Leasebak

Discovery
5th Gear member

rsnhakan schreef:Om even terug te komen op die Prius rijders... wat heb ik daar een hekel aan. Op de meest linker baan vol gas iedereen voorbij rijden.
De Civic hybrid rijders zijn precies hetzelfde. 130 op de cruise en nog komen ze je voorbij.
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Om even terug te komen op die Prius rijders... wat heb ik daar een hekel aan. Op de meest linker baan vol gas iedereen voorbij rijden.
Domme opmerking. Die mensen zijn gewoon zo slim om gebruik te maken van de bestaande mogelijkheden. Dat is niets om een hekel aan te hebben.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

daarom die idiote 14% bijtellingsregel zsm afschaffen, het milieu heeft er volstrekt geen baat bij
Volvo for life
diesel01
Geartronic member

bart simpson schreef:Ik ageer tegen de term "belastingdienst spekken", alsof het een onrecht is, niemand hoeft dit onrecht te ondergaan als hij gewoon zelf een auto koopt (dit is sommigen alleen te kostbaar)
Ben ook geenszins jaloers, ik kan iedere Volvo pakken die ik zou willen rijden, heb voor mezelf alleen aan maximum gesteld dat ik aan bijtelling wil betalen.
+1
En over belastingdienst spekken...dan ken ik nog wel een ander voorbeeld die ik hier niet ventileer want dan zouden mensen maar zo een rolberoerte kunnen krijgen.
Het zou mooi zijn als je naar ratio kon bepalen waar je ingelegde geld aan besteed zou worden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

daarom die idiote 14% bijtellingsregel zsm afschaffen, het milieu heeft er volstrekt geen baat bij
Dat kun je zo niet zondermeer stellen. Feit is dat dit soort auto's bij normaal gebruik relatief zuinig is, althans met het zelf verstoken van fossiele brandstoffen. Alleen bij stelselmatig hard rijden verkleint dit effect. Maar dan ga je er vanuit dat er altijd hard gereden wordt met Priussen c.s. Dat waag ik te betwijfelen. Ik rijdt op de snelweg altijd (indien mogelijk) 125 op de CC. Per saldo haal ik meer auto's in dan dat ik wordt ingehaald. Ik zal best wel eens door een prius o.i.d. zijn ingehaald, maar ik heb geen idee hoeveel dat er zijn. Als je er op gefocust bent, omdat je er kennelijk een probleem mee hebt als een Prius hard rijdt, dan zal een dergelijke auto je opvallen. Doordat de rest van de auto's waardoor je wordt ingehaald, niet je aandacht trekt, denk je aan het eind van de rit dat je 'alleen' maar door Priussen bent ingehaald. en daardoor ontstaat verkeerde beeldvorming.

Ergo, zolang er geen onderzoek gedaan is naar de gemiddelde snelheid van de Priussen c.s. is er geen zinnig woord over te zeggen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Heb het eerder geschreven doe het weer, ken een wagenparkbeheerder die 40 Priussen (Priaea?) in het park heeft, de norm is > 1 op 25, de zuinigste Prius in zijn park doet 1 op 15, de onzuinigste 1 op 10, wel allemaal 14% bijtelling, geen van allen in de buurt van de norm.
Een lage bijtelling was daar het verhaal, het milieu interesseert ze geen flikker.

Het is ondertussen wel keihard bewezen dat zowel hybrides als die spaardieseltjes zomaar 50% afwijken van die norm waarop alle belastingfaciliteiten geënt zijn, overboord dus met die norm
Volvo for life
Patrickv
3rd Gear member

Je zou er bijna een stikker voor op je auto plakken...
Ik betaal 25% bijtelling.....

Vind het een goeie zaak dat er iets wordt gedaan vanuit milieu optiek... Maar dann wel reëel... En niet met vage regelgeving... "zuinige auto's" die bij lange na niet in de norm vallen...

Je zou bijna pleiten voor regelgeving die naar beide kijkt...
Dus om te beginnen een groen label met aan de andere kant rapportage voor wat betreft gedrag / verbruik.. Bij forse overschrijding van de norm doorschuiven naar hoger percentage....
Eens zien hoeveel mensen er dan nog voor de 14% dan wel 20% klasse gaan.....
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Op alle zakelijk rijdende auto's in het verbruik relatief simpel meetbaar, het valt immers onder de aftrekbare kosten die een werkgever maakt, brandstof wordt op een auto geboekt, staat de consumptie niet in relatie tot de norm een naheffing opleggen
Volvo for life
PeeJay
4th Gear member

bart simpson schreef:Op alle zakelijk rijdende auto's in het verbruik relatief simpel meetbaar, het valt immers onder de aftrekbare kosten die een werkgever maakt, brandstof wordt op een auto geboekt, staat de consumptie niet in relatie tot de norm een naheffing opleggen
En welke overschrijding van de norm is volgens jullie acceptabel?

