Ik vroeg het me gewoon af. Ik heb ook een ruit laten vervangen en daar staat het wel in, vandaar.Koidream schreef:Zie je daar dan beter door?...Oceanracer schreef:Niet om zout in de wonden te strooien, maar staat er ook "Volvo" in de nieuwe ruit? En SIPS?
pech (x3), automaat gaar
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Turbodesk
- 5th Gear member
Een originele Volvo voorruit heeft gelaagd High-Impact glas.
Is dat bij de universele ruitvervangings bedrijven ook zo?
-
- 7th Gear member
die monteren meestal andere ruiten,de kosten daarvan liggen tuusen de 100 en 150 euro per stuk,het zijn meestal Pilkins ruiten voor de after market..Turbodesk schreef:Een originele Volvo voorruit heeft gelaagd High-Impact glas.
daarom verdienen die bedrijven veel geld aan het vervangen van een ruit..
-
- 6th Gear member
Bij veel Volvo's zie je onder het Volvo logo, ook het Pilkington logo op de ruit staan.Ramon&Ramon schreef:die monteren meestal andere ruiten,de kosten daarvan liggen tuusen de 100 en 150 euro per stuk,het zijn meestal Pilkins ruiten voor de after market..Turbodesk schreef:Een originele Volvo voorruit heeft gelaagd High-Impact glas.
daarom verdienen die bedrijven veel geld aan het vervangen van een ruit..
De discussie word vaak gevoerd, dat deze aftermarket ruiten minder van kwaliteit zijn.
Heeft er ook iemand een onderbouwing daarvan, of blijft het bij goedkoop is duurkoop?.
Volvo produceert nl zelf ook geen ruiten.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Het valt mij gewoon op dat Volvo het expleciet vermeld, dat er gelaagd high-impact glas word gebruikt. Ga daar maar eens op googlen, je komt het alleen bij Volvo tegen. zelfs in de oudere modellen.
-
- 6th Gear member
Ja in folders en prijslijsten komt dat wel over als 'nogal wat'.
Gelaagd betekent niks meer, dan dat het glas niet in stukken afbreekt als het kapot gaat door de verschillende lagen met lijm.
Feit is dat beide logo's op de ruit staan, Pilkington is dus OEM leverancier (geweest?), en kan me daarom niet voorstellen dat een ruit elders dan bij Volvo geplaatst/gekocht, van dezelfde fabrikant, niet aan dezelfde strenge eisen moet voldoen.
Gelaagd betekent niks meer, dan dat het glas niet in stukken afbreekt als het kapot gaat door de verschillende lagen met lijm.
Feit is dat beide logo's op de ruit staan, Pilkington is dus OEM leverancier (geweest?), en kan me daarom niet voorstellen dat een ruit elders dan bij Volvo geplaatst/gekocht, van dezelfde fabrikant, niet aan dezelfde strenge eisen moet voldoen.
Zit toch wel verschil in. Gebruite kit, dikte van de ruit, problemen met de regensensor enz.....
Ook hier benoemd en ook de informatie over verzekerings dwang en kwaliteit: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35967
Ook hier benoemd en ook de informatie over verzekerings dwang en kwaliteit: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35967
Dat wordt een herhaling van zetten, goed lezen..... http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35967Ludo schreef:Maar geen onderbouwing.AlexV70 schreef:Ook hier benoemd ...
Maar dan laat jij toch lekker zo'n ruit bij een van die ruitplakkers monteren. Bij mijn Volvo in ieder geval niet.
-
- 6th Gear member
Buiten wat geneuzel over kosten en verzekering, lees ik geen enkele onderbouwing.AlexV70 schreef:Dat wordt een herhaling van zetten, goed lezen..... http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35967Ludo schreef:Maar geen onderbouwing.AlexV70 schreef:Ook hier benoemd ...
Dat is ieders keuze en recht, maar daar gaat het niet om.AlexV70 schreef:Maar dan laat jij toch lekker zo'n ruit bij een van die ruitplakkers monteren. Bij mijn Volvo in ieder geval niet.
-
- 7th Gear member
Er is niks mis met aftermarket ruiten,het verschil zit alleen in de prijs!
Daar zijn de meningen dan behoorlijk over verdeeld.Ramon&Ramon schreef:Er is niks mis met aftermarket ruiten,het verschil zit alleen in de prijs!
Ik neem het risico niet. Ik heb mijn verzekering gelukkig wel kunnen overtuigen.
-
- 2nd Gear member
Mbt merk van de ruit:
SAINT-GOBAIN SEKURIT
Geen Volvo, wel SIPS stickers.
Plaatsing leek een succes, maar... boven de 100km/u veel windgeluid. Wat blijkt: bovenste rand (rubber dat aan moet sluiten op het dak) wijkt een beetje. Ben net langsgeweest, maar is nog niet opgelost. Wordt vervolgd.
SAINT-GOBAIN SEKURIT
Plaatsing leek een succes, maar... boven de 100km/u veel windgeluid. Wat blijkt: bovenste rand (rubber dat aan moet sluiten op het dak) wijkt een beetje. Ben net langsgeweest, maar is nog niet opgelost. Wordt vervolgd.
