Hobbelen XC-60
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hij verwacht daarbij wel zinvolle reacties
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Blokken zou ik zeggen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En helaas kan ik als Moderator niks aan die berichten doen, ik denk dat iemand er al mee bezig is.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kan me de frustratie goed voorstellen maar start je een dialoog probeer die dan wel gaande te houden als het je allemaal zo raakt
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Dank voor het meedenken en meekijken.
TS blijkt het probleem al sinds 2009 op het forum te ventileren.
De dubbele berichten zijn verwijderd en het oude topic is gesloten.
We gaan alleen hier verder.
TS heeft per PB een uitnodiging gekregen om in dit topic te reageren
Hij lijkt na het starten van dit topic niet meer online geweest te zijn.
Laaste keer ingelogd: Ma 11 Jul, 2011 13:26
Dank voor het meedenken en meekijken.
TS blijkt het probleem al sinds 2009 op het forum te ventileren.
De dubbele berichten zijn verwijderd en het oude topic is gesloten.
We gaan alleen hier verder.
TS heeft per PB een uitnodiging gekregen om in dit topic te reageren
Hij lijkt na het starten van dit topic niet meer online geweest te zijn.
Laaste keer ingelogd: Ma 11 Jul, 2011 13:26
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20.09.2009 - 18:51
Vanuit het zonnige Italië... hierbij wat meer details.
Aflevering auto
Bij de aflevering van de auto in maart 2009 bleken er twee problemen:
1. De elektrisch bedienbare achterklep ontbrak. Aangezien die bij de Summum deel uitmaakte van de standaard accessoirelijst en dus van de koopovereenkomst, heeft de dealer (en importeur) na een paar brieven door een advocaat besloten om "bij hoge uitzondering" de achterklep nadien te laten inbouwen in de fabriek in Gent. Een oplossing die 6 weken duurde. Daarna bleek de firmware van de boordcomputer en het gehele adresboek (150 adressen) en de chiptuning (geleverd door de dealer) gewist. Aangezien ik niet kon merken dat de chipchuning was verwijderd heb ik de dealer om bewijs van de chiptuning gevraagd. Aangezien hij die niet kon / wilde leveren en niet aan een vermogenstest wilde deelnemen, heb ik de EUR 1.090.= voor de chiptuning terugevorderd en afgezien van chiptuning.
2. Bij de demonstratie van het TPM systeem kwam in de showroom een melding: "Bandenspanningscontrolesysteem heeft service nodig. Neem contact op met de dealer". De dealer vertelde dat ik +/- 10 km met de auto moest rijden zodat het systeem zichzelf kon calibreren. Toen de melding bij de 1.500 km nog steeds verscheen, heb ik de dealer de kans geboden om die storing te verhelpen.
Definitie hobbelen
Iedere techneut - en zeker iedere bandenspecialist - kent het zogenaamde flat-spot principe van een autoband. Een zware (xc-60 weegt iets van 1.700 kg) auto die een tijdje (langer dan 3 - 4 uren) stil staat, krijgt op het contactvlak tussen de band en de weg een plat vlak. Dat had ik bij drie van mijn vorige auto's ook. Na een tijdje stilstand ontstaat er bij het wegrijden een duidelijk waarneembare trilling ofwel hobbelen. Als de auto na het wegrijden steeds rechtuit rijdt, is de triliing het best waarneembaar. Iedere keer wanneer het platte vlak van de band de weg raakt, "zakt" de auto een heel klein beetje in en geeft dan een impuls aan de auto. Door de massatraagheid van de afgeveerde massa veroorzaakt dat een trilling / vibratie die duidelijk is waar te nemen in het stuur en in de gehele carrosserie.
Als de auto na het wegrijden een bocht maakt, leggen de banden aan de ene zijde een grotere weg af dan aan de andere zijde. In theorie zou de auto dan zelfs kunnen gaan schudden maar in de praktijk is dat schudden vrijwel niet waar te nemen. De frequentie van de impuls wordt hooguit 'verdubbeld".
