Pagina 3 van 3

Geplaatst: 02.06.2011 - 08:24
door nklaver
@ferretje. Bedankt voor de extra uitleg en de informatie over de trekhaak. Ziet er een stuk beter uit dan de afneembare van Volvo zelf.
Wel jammer dat er nog zo weinig rijervaringen zijn van de T4 powershift. Ik ben met name benieuwd hoe de dieselrijders deze auto vinden. Heb nu een 2.0D dus lekker veel koppel en altijd lage toeren.

Geplaatst: 02.06.2011 - 10:10
door ferretje
@timewa ga eens naar


http://www.volvocars.com/intl/all-cars/ ... r-V70.aspx

daar kun je een Oyster Grey met Freja configureren, is uitgebreider dan de NL site

Geplaatst: 02.06.2011 - 22:38
door timewa
nklaver schreef:@ferretje. Bedankt voor de extra uitleg en de informatie over de trekhaak. Ziet er een stuk beter uit dan de afneembare van Volvo zelf.
Wel jammer dat er nog zo weinig rijervaringen zijn van de T4 powershift. Ik ben met name benieuwd hoe de dieselrijders deze auto vinden. Heb nu een 2.0D dus lekker veel koppel en altijd lage toeren.
Ik ben van een 520d (163pk/340Nm/1485kg) in een V70 T4 overgestapt, dus iets meer vermogen maar een stuk minder koppel. Het viel me echter niets tegen. Gasrespons is goed, en de vlakke koppelkromme is over een veel groter toerenbereik beschikbaar. In de BMW hield ik het toerental bijna altijd tussen de 1600 en 2200 bij normaal gebruik in NL, in de Volvo zal ik waarschijnlijk een ruimer toerengebied gaan gebruiken, maar in het algemeen worden de verschillen tussen diesel en moderne geblazen benzinemotoren steeds kleiner.

Als je nu een 2.0D hebt (ik neem aan de 136pk PSA motor) dan ben ik er redelijk zeker van dat de T4 een vooruitgang zal zijn in alle opzichten.

Geplaatst: 02.06.2011 - 22:39
door timewa
ferretje schreef:@timewa ga eens naar


http://www.volvocars.com/intl/all-cars/ ... r-V70.aspx

daar kun je een Oyster Grey met Freja configureren, is uitgebreider dan de NL site
Precies de site die ik zocht, hartelijk dank!