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
- diesel01
- Geartronic member
Ramen laat ik gewoon regelen door Volvo zelf, de stevigheid en manier van lijmen schijnt heel belangrijk te zijn de auto ontleent zijn stijfheid mede door de voorruit.
Ik blijf het een rare manier van besparen vinden om voor een paar tientjes minder het raam te laten plaatsen door een ruit fastfitter.
Ik blijf het een rare manier van besparen vinden om voor een paar tientjes minder het raam te laten plaatsen door een ruit fastfitter.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 8th Gear member
Diesel01, het is geen kernfysica, heb het al tientallen malen zelf gedaan.
Als je dat niet kan als monteur, dan kan je beter een ander vak kiezen.
Het meeste tijd kost de oude ruit verwijderen.
Daarom hadden wij het op een gegeven moment uit handen gegeven aan een goeie fastfitter (geen CG!), die langskomt en de hele dag niks anders doet.
Snel en/maar efficiënt werken!
Als je dat niet kan als monteur, dan kan je beter een ander vak kiezen.
Het meeste tijd kost de oude ruit verwijderen.
Daarom hadden wij het op een gegeven moment uit handen gegeven aan een goeie fastfitter (geen CG!), die langskomt en de hele dag niks anders doet.
Snel en/maar efficiënt werken!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Daar begint het gedonder. Laat ze het niet oplossen met "dichtkitten".atbob schreef:Mbt merk van de ruit:
SAINT-GOBAIN SEKURIT
-
- 2nd Gear member
Dan is vervangen denk ik de enige andere optie; zonder kit zie ik die rand niet verdwijnen. Maar hier kan ik ook niet mee verder, er kan water naar binnen komen.
Ben nog niet teruggebeld, maar laat dit er niet bij zitten.
Ben nog niet teruggebeld, maar laat dit er niet bij zitten.
- Edwin
- 5th Gear member
Heb ik ook gehad met de 850. Ruit laten vervangen door de dealer omdat ik geen vertrouwen had in de glasfitters.... Ten eerste hadden ze bij de dealer de voorruitstijlen beschadigd met de ruit erin/eruit tillen. (wat ze eerst ook nog glashard(!)
ontkenden). Daarna op de snelweg vanaf 100 km/u mega windruis. Ik naar Carglass en verteld van de windruis. Hebben ze er zeepsop opgedaan aan de buitenkant en van binnenuit met hogedruk luchtpistool lucht langs de rand van het raam geblazen en..... allemaal bubbels en bellen.
Ik weer terug naar dealer, ruit er weer uit en toen bleek dat er te weinig kit was gebruikt. De (wrs. onervaren) monteur was midden bovenaan begonnen met de kitspuit en rond gegaan om vervolgens bijna, MAAR DUS NIET HELEMAAL, weer uit te komen bij het begin!! Daarna ook gewoon weer de ruit erin geplempt en auto weer meegegeven!! Jaja, beter naar de echte dealer NOT!!
Sindsdien ben ik ook geneigd te zeggen: schoenmaker blijf bij je leest en ga voor voorruiten maar gewoon naar Carglass of Autotaalglas! Maar ik realiseer me ook dat dit wellicht een incident was, althans dat hoop ik, want er zullen wel weer een hoop reacties komen van mensen die wèl de ruit in één keer goed hebben laten vervangen door de dealer? Volgens mij kunnen de glasboeren op verzoek ook gewoon orginele ruiten leveren.
Gr. Edwin

Ik weer terug naar dealer, ruit er weer uit en toen bleek dat er te weinig kit was gebruikt. De (wrs. onervaren) monteur was midden bovenaan begonnen met de kitspuit en rond gegaan om vervolgens bijna, MAAR DUS NIET HELEMAAL, weer uit te komen bij het begin!! Daarna ook gewoon weer de ruit erin geplempt en auto weer meegegeven!! Jaja, beter naar de echte dealer NOT!!
Sindsdien ben ik ook geneigd te zeggen: schoenmaker blijf bij je leest en ga voor voorruiten maar gewoon naar Carglass of Autotaalglas! Maar ik realiseer me ook dat dit wellicht een incident was, althans dat hoop ik, want er zullen wel weer een hoop reacties komen van mensen die wèl de ruit in één keer goed hebben laten vervangen door de dealer? Volgens mij kunnen de glasboeren op verzoek ook gewoon orginele ruiten leveren.
Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
Eind goed al goed: zonder kit is de rand vervangen, er zit nu geen kier meer tussen en het is weer relatief stil bij 120km/u. Autototaalglas +1. Service verder prima, ruit met SIPS en SRS stickers op de juiste plaats: goed genoeg voor mij. Overigens konden ze zien dat de vorige ruit weliswaar echt Volvo was, maar er niet superrecht was ingezet. Waarschijnlijk dus al een keer vervangen.
Kan weer toeren! Topic over & uit (hoop ik ::D ).
Kan weer toeren! Topic over & uit (hoop ik ::D ).