12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,3l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
De volgende tank vol was weer een stukje zuiniger.
Heb trouwens de teller een beetje in de gaten gehouden, en zo lang ik op de snelweg bleef was het verbruik een heel groot stuk rond de 6,1l, maar het stadsverkeer afgelopen weekend had 'm zo weer op een gemiddelde van 7.0. Ik denk dat als ik mijn rechtervoet iets losser zou gebruiken dat een gemiddeld verbruik van rond de 6.2-6.4 prima haalbaar moet zijn.
Wie heeft het laagste verbruik onder de S60/V60 rijders?
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,5l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
Verbruik binnen de bebouwde kom is echt hoog! Er zit ook nog wat snelweg en 80km/h wegen bij. Ik rij niet bepaald rustig maar dit is wel erg hoog?
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,5l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
Verbruik binnen de bebouwde kom is echt hoog! Er zit ook nog wat snelweg en 80km/h wegen bij. Ik rij niet bepaald rustig maar dit is wel erg hoog?
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Heb jij tijdens de rijlessen Het Nieuwe Rijden niet aangeleerd gekregen dan?rsnhakan schreef:Verbruik binnen de bebouwde kom is echt hoog! Er zit ook nog wat snelweg en 80km/h wegen bij. Ik rij niet bepaald rustig maar dit is wel erg hoog?


S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Nee. 
Meestal als de motor koud is houd ik me wel aan de schakelindicator. Maar daarna meestal niet meer. S/s gebruik ik als ik rustig rijd.

Meestal als de motor koud is houd ik me wel aan de schakelindicator. Maar daarna meestal niet meer. S/s gebruik ik als ik rustig rijd.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik denk dat je dan niet echt mag beklagen over het verbruik.
Stadsverkeer en veel optrekken/snelheidswisselingen op de snelweg zijn dodelijk voor het verbruik.
Ik merk dat als ik via de A58/A16 naar Rotterdam rijdt ik een veel ongunstiger verbruik heb dan als ik dat via de A2/A12 doe. Ik rij nu twee dagen heen en weer over de A2/A12 en het verbruik zit nog steeds rond de 6.0 / 6.1l, terwijl ik over de router A58/A16 ruim voorbij de 6.5 gemiddeld ga. Oh well...
Stadsverkeer en veel optrekken/snelheidswisselingen op de snelweg zijn dodelijk voor het verbruik.
Ik merk dat als ik via de A58/A16 naar Rotterdam rijdt ik een veel ongunstiger verbruik heb dan als ik dat via de A2/A12 doe. Ik rij nu twee dagen heen en weer over de A2/A12 en het verbruik zit nog steeds rond de 6.0 / 6.1l, terwijl ik over de router A58/A16 ruim voorbij de 6.5 gemiddeld ga. Oh well...

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Maar wel raar dat Volvo zo'n laag gem. verbruik opgeeft. Ook al houd ik me aan de schakelindicator, rustig gas geef en s/s gebruik, kan ik het opgegeven verbruik nooit halen. Als ik iets gas (echt heel weinig) geef zit het verbruik al gelijk boven de 10L/100km. Dit daalt wel snel als je een constante snelheid aanhoudt. Zou die nog ingereden moeten worden?
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Daar is het een gemiddelde voor. Als je optrekt schiet hij ruim over het gemiddelde heen, als je het gas loslaat staat hij ook zo op 0.0l/100km. Gemiddeld dus.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Rustig gas geven heeft ook weinig zin, je kan net zo goed je pedaal tot de bodem intrappen. Als je maar schakelt op een bepaald toerental, zo rond de 2000+ toeren(de schakelindicator zal dan ook wel gaan branden). Je haalt het meeste winst met zo veel mogelijk uitrollen en veel op cruise rijden in de juiste versnelling.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14
Is zonder cruise niet zuiniger? Je anticipeert sneller door even het gas te lossen wanneer nodig dan met knopjes te moeten sukkelen.
Ook wanneer het licht bergop/bergaf gaat ben je zonder cruise zuiniger denk ik.
Ook wanneer het licht bergop/bergaf gaat ben je zonder cruise zuiniger denk ik.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36
Denk dat je A2/A15 bedoelt richting R'dam, of moet je boven R'dam wezen. Verschil zit hem er waarschijnlijk in dat je op de route A58/A16 meer 120km/u stukken hebt zitten. Ik heb dezelfde route keuze en rijd meestal A2/A15.Ik merk dat als ik via de A58/A16 naar Rotterdam rijdt ik een veel ongunstiger verbruik heb dan als ik dat via de A2/A12 doe. Ik rij nu twee dagen heen en weer over de A2/A12 en het verbruik zit nog steeds rond de 6.0 / 6.1l, terwijl ik over de router A58/A16 ruim voorbij de 6.5 gemiddeld ga. Oh well...
Dat klopt een beetje, echter doordat je op CC een veel constantere snelheid rijdt is dat toch zuiniger. Bij veel afremmen en weer optrekken is het zonder CC inderdaad zuiniger.Is zonder cruise niet zuiniger? Je anticipeert sneller door even het gas te lossen wanneer nodig dan met knopjes te moeten sukkelen.
Ook wanneer het licht bergop/bergaf gaat ben je zonder cruise zuiniger denk ik.
Met de caravan is zonder CC zeker zuiniger omdat je dan bergop minder gas geeft (en dus wat langzamer gaat ridjen) terwijl met de CC erop de snelheid aangehouden wordt. Maar voor lange stukken wil ik echt niet meer zonder CC.
V60 D4 Kinetic
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Ik rij veel file van Rotterdam naar Den Haag, dat is ook niet goed voor het verbruik constant 120 is zuiniger dan sukkelen met 40. Alleen snelweg retourtje Maastricht is gemiddeld 9.6l/100km (zonder file)
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,5l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
Edit de DRIVe is gestegen :oops:
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,5l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
Edit de DRIVe is gestegen :oops:
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dan moet je wel de goede lijst kopiëren. 

- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Nee ik bedoel echt de A2/A12. Deze route is inderdaad een stuk om, maar sinds de verbreding van de A2 en de A12 rijdt dit eigenlijk altijd lekker door. De A15 tussen Gorinchem en Rotterdam en daarna de A16 vertraagd toch best wel.JW71 schreef:Denk dat je A2/A15 bedoelt richting R'dam, of moet je boven R'dam wezen. Verschil zit hem er waarschijnlijk in dat je op de route A58/A16 meer 120km/u stukken hebt zitten. Ik heb dezelfde route keuze en rijd meestal A2/A15.Ik merk dat als ik via de A58/A16 naar Rotterdam rijdt ik een veel ongunstiger verbruik heb dan als ik dat via de A2/A12 doe. Ik rij nu twee dagen heen en weer over de A2/A12 en het verbruik zit nog steeds rond de 6.0 / 6.1l, terwijl ik over de router A58/A16 ruim voorbij de 6.5 gemiddeld ga. Oh well...
Ik moet inderdaad naar Delft, maar meestal pak ik toch de A12->A20->A13 wat net iets lekkerder door rijdt dan de A12->A13.
De A58 is misschien wel helemaal 120km/u, maar is veel drukker en tweebaans, dus veel vaker afremmen tot stilstand en optrekken. De A12-A2 is bijna over het hele stuk continu 100-120 doorrijden.
Als ik op de cruisecontrol rij hoef ik bijna nooit te remmen, aangezien ik dan juist verder voor me kan kijken omdat ik niet op de snelheid hoef te letten. Als er een stuk voor me iets gebeurt druk ik op de '0' en als het weer door rijdt druk ik de return-toets in. Ik rij ook veel zuiniger in een automaat dan in een handgeschakelde auto want het nieuwe rijden in een handgeschakelde auto is nog niet ingesleten hierIs zonder cruise niet zuiniger? Je anticipeert sneller door even het gas te lossen wanneer nodig dan met knopjes te moeten sukkelen.
Ook wanneer het licht bergop/bergaf gaat ben je zonder cruise zuiniger denk ik.


S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Done, maar ik verwacht jullie wel onderaan mijn advies blijf rechts rijdenrsnhakan schreef:Dan moet je wel de goede lijst kopiëren.

Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Jouw advies ga ik opvolgen......grr
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07.04.2011 - 09:16
Ik heb nu 4000km met een V60 D3 Geartronic. Ik heb nog nooit 800km kunnen rijden met een volle tank. Thans geeft de boordcomputer in het begin 1150km aan. Maar na 100 km blijft daar nog 850km van over en dat zakt bij elk rood licht met 10km. Ik doe 50% snelweg. Ik rijd altijd met cruisecontrol de max toegelaten snelheid. Met mijn vorige BMW reed ik altijd veel te snel (160) en had ik een gemiddeld verbruik van 6.6/100. Nu is dat met een veel tragere auto en een rustige rijstijl 7.8/100. En ik kom van 8.8. Maar wel een mooier geluid 
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,5l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71

12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,5l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
Volvo V60 Momentum D3 Geartronic 2011 Foto's
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
6,0l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,7l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
6,0l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,2l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
6,0l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
Een paar dagen zonder noemenswaardig stadverkeer, gemiddelde over deze tank 6,2l/100km...
Maar dit heeft zo niet heel veel zin, als ik bij ieder tank ga resetten fluctueerd het wel heel fors. Binnenkort maar het langdurig gemiddelde gaan uitrekenen.
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,2l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
6,0l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,7l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
Een paar dagen zonder noemenswaardig stadverkeer, gemiddelde over deze tank 6,2l/100km...
Maar dit heeft zo niet heel veel zin, als ik bij ieder tank ga resetten fluctueerd het wel heel fors. Binnenkort maar het langdurig gemiddelde gaan uitrekenen.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
rsnhakan, Ik dacht dat je 7.2L/100km verbruikt had 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Nadat ik 7,2L/100km had verbruikt op 1 tank, was mijn vader een beetje boos. Dus met de nieuwe tank iets rustiger doen 