Wanneer met de auto een aantal kilometer is gereden zal na verloop van tijd - en afhankelijk van het sportieve weggedrag, de buitentemperatuur en de temperatuur van het wegdek - door het toenemen van de temperatuur van het rubber van de band het platte vlak in de banden verdwijnen. Mijn auto staat thuis altijd geparkeerd onder een carport en de zon schijnt dan nooit op de banden. In mijn thuissituatie zijn de banden dan ook altijd 'koud'. Hou er dus rekening mee dat - als een auto veel in de volle zon staat - die bij het wegrijden dan al vaak warme banden heeft en je dus minder van het flat-spot principe kunt merken.
Uitgevoerde werkzaamheden aan de auto
Tot aan 1.500 km was er totaal GEEN sprake van hobbelen. Om het probleem met het TPM systeem te verhelpen heeft de dealer bij de 1.500 km alle vier de wielen van de auto gehaald, de banden van de velgen genomen en de bandenspanning sensoren (ventielen) vervangen. Daarna de banden teruggeplaatst op de velgen en gebalanceerd (poging 1). Het balanceren is uitgevoerd in een dynamische opstelling ZONDER belasting. Bij het ophalen van de vrijwel nieuwe auto contrateerde ik zelf dat de auto enorm trilde / hobbelde. Het leek alsof er een wiel los zat. Na een korte testrit door de dealer besloot hij om de auto onmiddelijk op de brug te zetten en de wielen opnieuw uit te balanceren (poging 2).
De dealer veronschuldigde zich voor het probleem en verzekerde na een testrit door de hoofdmonteur dat het probleem verholpen is. Helaas, het trillen van de auto bestond nog steeds.
De weken daarna heeft de dealer besloten om nog 4 keer een reparatiepoging te verrichten. Twee achterbanden werden vervangen, weer alle vier de wielen gebalanceerd. Daarbij viel het mij op dat de onbalans van één van de wielen ZONDER balanceergewicht rond de 90 gram zat. De monteur gaf aan dat dit niet abnormaal is en dat juist daarvoor het balanceren bedoeld is. Desgevraagd vertelde de dealer dat hij had geconstateerd dat alleen de achterbanden niet goed waren en dus vervangen moesten worden.
De dealer heeft ook met andere wielen getest en is met mijn auto bij een bandenspecialist (in Wijchen) geweest. De enige terugkoppeling die ik kreeg was dat de bandenspecialist nog nooit zo'n mooie - en voor hem spiksplinternieuwe - XC-60 op de brug had gehad. By the way: de bandenspecialist kon geen probleem vinden.....
Nadat ik bleef aandringen op een oplossing is de dealer met mijn auto bij de importeur geweest. Voorafgaand had ik zelf contact opgenomen met Continental die vertelde dat de wielen het best konden worden gebalanceerd op een Hunter GSP-9700. Als de weg-kracht-variant meer dan 10 kg zou bedragen, zou dat een reden kunnen zijn voor het vervangen van de banden (onder garantie). De dealer kwam zeer trots terug van de importeur met een rapport. Voorafgaand aan het balanceren zou bij één van de wielen de weg-kracht-variant meer dan 13 kg bedragen. Na vele pogingen om de banden op de velgen te draaien was het de importeur gelukt om alle wielen tussen de 6.0 kg en 8.5 kg te krijgen. De conclusie was dat alle wielen onder de 10.0 kg zaten en de auto dus goed is.
Zie http://www.gsp9700.com/
Zie http://www.amt.nl/Nieuws/Hunter-GSP-970 ... achine.htm
Zie
Na het bezoek aan de importeur en het 'optimaliseren' van de wielen heb ik tezamen met de dealer getest of de trilling weg was. Helaas.
