Pagina 3 van 3
Geplaatst: 21.05.2011 - 16:37
door Oceanracer
Koidream schreef:Oceanracer schreef:Niet om zout in de wonden te strooien, maar staat er ook "Volvo" in de nieuwe ruit? En SIPS?
Zie je daar dan beter door?...
Ik vroeg het me gewoon af. Ik heb ook een ruit laten vervangen en daar staat het wel in, vandaar.
Geplaatst: 21.05.2011 - 22:10
door Turbodesk
Een originele Volvo voorruit heeft gelaagd High-Impact glas.
Is dat bij de universele ruitvervangings bedrijven ook zo?
Geplaatst: 22.05.2011 - 00:28
door Ramon&Ramon
Turbodesk schreef:Een originele Volvo voorruit heeft gelaagd High-Impact glas.
Is dat bij de universele ruitvervangings bedrijven ook zo?
die monteren meestal andere ruiten,de kosten daarvan liggen tuusen de 100 en 150 euro per stuk,het zijn meestal Pilkins ruiten voor de after market..
daarom verdienen die bedrijven veel geld aan het vervangen van een ruit..
Geplaatst: 22.05.2011 - 00:44
door M@rcel
Is bij Volvo de voorruit niet een "dragend deel"? Onderdeel van de veiligheidskooi? Speciaal glas, speciale kit enzo?
Geplaatst: 22.05.2011 - 11:54
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:Turbodesk schreef:Een originele Volvo voorruit heeft gelaagd High-Impact glas.
Is dat bij de universele ruitvervangings bedrijven ook zo?
die monteren meestal andere ruiten,de kosten daarvan liggen tuusen de 100 en 150 euro per stuk,het zijn meestal Pilkins ruiten voor de after market..
daarom verdienen die bedrijven veel geld aan het vervangen van een ruit..
Bij veel Volvo's zie je onder het Volvo logo, ook het Pilkington logo op de ruit staan.
De discussie word vaak gevoerd, dat deze aftermarket ruiten minder van kwaliteit zijn.
Heeft er ook iemand een onderbouwing daarvan, of blijft het bij goedkoop is duurkoop?.
Volvo produceert nl zelf ook geen ruiten.
Geplaatst: 22.05.2011 - 11:58
door Turbodesk
Het valt mij gewoon op dat Volvo het expleciet vermeld, dat er gelaagd high-impact glas word gebruikt. Ga daar maar eens op googlen, je komt het alleen bij Volvo tegen. zelfs in de oudere modellen.
Geplaatst: 22.05.2011 - 12:37
door Ludo
Ja in folders en prijslijsten komt dat wel over als 'nogal wat'.
Gelaagd betekent niks meer, dan dat het glas niet in stukken afbreekt als het kapot gaat door de verschillende lagen met lijm.
Feit is dat beide logo's op de ruit staan, Pilkington is dus OEM leverancier (geweest?), en kan me daarom niet voorstellen dat een ruit elders dan bij Volvo geplaatst/gekocht, van dezelfde fabrikant, niet aan dezelfde strenge eisen moet voldoen.
Geplaatst: 22.05.2011 - 19:46
door Gast
Zit toch wel verschil in. Gebruite kit, dikte van de ruit, problemen met de regensensor enz.....
Ook hier benoemd en ook de informatie over verzekerings dwang en kwaliteit:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35967
Geplaatst: 22.05.2011 - 21:32
door Ludo
AlexV70 schreef:Ook hier benoemd ...
Maar geen onderbouwing.
Geplaatst: 22.05.2011 - 21:49
door Gast
Ludo schreef:AlexV70 schreef:Ook hier benoemd ...
Maar geen onderbouwing.
Dat wordt een herhaling van zetten, goed lezen.....
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35967
Maar dan laat jij toch lekker zo'n ruit bij een van die ruitplakkers monteren. Bij mijn Volvo in ieder geval niet.
Geplaatst: 22.05.2011 - 23:23
door Ludo
Buiten wat geneuzel over kosten en verzekering, lees ik geen enkele onderbouwing.
AlexV70 schreef:Maar dan laat jij toch lekker zo'n ruit bij een van die ruitplakkers monteren. Bij mijn Volvo in ieder geval niet.
Dat is ieders keuze en recht, maar daar gaat het niet om.
Geplaatst: 22.05.2011 - 23:39
door Ramon&Ramon
Er is niks mis met aftermarket ruiten,het verschil zit alleen in de prijs!
Geplaatst: 23.05.2011 - 18:54
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Er is niks mis met aftermarket ruiten,het verschil zit alleen in de prijs!
