Pagina 3 van 6

Geplaatst: 08.06.2011 - 10:51
door arnoud
bart simpson schreef:
NielsV70 schreef:volgens mij is het enige wat niet lukt met handen aan het stuur scrollen over de kaart
als je op navi staat gewoon rollen met het scrollwieltje zoomt in en uit
Inzoomen wel (eerst op het wieletje klikken om de kaart te selecteren als je in 2-kaart stand staat, er komt dan een groene rand om heen te staan) maar scrollen door de kaart kan volgens mij alleen door de cijfertoetsen.

Geplaatst: 08.06.2011 - 13:41
door bart simpson
je hebt gelijk

Geplaatst: 08.06.2011 - 14:13
door nklaver
Ik heb afgelopen weekende een kijkje genomen bij Vos in Veghel. Daar waren ze zo aardig mij even met het navigatiesysteem te laten spelen. Ik heb niet gereden, auto stond in de showroom.
Mijn eerste indruk is dat het een systeem is dat er goed uitziet maar ik er zal moeten wennen aan de bediening. De RTI in mijn V70 MY2010 werkt heel eenvoudig. Ik hoop dat ik straks met Sensus net zo snel en eenvoudig kan omgaan. Eerlijk gezegd heb ik daar nu nog een beetje mijn bedenkingen bij.

Mooier is niet altijd beter. Ik zal nog een week of drie moeten wachten

Geplaatst: 09.06.2011 - 11:04
door NederKees
Ik ben zeer tevreden met mijn TomTom Live. Verkeersinfo en flitsers zijn veel actueler dan welke RDS oplossing dan ook. Netjes semi-permanent ingebouwd.

Voor mijn net bestelde V70 moest ik van de leasemaatschappij het Volvo navigatie systeem nemen. Tenminste de lease prijs was €15,- hoger als ik niet nam. Ik ga dus twee navigatie systemen hebben. En Sensus RTI waarschijnlijk niet gebruiken.
TomTom heeft ook Bleutooth handsfree maar ik vermoed dat dat van Volvo beter gaat zijn.

Luxe problemen. :D

Ik kan bijna niet wachten om met Sensus te kunnen gaan spelen.
Is Sensus persoonlijk? Past het de instellingen en bv het telefoonboek en de radiozenders aan afhankelijk van de sleutel die gebruikt wordt (zoals bij BMW)?

Geplaatst: 09.06.2011 - 16:30
door v70bio
@Thom: ben het niet met je eens. Gebruik ook een Garmin met TMC en dat gaat perfect. Geeft zelfs file's aan op de weg waar je rijdt zonder dat je de navigatie verder gebruikt. Ik hoor nu vaak Verkeersinformatie via de radio op basis van TOm Tom live. Je wordt helemaal gek van de vele "file's". Als er ergens een brug openstaat wordt dat al als file aangemerkt of is dat met de "echte" TOMTOM niet zo?

Geplaatst: 13.06.2011 - 23:32
door Thom
Als je veel (file) rijdt in de Randstad is TomTom Live werkelijk fenomenaal. Niets is perfect, maar dit benadert het wel. In NL is Volvo best 'groot', internationaal is het toch een behoorlijk kleinere speler dan de 'grote Duitse drie', en dat merk je o.a. met infotainment. Google Earth navi, BMW Online...Volvo kan er niets tegenover stellen. Terwijl het toch niet zo moeilijk is? Schakel een gerenommeerde externe partij in, en je bent helemaal bij. De modellen van Volvo 'verdienen' het m.i.

Geplaatst: 13.06.2011 - 23:39
door 945i
Zelfs Fiat doet dat beter met het Connect systeem.

Geplaatst: 06.07.2011 - 15:34
door Volvoman
Hoe is het met je verbruik? Die van mij neemt nu (nog?) meer dan de 2.0D in onze zwarte. Volgens het boekje zou het minder moeten zijn...

Geplaatst: 06.07.2011 - 15:52
door NielsPHEV
vebruik is nu zo rond de 1:13 - 1:14 een hoger vebruik dan ik gewend ben

Geplaatst: 19.09.2011 - 09:21
door NederKees
Nieuwe D3 lijkt meer trekkracht te hebben dan oude 2.4D (beiden 163pk). Onder 1500 toeren is er helemaal niets, maar daar had de 2.4D de 1e paar 1000km ook last van. Ik heb dus nog hoop. Op aanraden van de dealer blijf ik de 1e 1500km onder de 3000 toeren, dus of hij goed doortrekt kan ik nog niet zeggen.

RTI is erg slecht. Slechtste die ik in jaren heb gezien (in veel verschillende merken). Zinsbouw is volslagen idioot. Stuurt me fietspaden op! Geen flitsers. Radio is niet te bedienen als navigatie op het scherm staat. Ga dus snel mijn TomTom Live weer installeren.

Verder bevalt Sensus wel. Niet zo goed als nieuwste iDrive maar zeker goed genoeg. Hifi klinkt fantastisch.

Aan al die veiligheids-toestanden moet ik nog wennen. Ik blijk nogal vaak te dicht op mijn voorgangers te rijden......

Geplaatst: 19.09.2011 - 14:11
door hotpants
NederKees schreef:Nieuwe D3 lijkt meer trekkracht te hebben dan oude 2.4D (beiden 163pk). Onder 1500 toeren is er helemaal niets, maar daar had de 2.4D de 1e paar 1000km ook last van. Ik heb dus nog hoop. Op aanraden van de dealer blijf ik de 1e 1500km onder de 3000 toeren, dus of hij goed doortrekt kan ik nog niet zeggen.

