V70 Limited Edition T4

nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

@ferretje. Bedankt voor de extra uitleg en de informatie over de trekhaak. Ziet er een stuk beter uit dan de afneembare van Volvo zelf.
Wel jammer dat er nog zo weinig rijervaringen zijn van de T4 powershift. Ik ben met name benieuwd hoe de dieselrijders deze auto vinden. Heb nu een 2.0D dus lekker veel koppel en altijd lage toeren.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
ferretje
4th Gear member

@timewa ga eens naar

http://www.volvocars.com/intl/all-cars/ ... r-V70.aspx

daar kun je een Oyster Grey met Freja configureren, is uitgebreider dan de NL site
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
timewa
2nd Gear member

nklaver schreef:@ferretje. Bedankt voor de extra uitleg en de informatie over de trekhaak. Ziet er een stuk beter uit dan de afneembare van Volvo zelf.
Wel jammer dat er nog zo weinig rijervaringen zijn van de T4 powershift. Ik ben met name benieuwd hoe de dieselrijders deze auto vinden. Heb nu een 2.0D dus lekker veel koppel en altijd lage toeren.
Ik ben van een 520d (163pk/340Nm/1485kg) in een V70 T4 overgestapt, dus iets meer vermogen maar een stuk minder koppel. Het viel me echter niets tegen. Gasrespons is goed, en de vlakke koppelkromme is over een veel groter toerenbereik beschikbaar. In de BMW hield ik het toerental bijna altijd tussen de 1600 en 2200 bij normaal gebruik in NL, in de Volvo zal ik waarschijnlijk een ruimer toerengebied gaan gebruiken, maar in het algemeen worden de verschillen tussen diesel en moderne geblazen benzinemotoren steeds kleiner.

Als je nu een 2.0D hebt (ik neem aan de 136pk PSA motor) dan ben ik er redelijk zeker van dat de T4 een vooruitgang zal zijn in alle opzichten.
timewa
2nd Gear member

ferretje schreef:@timewa ga eens naar

http://www.volvocars.com/intl/all-cars/ ... r-V70.aspx

daar kun je een Oyster Grey met Freja configureren, is uitgebreider dan de NL site
Precies de site die ik zocht, hartelijk dank!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”