Daar zijn de meningen dan behoorlijk over verdeeld.
Ik neem het risico niet. Ik heb mijn verzekering gelukkig wel kunnen overtuigen.

Geplaatst: 24.05.2011 - 12:11
door atbob
Mbt merk van de ruit:
SAINT-GOBAIN SEKURIT
Geen Volvo, wel SIPS stickers.
Plaatsing leek een succes, maar... boven de 100km/u veel windgeluid. Wat blijkt: bovenste rand (rubber dat aan moet sluiten op het dak) wijkt een beetje. Ben net langsgeweest, maar is nog niet opgelost. Wordt vervolgd.
Geplaatst: 24.05.2011 - 12:28
door diesel01
Ramen laat ik gewoon regelen door Volvo zelf, de stevigheid en manier van lijmen schijnt heel belangrijk te zijn de auto ontleent zijn stijfheid mede door de voorruit.
Ik blijf het een rare manier van besparen vinden om voor een paar tientjes minder het raam te laten plaatsen door een ruit fastfitter.
Geplaatst: 24.05.2011 - 12:51
door 945i
Diesel01, het is geen kernfysica, heb het al tientallen malen zelf gedaan.
Als je dat niet kan als monteur, dan kan je beter een ander vak kiezen.
Het meeste tijd kost de oude ruit verwijderen.
Daarom hadden wij het op een gegeven moment uit handen gegeven aan een goeie fastfitter (geen CG!), die langskomt en de hele dag niks anders doet.
Snel en/maar efficiënt werken!
Geplaatst: 24.05.2011 - 18:47
door Gast
atbob schreef:Mbt merk van de ruit:
SAINT-GOBAIN SEKURIT
Geen Volvo, wel SIPS stickers.
Plaatsing leek een succes, maar... boven de 100km/u veel windgeluid. Wat blijkt: bovenste rand (rubber dat aan moet sluiten op het dak) wijkt een beetje. Ben net langsgeweest, maar is nog niet opgelost. Wordt vervolgd.
Daar begint het gedonder. Laat ze het niet oplossen met "dichtkitten".
Geplaatst: 24.05.2011 - 18:51
door atbob
Dan is vervangen denk ik de enige andere optie; zonder kit zie ik die rand niet verdwijnen. Maar hier kan ik ook niet mee verder, er kan water naar binnen komen.
Ben nog niet teruggebeld, maar laat dit er niet bij zitten.
Geplaatst: 24.05.2011 - 21:17
door Edwin
Heb ik ook gehad met de 850. Ruit laten vervangen door de dealer omdat ik geen vertrouwen had in de glasfitters.... Ten eerste hadden ze bij de dealer de voorruitstijlen beschadigd met de ruit erin/eruit tillen. (wat ze eerst ook nog glashard(!)

ontkenden). Daarna op de snelweg vanaf 100 km/u mega windruis. Ik naar Carglass en verteld van de windruis. Hebben ze er zeepsop opgedaan aan de buitenkant en van binnenuit met hogedruk luchtpistool lucht langs de rand van het raam geblazen en..... allemaal bubbels en bellen.
Ik weer terug naar dealer, ruit er weer uit en toen bleek dat er te weinig kit was gebruikt. De (wrs. onervaren) monteur was midden bovenaan begonnen met de kitspuit en rond gegaan om vervolgens bijna, MAAR DUS NIET HELEMAAL, weer uit te komen bij het begin!! Daarna ook gewoon weer de ruit erin geplempt en auto weer meegegeven!! Jaja, beter naar de echte dealer NOT!!
Sindsdien ben ik ook geneigd te zeggen: schoenmaker blijf bij je leest en ga voor voorruiten maar gewoon naar Carglass of Autotaalglas! Maar ik realiseer me ook dat dit wellicht een incident was, althans dat hoop ik, want er zullen wel weer een hoop reacties komen van mensen die wèl de ruit in één keer goed hebben laten vervangen door de dealer? Volgens mij kunnen de glasboeren op verzoek ook gewoon orginele ruiten leveren.
Gr. Edwin
Geplaatst: 30.05.2011 - 19:30
door atbob
Eind goed al goed: zonder kit is de rand vervangen, er zit nu geen kier meer tussen en het is weer relatief stil bij 120km/u. Autototaalglas +1. Service verder prima, ruit met SIPS en SRS stickers op de juiste plaats: goed genoeg voor mij. Overigens konden ze zien dat de vorige ruit weliswaar echt Volvo was, maar er niet superrecht was ingezet. Waarschijnlijk dus al een keer vervangen.
Kan weer toeren! Topic over & uit (hoop ik ::D ).