Pagina 3 van 3
Geplaatst: 17.07.2011 - 23:42
door droosebo
Ik ben benieuwd of het probleem ook is opgelost.
Ik heb nl een vergelijkbaar probleem, ik heb de hoofdremcilinder vervangen, echter het rempedaal blijft zacht.
op allelei wijze ontlucht, ook onder druk.
nieuwe remblikken en schijven, pedaal blijft zacht.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de nieuwe hoofdremcilinder ook niet goed is, hoe heet dat de wet van m
Geplaatst: 18.07.2011 - 11:01
door wim de jong
........hoe heet dat de wet van m .........
Tsja, de wet van Murphy. Veel over geschreven en gelezen;
De wet van behoud van ellende?
Als het fout kan gaan......gaat het ook fout?
Aan het eind van de lange smalle donkere tunnel, zie je eindelijk in de verte het licht.......blijkt dat van een naderende sneltrein te zijn?
Als het goed blijkt te werken, ben je iets vergeten?
En zo zijn er nog wel meer.
Geplaatst: 18.07.2011 - 13:12
door Iroll
droosebo schreef:Ik ben benieuwd of het probleem ook is opgelost.
Ik heb nl een vergelijkbaar probleem, ik heb de hoofdremcilinder vervangen, echter het rempedaal blijft zacht.
op allelei wijze ontlucht, ook onder druk.
nieuwe remblikken en schijven, pedaal blijft zacht.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de nieuwe hoofdremcilinder ook niet goed is, hoe heet dat de wet van m
Vervang de rubberslangen naar de remklauwen voor Goodridge rvs slangen. Dan ben je zeer waarschijnlijk van het sponzige gevoel af. De originele rubber remslangen zwellen onder de remdruk iets op waardoor het rempedaal sponzig aanvoelt. Met de rvs omhulde slangen ben je daar vanaf. Resultaat is een beter doseerbaar rempedaal, voelt steviger aan en je hebt wat minder pedaaldruk nodig voor hetzelfde rem resultaat. Maakte een wereld van verschil bij mijn 1800ES en 480.
KLIK
Geplaatst: 18.07.2011 - 13:33
door 945i
Dat effect zou je ook moeten hebben met gewone originele remslangen van rubber. Elke auto met rubberen remslangen heeft een hard rempedaal. (als al het andere in orde is)
Geplaatst: 18.07.2011 - 14:18
door Iroll
Hou een originele rubberen remslang maar eens in je hand en laat op de rem trappen, dan voel je 'm opzwellen. Naarmate de slangen ouder wordt zal dit effect toenemen. Zelfs nieuwe r.slangen geven een beduidend softer en indirecter pedaal gevoel als de rvs exemplaren. En ik heb geen aandelen in Goodridge, ik deel hier enkel mijn positieve ervaringen zodat ook anderen daar hun voordeel mee kunnen doen mochten ze daar behoefte aan hebben.
Geloof mij nu maar gij ongelovige! [-o<
Geplaatst: 18.07.2011 - 19:19
door 945i
Waarom doen ze er dan rvs 'slangen' op in de fabriek, gij alwetende?

Geplaatst: 18.07.2011 - 20:56
door Iroll
945i schreef:Waarom doen ze er dan rvs 'slangen' op in de fabriek, gij alwetende?

(
Geen ontbreekt neem ik aan?)
Dat zal ongetwijfeld het kostenplaatje zijn, gij woord vergetende

Geplaatst: 18.07.2011 - 21:05
door 945i
Ik ben inderdaad het woordje "geen" vergeten (soms denk ik sneller dan mijn handen kunnen typen). Mea culpa...
Dan zal het ongetwijfeld geen veiligheidsitem zijn, lijkt mij dat ze voor die paar euro's geen risico gaan lopen...