Op advies van de advocaat heb ik eerst CED Bergweg ingeschakeld. Twee verschillende CED automotive experts hebben inderdaad de trilling waargenomen en zelfs metingen gedaan naar de hoogteslag en zijdelingse slag van de wielen. Ze konden echter geen oplossing aangeven.
Daarna heeft DEKRA tot tweemaal toe de auto beoordeeld. Na de eerste keer adviseerde DEKRA een stappenplan:
(1) Vervang de XC-60 19" zomerwielen door de XC-60 winterwielen
(2) Controleer de aandrijflijn (aandrijfassen, homokineten, versnellingsbak)
(3) Test met andere banden
De dealer heeft slechts (1) uitgevoerd aangezien hij van mening was dat het niet aan (2) en (3) kon liggen.
Omdat de winterwielen exact hetzelfde gedrag vertoonden, heeft de dealer na zeer lang aandringen en een stuk of 6 brieven van de advocaat wederom besloten om de importeur in te schakelen.
Tezamen met de automotive 'expert' van DEKRA ben ik een aantal uren bij de importeur geweest en heb met verschillende wielen - zelfs de nieuwe 20" wielen van de XC-60 van Martin Bril - getest. Bij alle wielen bleek het trillen aanwezig.
Ter vergelijking heeft de DEKRA "expert" met een vrijwel even oude XC-60 gereden met dezelfde 19" wielen. Die bleek ook te trillen maar in veel mindere mate dan mijn auto. Op basis daarvan concludeerden de importeur en de dealer dat het trillen / hobbelen een producteigenschap moet zijn.
Het is echter zeer triest dat de leverancier pas na ruim twee jaren en na 7 of 8 reparatiepogingen ineens met de constatering komt dat het een producteigenschap is. En dat op basis van een steekproef met één andere nagenoeg even oude XC-60.
Op basis van bovenstaande feiten hoop ik dat jullie mij massaal kunnen bevestigen / ontkennen of jullie XC-60 met automatische versnellingsbak hetzelfde probleem met het trillen heeft. EN of dit inderdaad terecht een producteigenschap is. Zou het een producteigenschap zijn, dan nog kan de dealer daar niet pas na 2 jaar mee komen. De dealer heeft het probleem zelf veroorzaakt en door 7 of 8 keer een reparatie uit te voeren, heeft hij ook erkend dat het probleem aanwezig is. Met de vele reparatiepogingen heeft hij ook de indruk gewekt dat hij het probleem kan verhelpen. Nu hij de wielen niet verder kan "optimaliseren" is het ineens een producteigenschap.
Op mijn vele malen herhaalde verzoek om de aandrijflijn (aandrijfassen / homokineten / versnellingsbak) te onderzoeken en indien nodig te repareren gaat hij helaas niet in.
Nu er wat meer informatie bekend is zie ik graag jullie reacties tegemoet.
Aflevering auto
Bij de aflevering van de auto in maart 2009 bleken er twee problemen:
1. De elektrisch bedienbare achterklep ontbrak. Aangezien die bij de Summum deel uitmaakte van de standaard accessoirelijst en dus van de koopovereenkomst, heeft de dealer (en importeur) na een paar brieven door een advocaat besloten om "bij hoge uitzondering" de achterklep nadien te laten inbouwen in de fabriek in Gent. Een oplossing die 6 weken duurde. Daarna bleek de firmware van de boordcomputer en het gehele adresboek (150 adressen) en de chiptuning (geleverd door de dealer) gewist. Aangezien ik niet kon merken dat de chipchuning was verwijderd heb ik de dealer om bewijs van de chiptuning gevraagd. Aangezien hij die niet kon / wilde leveren en niet aan een vermogenstest wilde deelnemen, heb ik de EUR 1.090.= voor de chiptuning terugevorderd en afgezien van chiptuning.
