Pagina 3 van 15

Geplaatst: 28.07.2011 - 22:36
door dik999
ga ik doen

dik
Johan s60 schreef:Vraag ook eens of dit LPG systeem niet automatisch overschakeld naar benzine, als ie te lang een te arm mengsel verh. constateert.

Geplaatst: 28.07.2011 - 23:31
door Ludo
Over de werkelijke oorzaak kan je veel gaan gissen en discussiëren.
Een AFR meting zal in dit geval het meest waarschijnlijke naar boven brengen.
Laat dit nooit doen bij, of door je eigen garage, maar een onafhankelijk bedrijf.
Als het resultaat negatief is, zou ik het zelfs door een 2é bedrijf laten bevestigen.
Voor een mogelijke coulance regeling, zal het altijd helpen.

Geplaatst: 29.07.2011 - 08:10
door dik999
ga eigenwijs als ik ben eerst met mijn eigen garage in gesprek. Word daar al 25 jaar goed geholpen.
Ludo schreef:Over de werkelijke oorzaak kan je veel gaan gissen en discussiëren.
Een AFR meting zal in dit geval het meest waarschijnlijke naar boven brengen.
Laat dit nooit doen bij, of door je eigen garage, maar een onafhankelijk bedrijf.
Als het resultaat negatief is, zou ik het zelfs door een 2é bedrijf laten bevestigen.
Voor een mogelijke coulance regeling, zal het altijd helpen.

Geplaatst: 29.07.2011 - 08:42
door Johan s60
Ja zeker doen, hij zal toch eerst gemaakt moeten worden, en dat is ook de enige waar je evenueel coulance kan krijgen, maar daarna wel zo'n AFR meting laten doen.

Succes met de afhandeling

Geplaatst: 29.07.2011 - 10:59
door gold
dik999 schreef:met de 164 520.000 en met de 850 530.000 gereden zonder al te veel klachten behalve dan de normale onderhoudsdingen
HansEindhovenV70 schreef:3 ton is ook wel een respectabele kilometerstand om eens rond te kijken naar wat anders dacht ik zo!
Wow... Dat zijn nog eens afstanden om over naar huis te schrijven.
Ik zou eigenlijk denken dat je v70 nog uit de goede tijd stamt, qua "uithoudingsvermogen"...

Heel vervelend als je auto problemen geeft.

Sterkte!

Han
Ps de vorige eigenaar heeft op mijn 1800 1.250.000 KM gezet... Dat iemand uberhaubt zo veel km in een auto wilt zitten ;)

Geplaatst: 09.08.2011 - 15:23
door dik999
update 9 augustus:

diagnose . cilinderkop eraf en inderdaad 1 klep kapot. twee andere kleppen zien er gehavend uit.
Na overleg in het thuisfront en natuurlijk mijn gargae. ( zij zijn er niet happig op) laat ik nu toch harde klepzittingen zetten en de kleppen vernieuwen. Daarna metingen doen. Kan echter niets gesteld worden. Geeft alleen uitsluitsel. Zal het daarna nog hebben over automatisch overschakelen op benzine bij te weinig gas leveren.
Caravan gaat in ieder geval getrokken worden op benzine. Wellicht helpt dat iets.
Motivatie om toch deze reparatie te laten doen: krijg er nu met 3 ton op de teller weinig tot niets voor terug. Voor het reparatiegeld heb ik geen goede andere auto

dik

Geplaatst: 10.08.2011 - 00:14
door VolvoRob
Shit man, dat ziet er niet best uit! Erg vervelend allemaal. Veel sterkte!

Re: voor de zoveelste keer pech pech

Geplaatst: 11.08.2011 - 18:24
door SuperKnutsel
dik999 schreef:dochter met mijn auto richting frankrijk. Pech, blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijn volgens de franse garagist . Hoeveel pech kun je met 1 volvo hebben. ( zie mijn andere topics) Waar de vorige volvo's geweldig waren is deze het op z'n zachtst gezegd zeker niet
Wachten af wat er werkelijk aan de hand is wanneer auto hier in nederland aankomt

nog even op een rijtje
-gasklep
-airco
-versnellingsbak
- kleppen en nu na anderhalf jaar weer kleppen?????

zal vast nog iets vergeten zijn
Wat een gekloot zeg.................. :evil:

Ik geloof dat ik zelf ook wel genoeg heb gehad met mijn 2.4t, maar volgens mij kan het altijd nog erger zo aan uit jou verhaal te lezen.

