Pagina 3 van 3
Geplaatst: 19.06.2011 - 20:42
door Battlecruiser
Ook dat telt inderdaad mee.
Maar aan de verbruiksmeter kan ik altijd zien dat ook een aanhanger door de rare opbouw (bij mij zaten er voor en bovenop 4 fietsen op met nog een hoop extra koffers en zooi) voor veel meer luchtweerstand zorgt dan een kale auto. Ik moet altijd rekenen op zo'n 25% meerverbruik.
Geplaatst: 19.06.2011 - 20:50
door 945i
Ik heb het met de 945 gehad, dat ik op de Cruise control reed met een caravan erachter, was vals plat...
Toen voelen aan het gaspedaal, en die zat bijna onderin! Maar de auto bleef gewoon de snelheid aanhouden door de weerstand van auto +caravan, da's niet goed.
Toen maar met de hand een tikkie terug gedaan.
Geplaatst: 19.06.2011 - 20:55
door toppertje
je kunt ook een hogere cruise-snelheid aan houden natuurlijk
ik rij met de caravan door Frankrijk 110-120km/u.
kom ik dan een heuveltje tegen,dan ben ik al boven tegen de tijd dat je terug naar 4 moet.

Geplaatst: 19.06.2011 - 20:58
door 945i
Jaja, maar jouw auto heeft iets meer kracht als een atmosferisch 2.3 ietje met automaat...

Geplaatst: 20.06.2011 - 00:01
door Gast
Battlecruiser schreef:Ik zal de hatelijke opmerkingen maar negeren.
Zeker niet hatelijk bedoeld.

vandaar die:

Geplaatst: 20.06.2011 - 00:04
door Gast
945i schreef:Ik heb het met de 945 gehad, dat ik op de Cruise control reed met een caravan erachter, was vals plat...
Toen voelen aan het gaspedaal, en die zat bijna onderin! Maar de auto bleef gewoon de snelheid aanhouden door de weerstand van auto +caravan, da's niet goed.
Toen maar met de hand een tikkie terug gedaan.
Dit herken ik ook en dan ook nog eens zuipen.
Door de CC raak je het "gevoel" kwijt. Dus af en toe even "meedenken" is nmm verstandig.