2. Bij de demonstratie van het TPM systeem kwam in de showroom een melding: "Bandenspanningscontrolesysteem heeft service nodig. Neem contact op met de dealer". De dealer vertelde dat ik +/- 10 km met de auto moest rijden zodat het systeem zichzelf kon calibreren. Toen de melding bij de 1.500 km nog steeds verscheen, heb ik de dealer de kans geboden om die storing te verhelpen.
Definitie hobbelen
Iedere techneut - en zeker iedere bandenspecialist - kent het zogenaamde flat-spot principe van een autoband. Een zware (xc-60 weegt iets van 1.700 kg) auto die een tijdje (langer dan 3 - 4 uren) stil staat, krijgt op het contactvlak tussen de band en de weg een plat vlak. Dat had ik bij drie van mijn vorige auto's ook. Na een tijdje stilstand ontstaat er bij het wegrijden een duidelijk waarneembare trilling ofwel hobbelen. Als de auto na het wegrijden steeds rechtuit rijdt, is de triliing het best waarneembaar. Iedere keer wanneer het platte vlak van de band de weg raakt, "zakt" de auto een heel klein beetje in en geeft dan een impuls aan de auto. Door de massatraagheid van de afgeveerde massa veroorzaakt dat een trilling / vibratie die duidelijk is waar te nemen in het stuur en in de gehele carrosserie.
Als de auto na het wegrijden een bocht maakt, leggen de banden aan de ene zijde een grotere weg af dan aan de andere zijde. In theorie zou de auto dan zelfs kunnen gaan schudden maar in de praktijk is dat schudden vrijwel niet waar te nemen. De frequentie van de impuls wordt hooguit 'verdubbeld".
Wanneer met de auto een aantal kilometer is gereden zal na verloop van tijd - en afhankelijk van het sportieve weggedrag, de buitentemperatuur en de temperatuur van het wegdek - door het toenemen van de temperatuur van het rubber van de band het platte vlak in de banden verdwijnen. Mijn auto staat thuis altijd geparkeerd onder een carport en de zon schijnt dan nooit op de banden. In mijn thuissituatie zijn de banden dan ook altijd 'koud'. Hou er dus rekening mee dat - als een auto veel in de volle zon staat - die bij het wegrijden dan al vaak warme banden heeft en je dus minder van het flat-spot principe kunt merken.
Uitgevoerde werkzaamheden aan de auto
Tot aan 1.500 km was er totaal GEEN sprake van hobbelen. Om het probleem met het TPM systeem te verhelpen heeft de dealer bij de 1.500 km alle vier de wielen van de auto gehaald, de banden van de velgen genomen en de bandenspanning sensoren (ventielen) vervangen. Daarna de banden teruggeplaatst op de velgen en gebalanceerd (poging 1). Het balanceren is uitgevoerd in een dynamische opstelling ZONDER belasting. Bij het ophalen van de vrijwel nieuwe auto contrateerde ik zelf dat de auto enorm trilde / hobbelde. Het leek alsof er een wiel los zat. Na een korte testrit door de dealer besloot hij om de auto onmiddelijk op de brug te zetten en de wielen opnieuw uit te balanceren (poging 2).
De dealer veronschuldigde zich voor het probleem en verzekerde na een testrit door de hoofdmonteur dat het probleem verholpen is. Helaas, het trillen van de auto bestond nog steeds.
De weken daarna heeft de dealer besloten om nog 4 keer een reparatiepoging te verrichten. Twee achterbanden werden vervangen, weer alle vier de wielen gebalanceerd. Daarbij viel het mij op dat de onbalans van één van de wielen ZONDER balanceergewicht rond de 90 gram zat. De monteur gaf aan dat dit niet abnormaal is en dat juist daarvoor het balanceren bedoeld is. Desgevraagd vertelde de dealer dat hij had geconstateerd dat alleen de achterbanden niet goed waren en dus vervangen moesten worden.
