Pagina 3 van 5
Geplaatst: 11.06.2011 - 17:29
door Ramon&Ramon
pnauta schreef:Als de cruise control uitvalt en de motor hapert kan het de gasklephuis zijn. Ik stond uiteindelijk een paar keer in één week langs de snelweg met een auto in de noodloop. Na 3 minuten deed die het weer, zolang ik niet te veel gas gaf.
Ik heb de mijne laten reviseren bij ACTronics (door een onafhankelijke monteur) en was daar 470 in totaal voor kwijt. Daar zat in 275 voor de revisie, 10 euro voor de pakking, 70 euro programmeren door Volvo in Zoetermeer en dan 3 uur arbeid. De klachten zijn verholpen en ik heb nu een contactloze gasklephuis.
Dat ben je voor een nieuwe ook kwijt,rond de 500 euro!
Geplaatst: 11.06.2011 - 17:33
door pnauta
Met het verschil dat ik weer een type terugkrijg die na een paar jaar versleten is. De bouwjaar die ik heb is er om bekend, zie elders op het forum. En toen ik ernaar zocht had ik een nieuwe voor die prijs, maar zonder montage en programmeerkosten. Vandaar mijn besluit om te laten reviseren.
Geplaatst: 11.06.2011 - 17:54
door Ramon&Ramon
Er zijn ook problemen met de ac tronic gasklephuizen,op het forum staat er veel over geschreven!
Geplaatst: 11.06.2011 - 17:56
door pnauta
Dat heb ik gelezen, en ik heb het toch gedaan. Ik ben happy met het resultaat.
Geplaatst: 11.06.2011 - 17:59
door Ramon&Ramon
Als er verder geen problemen zijn dan is het mooi opgelost!
Je kunt er pech of geluk mee hebben.
Geplaatst: 13.06.2011 - 09:35
door koster
Update nr 2,
Na de mislukte reparatie terug naar Hooftman Alphen.
Nieuw onderzoek , Lambdasensor nu in orde, storing bleef.
Verder gezocht en motor afgeperst , en jawel, de ECM had een lekkage.
Er ontbrak nl een pakking! Daar rij ik al 4 jaar mee! Die ontbrak blijkbaar al toen ik de auto kocht!?!? Verder ECM schoongemaakt en Software regeleenheid downloden.
Nu branden er geen waarschuwingslampjes meer , en de cc doet het ook .
Ik wacht het maar weer af...
vr gr Koster
Geplaatst: 13.06.2011 - 11:30
door Oceanracer
ECM? ETM zeker?

Geplaatst: 13.06.2011 - 12:16
door koster
Electronische gasklepeenheid/ upgrade ECM
Dat is wat op de bon staat..... ::idea:
Geplaatst: 13.06.2011 - 13:25
door Oceanracer
Maakt niet uit. Het gaat in dit geval om het gasklephuis. Wel opmerkelijk dat je er vier jaar probleemloos mee hebt kunnen rijden! Maar wellicht iemand voor jou, die de ETM heeft gereinigd en te beroerd was om er een nieuwe pakking tussen de doen. Zo kosten nog geen € 2,00 per stuk, dus dat zal de reden niet geweest zijn.
Geplaatst: 13.06.2011 - 14:25
door koster
Tja , nooit problemen gehad. Af en toe inhouden op gas (g3), maar dat werd toegeschreven aan het op gas rijden. Heb wel het idee dat de auto soepeler rijdt. Ik neem aan dat deze reparatie zijn nut zal bewijzen. Weet ook niet hoe belangrijk zo 'n pakking is.
Geplaatst: 13.06.2011 - 15:20
door Oceanracer
Een nadeel is dat de lucht niet via het luchtfilter de motor binnen kan komen. Nadeel twee is dat het gasklephuis de hoeveelheid luchtinlaat niet secuur kan regelen, wanneer er tussen het gasklephuis en het blok een lek zit. Na het monteren van een nieuwe gasklephuis had ik het idee dat ik in een compleet andere auto reed! Het is dus zeker een belangrijk onderdeel van de motor.
Geplaatst: 13.06.2011 - 21:44
door koster
Misschien dat hij ook iets zuiniger zal gaan rijden..
Ben benieuwd en wacht weer op de dingen die komen gaan.
Geplaatst: 13.06.2011 - 22:26
door Oceanracer
Dan wachten ook wij hier weer gespannen af...

Geplaatst: 19.06.2011 - 11:21
door koster
Nah, we hoeven niet lang te wachten. Het motormanagementlampje brandt weer!! Ik heb een weekje op benzine gereden om uit te sluiten dat de storing veroorzaakt wordt door de g3. Deze heeft dus niets met de storing te maken.
Weer terug naar Hooftman in Alphen.
Er is nu 2 keer een reparatie gedaan zonder resultaat...
Geplaatst: 19.06.2011 - 11:33
door Oceanracer
Het blijft anders wel opmerkelijk dat na iedere ingreep de storing niet direct weer opduikt. Men zoekt kennelijk wel in de juiste richting. Ik denk dat je er niet aan ontkomt een nieuw gasklephuis te monteren. Ik las hier laatst dat er voor zo'n € 250,00 aan te komen was. Nieuw en bij een dealer. Nog een bak geld natuurlijk, maar denk niet dat er aan te ontkomen valt.
Geplaatst: 19.06.2011 - 11:43
door koster
Dat is misschien wel waar, maar feit is dat de garage steeds zegt dat het gemaakt is. Zij stellen steeds een diagnose , vervolgens krijg ik een rekening, en daarna heb ik weer storing. Vervolgens laat ik mij weer overhalen dat ook te maken en krijg ik weer storing. Ik vind eigenlijk dat dan de diagnose niet goed is geweest en dat het meer gevolgstoringen waren. Nog even en ze zeggen dat het aan mijn ruitenwisser ligt, en moet ik ook die maar laten maken...
Geplaatst: 19.06.2011 - 17:39
door VolvoFaBulous
Ruitenwisser kun je gelukkig zelf vervangen!

Geplaatst: 19.06.2011 - 19:16
door Oceanracer
Als ze er gelijk een nieuwe ETM in hadden willen zetten, was je waarschijnlijk gaan stuiteren. Ik ben blij dat ik geen garage heb, want soms lijkt het of je het nooit goed kunt doen.
Geplaatst: 19.06.2011 - 21:35
door koster
Heb je gelijk in , maar als ik de rekeningen eens bij elkaar optel dan baal ik wel dat ik uitgeef maar tot nu toe geen resultaat heb. En misschien is het niet eens de ETM. Dat wordt dan zeker de volgende poging van Hooftman.
En wat als het dan weer bij een poging blijft?
Ik laat deze week nog de g3- computer uitlezen , misschien dat daar iets zinnigs uitkomt.
Geplaatst: 19.06.2011 - 21:40
door 945i
Met moderne auto's is goed diagnosticeren lastig, zelfs/ook voor dealers, dat blijkt maar weer.