Succes man!

Geplaatst: 11.08.2011 - 18:46
door BlackcurrantV70
ben ik wat blij dat ik diesel rij....

Geplaatst: 11.08.2011 - 18:48
door bart simpson
mocht ik ooit zulks beweren wordt ik keer op keer afgeschoten door een zeer deskundige zuiderbuur, het zal dus wel niet waar zijn.....

Geplaatst: 11.08.2011 - 20:36
door dik999
was "slechts "een klep. Twee mogelijkheden. Een klep laten vervangen en voor goedkoper gaan en dan over 60 70.000 weer aan de beurt of alle 10 uitlaatkleppen vervangen door harde klepzittingen en dan meer kilometers kunnen maken. Overigens niet gegarandeert natuurlijk./
Ga voor de duurdere optie. Wil er nog een aantal jaar in rijden

dik

Dinsdag gaat alles er weer op als het goed is.

Geplaatst: 11.08.2011 - 21:03
door EVV
Weet je de oorzaak al van het probleem? Is de klepzetel nu ook stuk of is die nog gewoon heel? Anders lijkt me dat hardere klepzetels niet zoveel uit gaan halen.

Geplaatst: 11.08.2011 - 21:41
door Johan s60
Kleppen zijn vaak het probleem niet (tenzij verbrand), echter is de zitting het zwakst en hardere/ betere kwaliteit ga je echt wel van profiteren.

Klepgeleiders ook goed controleren, maar dat zullen ze wel doen, de onderdelen zijn de grootste kosten ook niet, over kosten gesproken heb je nu nog coulance.

Geplaatst: 11.08.2011 - 22:05
door Ludo
dik999 schreef:...Zal het daarna nog hebben over automatisch overschakelen op benzine bij te weinig gas leveren.
dik999 schreef:...Ga voor de duurdere optie. Wil er nog een aantal jaar in rijden
Overschakelen naar benzine word gedaan boven 4000 toeren of bij volgas.
Je kan ook een arm mengsel hebben in lagere toeren.
Meten = weten, óf je neemt het risico dat de duurdere optie toch van korte duur kan zijn...

Geplaatst: 11.08.2011 - 22:35
door dik999
ga zeker laten meten. eerst moet alles weer in elkaar zitten

dik

Geplaatst: 11.08.2011 - 22:48
door Paul
Ga je proberen in een boek te komen met V70 die de meeste kilometers heeft gereden?

Serieus is het niet investeren in een zinkend schip als ik de titel zo lees en even doorblader krijg ik dat gevoel.

Geplaatst: 12.08.2011 - 00:58
door Gast
Laat ze de klepgeleiders ook vervangen. Daar zit namelijk ook een deel van de oorzaak van het probleem/defect.

Geplaatst: 12.08.2011 - 09:02
door dik999
Paul schreef:Ga je proberen in een boek te komen met V70 die de meeste kilometers heeft gereden?

Serieus is het niet investeren in een zinkend schip als ik de titel zo lees en even doorblader krijg ik dat gevoel.
heeft niets te maken met meeste kilometers. Kan voor het reoaratiebedrag niet een goede auto vinden. zi simpel is het. hoop dat het schip nog een paar jaar blijft drijven

Geplaatst: 12.08.2011 - 09:02
door dik999
AlexV70 schreef:Laat ze de klepgeleiders ook vervangen. Daar zit namelijk ook een deel van de oorzaak van het probleem/defect.
worden ook meegenomen. dank voor je advies

Geplaatst: 12.08.2011 - 09:26
door EVV
Johan s60 schreef:Kleppen zijn vaak het probleem niet (tenzij verbrand), echter is de zitting het zwakst en hardere/ betere kwaliteit ga je echt wel van profiteren.

Klepgeleiders ook goed controleren, maar dat zullen ze wel doen, de onderdelen zijn de grootste kosten ook niet, over kosten gesproken heb je nu nog coulance.
In dit geval was blijkbaar alleen maar 1 klep stuk, er wordt niet over zittingen gesproken, die was blijkbaar nog goed. Vandaar mijn vraag, gaat dat wel helpen, aangezien de klep nu stuk gegaan is maar de zitting niet.
Natuurlijk, als de zitting stuk gaat, gaat de klep er zo achteraan.