De dealer heeft ook met andere wielen getest en is met mijn auto bij een bandenspecialist (in Wijchen) geweest. De enige terugkoppeling die ik kreeg was dat de bandenspecialist nog nooit zo'n mooie - en voor hem spiksplinternieuwe - XC-60 op de brug had gehad. By the way: de bandenspecialist kon geen probleem vinden.....
Nadat ik bleef aandringen op een oplossing is de dealer met mijn auto bij de importeur geweest. Voorafgaand had ik zelf contact opgenomen met Continental die vertelde dat de wielen het best konden worden gebalanceerd op een Hunter GSP-9700. Als de weg-kracht-variant meer dan 10 kg zou bedragen, zou dat een reden kunnen zijn voor het vervangen van de banden (onder garantie). De dealer kwam zeer trots terug van de importeur met een rapport. Voorafgaand aan het balanceren zou bij één van de wielen de weg-kracht-variant meer dan 13 kg bedragen. Na vele pogingen om de banden op de velgen te draaien was het de importeur gelukt om alle wielen tussen de 6.0 kg en 8.5 kg te krijgen. De conclusie was dat alle wielen onder de 10.0 kg zaten en de auto dus goed is.
Zie http://www.gsp9700.com/
Zie http://www.amt.nl/Nieuws/Hunter-GSP-970 ... achine.htm
Zie
Na het bezoek aan de importeur en het 'optimaliseren' van de wielen heb ik tezamen met de dealer getest of de trilling weg was. Helaas.
Op advies van de advocaat heb ik eerst CED Bergweg ingeschakeld. Twee verschillende CED automotive experts hebben inderdaad de trilling waargenomen en zelfs metingen gedaan naar de hoogteslag en zijdelingse slag van de wielen. Ze konden echter geen oplossing aangeven.
Daarna heeft DEKRA tot tweemaal toe de auto beoordeeld. Na de eerste keer adviseerde DEKRA een stappenplan:
(1) Vervang de XC-60 19" zomerwielen door de XC-60 winterwielen
(2) Controleer de aandrijflijn (aandrijfassen, homokineten, versnellingsbak)
(3) Test met andere banden
De dealer heeft slechts (1) uitgevoerd aangezien hij van mening was dat het niet aan (2) en (3) kon liggen.
Omdat de winterwielen exact hetzelfde gedrag vertoonden, heeft de dealer na zeer lang aandringen en een stuk of 6 brieven van de advocaat wederom besloten om de importeur in te schakelen.
Tezamen met de automotive 'expert' van DEKRA ben ik een aantal uren bij de importeur geweest en heb met verschillende wielen - zelfs de nieuwe 20" wielen van de XC-60 van Martin Bril - getest. Bij alle wielen bleek het trillen aanwezig.
Ter vergelijking heeft de DEKRA "expert" met een vrijwel even oude XC-60 gereden met dezelfde 19" wielen. Die bleek ook te trillen maar in veel mindere mate dan mijn auto. Op basis daarvan concludeerden de importeur en de dealer dat het trillen / hobbelen een producteigenschap moet zijn.
Het is echter zeer triest dat de leverancier pas na ruim twee jaren en na 7 of 8 reparatiepogingen ineens met de constatering komt dat het een producteigenschap is. En dat op basis van een steekproef met één andere nagenoeg even oude XC-60.
Op basis van bovenstaande feiten hoop ik dat jullie mij massaal kunnen bevestigen / ontkennen of jullie XC-60 met automatische versnellingsbak hetzelfde probleem met het trillen heeft. EN of dit inderdaad terecht een producteigenschap is. Zou het een producteigenschap zijn, dan nog kan de dealer daar niet pas na 2 jaar mee komen. De dealer heeft het probleem zelf veroorzaakt en door 7 of 8 keer een reparatie uit te voeren, heeft hij ook erkend dat het probleem aanwezig is. Met de vele reparatiepogingen heeft hij ook de indruk gewekt dat hij het probleem kan verhelpen. Nu hij de wielen niet verder kan "optimaliseren" is het ineens een producteigenschap.
