adaptive cruise ontrol

Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Oh, :D Dat kon ik weer niet zien he!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4264
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ja klopt, heb typefoutje gecorrigeerd. Sorry dat dit tot valse beschuldigingen heeft geleid aan het adres van Oceanracer :oops:
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ach, geeft niks! Ben normaal nooit zo van de spelfouten, maar deze was dusdanig komisch dat ik het even niet kon laten. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Steyn
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26

ZX10r schreef:als je op de + of - drukt gaat hij met 5 omhoog/laag
Je kan door het resume knopje te gebruiken in kleinere stappen je snelheid verhogen
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Ow, moet het boek nog lezen, maar wat is het nut hiervan?
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
Steyn
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26

Dat je niet beperkt bent tot stappen van 5 km/u, maar dus ook met 1 km/u kan werken.
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Ja maar wat is het nut daarvan? zeker icm met ACC
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11695
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Op momenten dat je de ACC niet wilt gebruiken maar gewoon wilt terugvallen op een 'normale' CC is het wel prettig dat je iets nauwkeuriger kan mikken.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 318
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Ik rijd nu een 4000 km met V60 GT met bijna alle toeters en bellen, en had daarvoor ook altijd Cruise control. En om op de vorige reacties terug te komen.... ook in NL, ja ook in het westen altijd de CC aan. De ACC neemt zoals al gezegd iets teveel ruimte in de grootst ingestelde afstand. ECHTER... dit is 2,5 sec... 2,5 sec!!! Stel je hebt geen ACC en rijdt achter een auto die ineens afremt, dan is jou reactietijd minstens 1 sec. voordat je de rem aanraakt. Dan heb je dus nog 1,5 sec. over. Laten we het maar niet hebben over wat als je voorganger echt in de ankers gaat. Dan redt je het met 2,5 sec. ook niet. Wij krijgen om het jaar een rijvaardigheids training met een deel op gladde wegen en daar zie je wat snelheid met de remweg doet en ook hoe lang het stuk weg nog is voordat je daadwerkelijk begint met remmen.

Over het CWS: in het boekje staat duidelijk dat dit een middel is om te waarschuwen en een fractie daarna in te grijpen om een mogelijke botsimpact te verminderen en zo minder letsel te veroorzaken... maar botsen dat doettie!!!!

In de praktijk moet je even leren omgaan met de ACC. Stel het neit te hoog boven de gereden snelheid af die de rest rijdt. Als je een afrit neemt van een autoweg en die komt uit in de bebouwde kom, en je ACC staat nog op 100kmh... de wagen voor je zorgt dat je mee remt op de ACC. vergeet je vervolgens de instelling op bijv. 50kmh te zetten gaattie er als een speer vandoor. Ook in bochten van bijv. een afrit is de ACC de voorganger soms kwijt en begint tie gas te geven. Opletten is geboden! Staat ook in het boekje: Wanneer je 100% vertrouwd op het systeem zul je vroeg of laat een aanrijding krijgen.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

De kleinste afstand is 1 sec geloof ik, die gebruik ik in de file anders staat deze op 2 strepen ingesteld.

In bochten raakt hij je voorganger kwijt omdat je te ver erachter rijdt. Voorganger is in de bocht maar jij hebt nog niet gestuurd.

Bij 80 op 1 streep en hij blijft netjes achter zijn voorganger op het kleinpolderplein. Alleen in de bocht van den haag naar hoek van holland is het ff oppassen, maar dat zal meer te maken hebben met het beton langs de zijkant.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

silverado schreef: Over het CWS: in het boekje staat duidelijk dat dit een middel is om te waarschuwen en een fractie daarna in te grijpen om een mogelijke botsimpact te verminderen en zo minder letsel te veroorzaken... maar botsen dat doettie!!!!
In de praktijk moet je even leren omgaan met de ACC. .............Opletten is geboden! Staat ook in het boekje: Wanneer je 100% vertrouwd op het systeem zul je vroeg of laat een aanrijding krijgen.
Jij geeft nu exact aan waarom ik vraagtekens zet bij het nut of het verkeersveiligheid verhogende effect van dit soort opties. Let wel: vraagtekens, ik ben geen verklaard tegenstander ervan !
Je refereert aan de Gebruikershandleiding en dat zou inderdaad het begin moeten zijn voordat je de weg opgaat met je nieuwe aanwinst maar o.a. door de vele vragen die op dit forum gesteld worden die helemaal niet gesteld hadden hoeven te worden als men het 'boekje' had gelezen, wordt mijn terughoudendheid alleen maar gevoed.

