons: 6,2/100 km(wie bedenkt nou zo een idiote eenheid van verbruik, ben je continue aan het terugrekenen?))
Geplaatst: 03.08.2011 - 14:35
door olson
fijn dat ik toch nog tot de 'jonge' groep hoor

Geplaatst: 08.08.2011 - 09:53
door ejvm
Ik heb ook een T4 met 17" en vond het ook nogal spannend t.o.v. de megane met 15" die ik hiervoor had. De megane was super comfortabel, onafhankelijk van het wegdek. Om die reden heb ik het comfort chassis overwogen. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat er geen demo beschikbaar was en ik heb geen spijt. Ja, ook ik voel meer richels, maar door minder overhellen in bochten en minder duiken bij remmen is het comfort toch hoger.