Mijn 25% auto krijg ik met de beste wil niet op het normverbruik, tenzij ik 90-100 ga rijden op de snelweg. Dat lijkt mij niet wenselijk en komt ook niet ten goede van de doorstroming en verkeersveiligheid.
Aerodynamica van mijn auto wordt negatief beïnvloed door de velgen, spoiler, open dak en airco.

Aanpakken prima, maar pak dan alsjeblieft ook de manier aan waarop de normering wordt bepaald :)
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
ZX10r
5th Gear member

Boetes voor spaarauto's voor te hard rijden minimaal verdubbelen (ook driveEEEE) indien er belastingvoordeel is. Chip je een spaarauto vette boete. Je koopt deze auto's voor het milieu doe je dit voor de bijtelling dan moet je extra boeten indien je hem misbruikt. ;-)

Heb je een auto met een fatsoenlijke actieradius op accu (50 km of meer) dan vindt ik het een ander verhaal daar heb je wat aan.

Kortom alle spaarauto's (met te weinig accu's) naar rechts. ;-)
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De norm is de uitstoot in grammen CO2, overschrijd een merk de norm met 1 gram is de bijtelling meteen 20% (of 25%) maar wijkt een individuele rijder 50% af van die norm waarop hij/zij dat belastingvoordeel heeft zou dat voor hem/haar op zijn minst voelbaar moeten zijn.
Volvo for life
Patrickv
3rd Gear member

dit is inderdaad een wat lastig verhaal....
omdat zoals eerder ook gemeld werd.. iemand met een 25% auto haalt ook niet het norm verbruik..
Volgens mij is de manier hoe dit wordt vastgesteld ook niet meer van deze tijd... :)

Maar we zijn het volgens mij allemaal wel eens dat dit wel een onderwerp is waar de deskundigen toch maar eens beter naar moeten kijken.... :)
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een 25% bijteller krijgt ook geen financiële voordelen
Volvo for life
Patrickv
3rd Gear member

Dat is ook weer zo.... :)
ZX10r
5th Gear member

juist :) , heb je voordeel dan moet je beter je best doen het verbruikscijfer te halen dit is te controleren en te bestraffen door snelheidsovertredingen te verhogen voor deze categorie. 14% 3 maal boetewaarde 20% 2 maal boete waarde. :oops: :-0

Zo zijn er ook bedrijven welke niet willen dat je te hard rijdt met hun lease auto's doe je dit wel dan is dit direct van invloed op je bonus. :cry:

Dat de meting niet klopt weten we al jaren maar dit is Europees en veranderd dus niet zomaar. Daarnaast zijn er auto's met een soort dubbele software bij de meettemperatuur gaat deze een extra zuinig programma draaien. (meting vind altijd plaats bij dezelfde temp en de auto's staan eerst in een acclimatisatie ruimte en dit neemt de auto waar). :evil: Dus het is niet zo gek dat de opgegeven waarde niet behaald wordt bij veel merken, fiat is er overigens wel erg goed in in tegenstelling tot VW en de hybrides.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
least
3rd Gear member

bart simpson schreef:Op alle zakelijk rijdende auto's in het verbruik relatief simpel meetbaar, het valt immers onder de aftrekbare kosten die een werkgever maakt, brandstof wordt op een auto geboekt, staat de consumptie niet in relatie tot de norm een naheffing opleggen
nog meer regels en ambtenaren, we hebben nog geen staatsschuld :twisted:
nadenkend over weer een Volvo: V90
vectrex
2nd Gear member
Contacteer:

maximum snelheid op 100 dan lukt het wel.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

least schreef:
nog meer regels en ambtenaren, we hebben nog geen staatsschuld :twisted:
Een bedrijf dat mensen met auto's van de zaak in dienst heeft moet al een bijtellingsverwerking per maand doen, per auto is er middels de brandstofpas heel simpel aan een brandstofconsumptiegetal te komen, voeg dat toe en zet dat af tegen de 14% norm en klaar, iets meer werk voor een salarisadministratie maar die kosten heb je er zo weer uit als je berijders met hun afwijkende rijgedrag confronteerd, veel leasemaatschappijen doen dat laatste al
Volvo for life
arnoud
8th Gear member

Mijn werkgever krijgt wel een naheffing van de leasemaatschappij als het verbruik van een auto hoger is dan de door hun vastgestelde norm. Maar mijn werkgever belast dat dan weer niet door.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Quota
6th Gear member

Discovery schreef:
rsnhakan schreef:Om even terug te komen op die Prius rijders... wat heb ik daar een hekel aan. Op de meest linker baan vol gas iedereen voorbij rijden.
De Civic hybrid rijders zijn precies hetzelfde. 130 op de cruise en nog komen ze je voorbij.
En als jij zin hebt om 160 te rijden, dan verdommen ze het om naar rechts te gaan.... :evil:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”