Op mijn vele malen herhaalde verzoek om de aandrijflijn (aandrijfassen / homokineten / versnellingsbak) te onderzoeken en indien nodig te repareren gaat hij helaas niet in.
Nu er wat meer informatie bekend is zie ik graag jullie reacties tegemoet.
Tsjonge, dat is nogal een verhaal.
Ik denk dat het vanaf het begin af aan al fout ging. Dan heb ik het niet alleen op technisch vlak, maar vooral op communicatief vlak.
Als er gelijk al met advocaten wordt geschermd (en dat gebeurde al gelijk met de elektrische achterklep), dan is het hek vaak al van de dam.
Als de dealer in dat geval e.e.a. had erkend en naar een oplossing had gezocht, was het waarschijnlijk zonder advocaat ook goedgekomen.
Maar .. dat is niet gebeurd.
Daarna het verhaal met het hobbelen.
In mijn ogen kan het niet moeilijk zijn. Kwestie van oorzaak elemineren en fouten zoeken.
Als er velgen/banden gewisseld worden, en het probleem is er nog, zullen de velgen/banden dus goed moeten zijn. Verderop zoeken.
Ophanging, aandrijfassen, homokineten etc. etc. vele dingen die nog gecontroleerd hadden kunnen worden.
Verwacht niet in eerste instantie veel van de importeur. De VCNL zal in eerste instantie het vuiltje altijd bij de dealer neerleggen om op te lossen.
Nogmaals, zoals ik er nu tegenaan kijk, gaat het vooral fout op communicatie (advocaten worden in stelling gebracht), waardoor iedereen opgefokt raakt en normale communicatie niet meer mogelijk is.
Je zou nog eens een andere Volvo-dealer kunnen raadplegen.
Als allerlaatste alternatief: Inruilen op een ander merk.
Ik denk dat het vanaf het begin af aan al fout ging. Dan heb ik het niet alleen op technisch vlak, maar vooral op communicatief vlak.
Als er gelijk al met advocaten wordt geschermd (en dat gebeurde al gelijk met de elektrische achterklep), dan is het hek vaak al van de dam.
Als de dealer in dat geval e.e.a. had erkend en naar een oplossing had gezocht, was het waarschijnlijk zonder advocaat ook goedgekomen.
Maar .. dat is niet gebeurd.
Daarna het verhaal met het hobbelen.
In mijn ogen kan het niet moeilijk zijn. Kwestie van oorzaak elemineren en fouten zoeken.
Als er velgen/banden gewisseld worden, en het probleem is er nog, zullen de velgen/banden dus goed moeten zijn. Verderop zoeken.
Ophanging, aandrijfassen, homokineten etc. etc. vele dingen die nog gecontroleerd hadden kunnen worden.
Verwacht niet in eerste instantie veel van de importeur. De VCNL zal in eerste instantie het vuiltje altijd bij de dealer neerleggen om op te lossen.
Nogmaals, zoals ik er nu tegenaan kijk, gaat het vooral fout op communicatie (advocaten worden in stelling gebracht), waardoor iedereen opgefokt raakt en normale communicatie niet meer mogelijk is.
Je zou nog eens een andere Volvo-dealer kunnen raadplegen.
Als allerlaatste alternatief: Inruilen op een ander merk.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
denk dat een andere dealer er zomaar zijn vingers niet meer aan zal gaan branden
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijn vader heeft een XC60 D5 AWD 205pk Summum met Elektrische achterklep en 18inch velgen. Automaat ook, volgens mij een MY10.
En ik herken het niet, net mijn vader gesproken, hij ook niet.
En ik sluit me verder helemaal aan bij dbosker.
Je geeft overigens aan dat je het dus ook had in andere XC60's. Voel je het ook in BMW's, Audi's of is het echt een Volvo eigenschap?