RTI is erg slecht. Slechtste die ik in jaren heb gezien (in veel verschillende merken). Zinsbouw is volslagen idioot. Stuurt me fietspaden op! Geen flitsers. Radio is niet te bedienen als navigatie op het scherm staat. Ga dus snel mijn TomTom Live weer installeren.

Verder bevalt Sensus wel. Niet zo goed als nieuwste iDrive maar zeker goed genoeg. Hifi klinkt fantastisch.

Aan al die veiligheids-toestanden moet ik nog wennen. Ik blijk nogal vaak te dicht op mijn voorgangers te rijden......

Ik denk dat je nog even goed moet oefenen met je navigatie. Flitspalen zijn wel degelijk te installeren, zie eerdere topics. Wat betreft de radio kun je ook andersom redeneren. Vanuit het radio scherm blijft de navigatie gewoon doorwerken. Met behulp van het inhouden van de "Exit" knop op je stuur kun je je handen ook nog aan het stuur houden.

Geplaatst: 19.09.2011 - 14:50
door 945i
Het lijkt soms net een religie, alles wat krom is wordt recht gel*ld. :lol:

Geplaatst: 19.09.2011 - 22:16
door arnoud
Ik vind de navigatie van mijn V60 ook compleet ruk. Geinig voor het geval dat TomTom op mijn iPhone er mee op zou houden, maar verder: zonde van het geld (wat ik er gelukkig niet voor heb hoeven betalen)...

Geplaatst: 20.09.2011 - 07:35
door NederKees
@arnoud: idd. De leasemaatschappij wilde het er graag op. In de 6 maanden dat ik mijn Tomtom Live gebruik heb ik al uren minder in de file gestaan. RDS is gewoon niet actueel genoeg. En dan de flitsers natuurlijk. Coyote is in België en Frankrijk wel beter maar 2,5x zo duur per maand.

Waar ik wel heel blij mee ben is dat ik nu zelf de boordcomputer in km/l kan laten weergeven ipv het stompzinnige l/100km dat ze hier in Belgenland gebruiken.

FourC bevalt ook heel goed. Wegligging is duidelijk beter.

Geplaatst: 28.09.2011 - 08:33
door v70bio
Heb gisteren proef gereden met een D3. Motor valt mij niet tegen ook trekkracht niet,kom vanuit een 2.5T. Erg fijne auto

Geplaatst: 30.09.2011 - 08:04
door NederKees
Na de 1e paar 1000kmmet D3: het verbruik is zeker niet beter dan van de oude 2.4D. Maar het duurt vele 1000den km voordat een diesel een beetje los is.

Trekkracht rond 1800-2500 toeren is duidelijk beter dan 2.4D. Daaronder niet. Hogere toeren is net zo slecht. Overbrenging is veranderd waardoor de motor minder toeren draait bij zelfde snelheid. Is leuk op de snelweg, vervelend in de stad. Vaker terugschakelen. Maar motor is nog niet echt los.

Start/stop gedoe is een trucje om de het verbruik op papier omlaag te krijgen. In het echte verkeer maakt het heel weinig uit. En na gebruik er van houdt de motor soms even in bij het wegrijden.

De (vernieuwde) D3 motor bevalt me tot nu toe ietsje beter dan de 2.4D. Ik was bang dat vooral het door accelereren slechter zou zijn maar dat valt gelukkig mee. Het is geen D5 of T5 maar ik kan er mee leven. En het moet de komende maanden nog iets beter worden.

Geplaatst: 30.09.2011 - 21:01
door v70bio
Vind de D3 niet slechter trekken dan de 2.5T!

Geplaatst: 07.11.2011 - 20:57
door Mantis
ik rij 3 x per week naar Dusseldorf, sinds 2,5 week mn V70 D3 LW 2012. Inmiddels 4000 op de teller, en hij is echt wel los. 1e 500 iets minder, daarna gewoon lekker vlot. Goede motor, boven 170 gaat het stukje midner snel, maar nog vlot genoeg. Kruissnelheid van gem 180 loopt ie erg mooi. Sinds 4 dagen winterbanden erop, stuk meer lawaai, maar dat wil niet anders. (Dunlop SP Wintersport 3D). Mooie motor, voldoende om lekker vlot te rijden

Geplaatst: 08.11.2011 - 08:41
door NederKees
D3 begint merkbaar beter te worden. Ook onder de 1500 toeren is er nu een beetje leven. En ook boven de 3000. Tussen de 1500 en 3000 toeren is dit echt een top motor. Zeer soepel.
Duidelijk beter dan de oude 2.4D. Maakt me nieuwsgierig naar de nieuwe D5.

Verbruik volgens de boordcomputer is nu ook lager. Niet bij lange ritten op de snelweg (1:14,5) maar wel bij woon-werk. 40km mix van lokale wegen, snelweg en stad. Nu 1:13,5 was bij 2.4D 1:12. Maar aan de pomp is dat verschil bijna weer helemaal weg. Met mijn zakjapanner kom ik op 1:12,4. Mijn theorie is dat de het opwarmen van de motor nu voor een deel door de standkachel gebeurd zodat de motor veel sneller warm is en daarom minder verbruikt. Verbruik standkachel zal dan niet door de boordcomputer meegenomen worden. NB ik heb de standkachel afgelopen weken niet gebruikt om de wagen voor te verwarmen.
Volgens mijn berekening kan ik met dat start/stop gedoe zo'n 15 liter per jaar besparen. Er vanuit gaande dat het stationair verbruik 1l/uur is. Niet echt de moeite dus. Het bespaart me wel meer dan €25,-/maand aan netto bijtelling. Wel de moeite. Goed dat Volvo dit BMW belastingstrucje nu ook heeft toegepast.

Geplaatst: 13.11.2011 - 15:05
door Molenaar
Heeft de v70 LE D3 model 2012 standaard een standkachel?