En omdat het 'boekje' vaak niet of slecht gelezen wordt, is de kans erg groot dat dit soort opties worden gebruikt zonder dat men zich realiseert dat het slechts een hulpmiddel is.

Nu moet ik eerlijkheidshalve nog wel vermelden dat ik altijd grote problemen heb met mensen en/of systemen die voor mij denken en zo de illusie wekken dat daardoor ook de verantwoordelijkheid niet meer bij mij zou liggen. Denken doe ik nog steeds graag zelf en ook de verantwoordelijkheden die daaruit voortvloeien neem ik graag zelf ! Maar goed, dat we steeds meer tot een geconditioneerde kudde gaan behoren is een verschijnsel van deze tijd en een evt. discussie hierover hoort niet op dit forum thuis. :P

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Nu moet ik eerlijkheidshalve nog wel vermelden dat ik altijd grote problemen heb met mensen en/of systemen die voor mij denken en zo de illusie wekken dat daardoor ook de verantwoordelijkheid niet meer bij mij zou liggen. Denken doe ik nog steeds graag zelf en ook de verantwoordelijkheden die daaruit voortvloeien neem ik graag zelf ! Maar goed, dat we steeds meer tot een geconditioneerde kudde gaan behoren is een verschijnsel van deze tijd en een evt. discussie hierover hoort niet op dit forum thuis.
Amen!
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Iroll schreef:Amen!
Amen: letterlijk "zeker, het is zo" of "het zij zo"

Tja Iroll, als ik niet zo overtuigd was geweest van mijn gelijk had ik het natuurlijk niet geschreven en als ik had gewild dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Mijn reactie is bedoelt als: ik ben het met je eens/ik denk er net zo over.
als ik had gewild dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd !
Komt nu op mij over alsof ik je op de tenen hebt getrapt en dat was dus niet mijn bedoeling!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

gsx750r schreef: Nu moet ik eerlijkheidshalve nog wel vermelden dat ik altijd grote problemen heb met mensen en/of systemen die voor mij denken
En dan nog zoveel jaren voor defensie gewerkt hebben? Hulde! :lol:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Iroll schreef: Komt nu op mij over alsof ik je op de tenen hebt getrapt en dat was dus niet mijn bedoeling!
Ik vatte dat inderdaad zo op maar dat blijkt een verkeerde inschatting dus.............verontschuldigingen zijn op zijn plaats en daarom: Bij deze :P

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

945i schreef:
gsx750r schreef: Nu moet ik eerlijkheidshalve nog wel vermelden dat ik altijd grote problemen heb met mensen en/of systemen die voor mij denken
En dan nog zoveel jaren voor defensie gewerkt hebben? Hulde! :lol:
Jij hebt kennelijk niet in dienst gezeten want dan had je kunnen weten dat bij Defensie niet wordt gewerkt.
Het enige dat van mij verwacht werd:

1. Alles dat bewoog moest ik groeten, en
2. Alles dat niet bewoog moest ik verven.

:lol: :lol:

Maar alle gekheid op een stokje, jouw opmerking bracht me op de gedachte dat bij mijn terughoudendheid of zo je wilt kritische benadering van 'opties' vermoedelijk ook een rol speelt dat ik altijd 'speeltjes' mocht gebruiken die boordevol 'opties' zaten, allemaal bitter noodzakelijk en ........... ik had er niet graag een gemist !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Heb idd. niet in dienst gezeten (gelukkig). :)
Maar ook ik heb een hekel aan systemen die voor mij gaan denken in een auto. Het beste actieve veiligheidssysteem ben ik nog altijd zelf, als dat niet meer het geval is, stop ik er acuut mee.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

verontschuldigingen zijn op zijn plaats en daarom: Bij deze

Rob
:thumbleft:

Peter
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 318
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Het manual staat vol met waarschuwingen, dit is o.a. om claims te voorkomen.... Je had het kunnen weten. Its the American way :-(
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”