En dan mijn tweede vraag, heb je hier voor ook Volvo gereden en hadden deze dit niet?
En ik herken het niet, net mijn vader gesproken, hij ook niet.
En ik sluit me verder helemaal aan bij dbosker.
Je geeft overigens aan dat je het dus ook had in andere XC60's. Voel je het ook in BMW's, Audi's of is het echt een Volvo eigenschap?
En dan mijn tweede vraag, heb je hier voor ook Volvo gereden en hadden deze dit niet?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het is geen volvo product eigenschap, en dat zeg ik met grote stelligheid
Volvo for life
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Het verhaal speelt al twee jaar. Volvo NL zal hier nooit meer op een serieuze manier op in gaan.
"ANWB boekje" zal dan wel op tafel komen voor de waardering van de huidige XC60 en misschien bieden ze nog een gratis audio of multimedia pakketje aan op de aanschaf van de volgende XC60. Sigaar uit eigen doos dus.
Advies zoals al eerder aangegeven. Vergeet de hele zaak en ruil de XC60 in bij een ander merk en ga lekker vakantie vieren.
"ANWB boekje" zal dan wel op tafel komen voor de waardering van de huidige XC60 en misschien bieden ze nog een gratis audio of multimedia pakketje aan op de aanschaf van de volgende XC60. Sigaar uit eigen doos dus.
Advies zoals al eerder aangegeven. Vergeet de hele zaak en ruil de XC60 in bij een ander merk en ga lekker vakantie vieren.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De enigen die van dit verhaal beter geworden zijn, zijn de advocaten, zoals al eerder vermeld, direct met advocaten gaan schermen werkt niet echt bevorderlijk bij het opbouwen van een relatie met je dealer.
Als alle XC60's deze eigenschap zouden hebben, zouden er hier al veel meer klachten gestaan hebben.
Heb je al andere merken gereden die volgens jou niet hobbelden ?
Je verhaal dat de band een plat vlak krijgt na een paar uur stilstaan, zou zich dan bij elk automerk moeten voordoen.
Als alle XC60's deze eigenschap zouden hebben, zouden er hier al veel meer klachten gestaan hebben.
Heb je al andere merken gereden die volgens jou niet hobbelden ?
Je verhaal dat de band een plat vlak krijgt na een paar uur stilstaan, zou zich dan bij elk automerk moeten voordoen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Als dat de eindconclusie moet zijn van deze "soap", dan zou dat voor de klant idd. de beste oplossing zijn (buiten het feit dat het weer een hoop duiten kost).
En bevestigd het weer mijn vermoeden hoe arrogant sommige bedrijven met hun klanten omgaan. Bah.
Aan mij zullen ze nooit een cent verdienen.
(let wel, dit verhaal komt van een kant, heb vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de waarheid ervan)
En bevestigd het weer mijn vermoeden hoe arrogant sommige bedrijven met hun klanten omgaan. Bah.
Aan mij zullen ze nooit een cent verdienen.
(let wel, dit verhaal komt van een kant, heb vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de waarheid ervan)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ik had 1 van de eerste nieuwe S40's met de 2.0D.
Een hoop problemen mee gehad. Electronicaproblemen, maar ook het fameuze gat in de acceleratie. Als je optrok stokte de motor even. Uiterst onplezierig. Een aantal bezoeken aan de dealer - en dan deed zich het probleem natuurlijk niet voor. Tot uiteindelijk het probleem ook bij de dealer optrad. Auto is toen een week naar Beesd geweest. Uiteindelijk hebben ze het probleem hier ook onderkend, en ook ontdekt bij een aantal andere 2.0D. Middels software-update verholpen. Toen waren we echter wel bijna 1/2 jaar - 3/4 jaar verder. Daarna nog een aantal problemen (weet niet eens meer wat allemaal). Tot uiteindelijk auto in noodprogramma liep.
Ik heb de sleutels gegeven en aangegeven - ik hoef hem niet meer. De dealer kon met mij meegaan in deze mening. Mijn verhouding met de auto was danig verziekt. Intensieve gesprekken tussen dealer en importeur heeft erin geresulteerd dat de auto na 1 jaar is ingeruild, waarbij ik een stukje van de schade heb betaald, de dealer een stukje en Volvo NL een stukje. Daarna V50 2.0D - geen problemen.
De opvolger van de 2.0D zou een automaat worden. Al V50 2.0D powershift besteld. De dealer gaf echter aan dat ik in dat geval wederom de eerste zou zijn met een powershift en wilde liever geen herhaling van het S40 debacle. Uiteindelijk heeft dit erin geresulteerd dat hij mij een fikse korting heeft gegeven op de meerprijs van een D5 GT t.o.v. een 2.0D PS.
Ik bedoel maar, met in gesprek blijven bereik je vaak meer. Soms ben je dan wel eens wat "kort voor de kop" en denk je dat een advocaat de beste oplossing is. Uit ervaring kan ik echter zeggen (heb nu een aantal rechtszaken meegemaakt) dat dit een langdurig traject is, waarbij de uitkomst onzeker is, en waarbij over het algemeen alleen verliezers zijn (behalve dan de advocaten).
Een hoop problemen mee gehad. Electronicaproblemen, maar ook het fameuze gat in de acceleratie. Als je optrok stokte de motor even. Uiterst onplezierig. Een aantal bezoeken aan de dealer - en dan deed zich het probleem natuurlijk niet voor. Tot uiteindelijk het probleem ook bij de dealer optrad. Auto is toen een week naar Beesd geweest. Uiteindelijk hebben ze het probleem hier ook onderkend, en ook ontdekt bij een aantal andere 2.0D. Middels software-update verholpen. Toen waren we echter wel bijna 1/2 jaar - 3/4 jaar verder. Daarna nog een aantal problemen (weet niet eens meer wat allemaal). Tot uiteindelijk auto in noodprogramma liep.
Ik heb de sleutels gegeven en aangegeven - ik hoef hem niet meer. De dealer kon met mij meegaan in deze mening. Mijn verhouding met de auto was danig verziekt. Intensieve gesprekken tussen dealer en importeur heeft erin geresulteerd dat de auto na 1 jaar is ingeruild, waarbij ik een stukje van de schade heb betaald, de dealer een stukje en Volvo NL een stukje. Daarna V50 2.0D - geen problemen.
De opvolger van de 2.0D zou een automaat worden. Al V50 2.0D powershift besteld. De dealer gaf echter aan dat ik in dat geval wederom de eerste zou zijn met een powershift en wilde liever geen herhaling van het S40 debacle. Uiteindelijk heeft dit erin geresulteerd dat hij mij een fikse korting heeft gegeven op de meerprijs van een D5 GT t.o.v. een 2.0D PS.
Ik bedoel maar, met in gesprek blijven bereik je vaak meer. Soms ben je dan wel eens wat "kort voor de kop" en denk je dat een advocaat de beste oplossing is. Uit ervaring kan ik echter zeggen (heb nu een aantal rechtszaken meegemaakt) dat dit een langdurig traject is, waarbij de uitkomst onzeker is, en waarbij over het algemeen alleen verliezers zijn (behalve dan de advocaten).
Nee, waren problemen die op een gegeven ogenblik allemaal wel opgelost konden worden/waren, alleen mijn verhouding met de auto was totaal verstoord na het zoveelste incident.
De nieuwe eigenaar had die voorgeschiedenis niet.
De nieuwe eigenaar had die voorgeschiedenis niet.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die is natuurlijk gesloopt.....Thom schreef:Interessante vraag is nu of die bewuste S40, incluis problemen, 'gewoon' weer is doorverkocht aan een nietsvermoedende klant?
Volvo for life