Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04.10.2011 - 14:46
door Tom960
Msuidgeest schreef:Nee Tom. Ik spreek je toch tegen omdat ik een werkplaatshandboek heb van Volvo waarin die PRV motor wordt besproken in combinatie met het model 960.

Het nummer is TP 31792/1 en heet "Hoofdgroep 3 (39)" "Bedradingsschema 960, 940 SE 1991".
Ik vind het toch heel raar.
Het vernieuwingsconcept van de 960 was net de eigen ontwikkelde 3.0 liter. Ik heb er toch nog nooit één gezien met een PRV.
Diesel en een 2.0 liter turbo wel. Destijds nog wezen kijken naar 2.0 turbo 16v, uiteindelijk toch maar voor de 2.5 24v met automaat gekozen.

Geplaatst: 04.10.2011 - 15:29
door V480-S60
Klopt ook, de PRV is in Nederland (en misschien ook België) niet geleverd.
Wel in enkele andere exportgebieden.

Geplaatst: 04.10.2011 - 15:36
door whitehorsekart
in TP30522/10 voor MY 1991 staat inderdaad bij de 960: B204FT;230GT;230FT; 280E; 280F 6304F en D24Tic.

In het volgende jaar (My1992) geeft men aan dat de B280 door de B6304 wordt vervangen, gebruik van de B280 had kennelijk te maken met slechte verkrijgbaarheid van loodvrije benzine in sommige afzetmarkten....

Geplaatst: 04.10.2011 - 22:03
door Fat Rat
V480-S60 schreef:Klopt ook, de PRV is in Nederland (en misschien ook België) niet geleverd.
Wel in enkele andere exportgebieden.
Het gebruik in sommige gebieden van de B280 had dacht ik te maken met goedkeuringen(en het tijdig verkrijgen daarvan) rond emissie eissen.
Deze werden onder andere geleverd in Japan en Australie.
De B204GT(is een FT zonder cat) is meen ik voornamelijk in landen als Italie en Portugal geleverd vanwege dat de kleinere motorinhoud gunstiger in het belastingsysteem viel.
Ook is er volgens vde engelse wikipedia een kale B204F geweest.

De diesel was zeker in het geval van een eerste serie 960 station niet heel veel meer als een heel erg dure 940... De sedan heeft dan nog het voordeel van de multilink achteras.
Die zijn dus ook zeer dun gezaaid, gezien de prijs voor de meeste te hoog was ten opzichte van wat je er voor terug kreeg.

Geplaatst: 04.10.2011 - 23:01
door DawnBlueED
V480-S60 schreef:Geen discussie. Klopt gewoon! Mits BE.
Mee eens, maar dit is natuurlijk alleen de rijbewijs eis.

Meer concreet in het geval van de TS met zijn V90 uitgaand van een max aanhanggewicht van 1600 kg en een eigengewicht van de autoambulance van 500 kg, mag hij dus een auto op de ambulance vervoeren van max 1100 kg met een rijbewijs BE.

Met alleen B mag er nog niet eens een lege autoambulance getrokken worden met een V90, het gewicht + laadvermogen van de autoambulance is immers hoger dan het leeg gewicht van het trekkend voertuig.

Geplaatst: 06.10.2011 - 22:55
door Manta 24v
Hierbij een paar plaatjes.

Gekocht met een gescheurde cilinderkop. Deze vernieuwd. Nieuwe APK er meteen op.

Vorige week al met de autoambulance erachter ver duitsland in geweest. Probleemloos heen en terug geweest. Heerlijke wagen !!!

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 06.10.2011 - 23:52
door Richo
Hans oet Twent schreef:
945i schreef:Mits goed onderhouden zijn dat ook goede motoren.
Zo gaat dat met heel veel dingen.... Mits goed onderhouden...
de agelopen halve ton heb ik daar tot nu toe geen problemen mee gehad en ik heb nog een B27E en geen B280E onder de kap van me 2 serie liggen. zolang je je het uit je hoofd laat om niet te vaak kleppen te stellen (bijna de 50k op de teller erbij gezet en nog niks aan de kleppen gedaan en ze staan nog strak) en elke 5000-1000 km je olie + filter te vervangen kan er weinig mis mee gaan (start motor is een ander verhaal :lol: ). Collega op werk is vonkentrekker en heeft een een 760 en heeft 150.000 gereden met zijne en heeft nog niks aan de motor zelf gedaan behalve sinds dat ie hem heeft elke 10.000 km de olie + filter ververst (en 3 nieuwe startmotors ingebouwd)

Geplaatst: 07.10.2011 - 10:00
door v700r
Manta 24v schreef:Hierbij een paar plaatjes.
AfbeeldingAfbeelding



Het blijft de mooiste Volvo ooit! Mijn mening hè want smaken verschillen.

Geplaatst: 07.10.2011 - 10:09
door whitehorsekart
Een erg mooie auto, mooie kleur. met mooie velgen ook, maar ik zou die donkere boel van de achterramen afhalen. Het maakt hem minder voornaam vind ik.

Geplaatst: 07.10.2011 - 10:15
door 945i
Inderdaad, maar mooie auto man! 8)

Geplaatst: 07.10.2011 - 10:23
door v700r
whitehorsekart schreef:Een erg mooie auto, mooie kleur. met mooie velgen ook, maar ik zou die donkere boel van de achterramen afhalen. Het maakt hem minder voornaam vind ik.


+1

Geplaatst: 07.10.2011 - 10:47
door blastaway
prachtig beest!

Geplaatst: 07.10.2011 - 21:24
door Manta 24v
Het zit er juist net op ;-) De ramen van de achterportieren gaan ook nog donker. (fijner voor de kids tegen de zon)

En ik pit er nog al eens in op een evenement en dat is ideaal.

Geplaatst: 08.10.2011 - 12:29
door admiral
Manta 24v schreef:Het zit er juist net op ;-) De ramen van de achterportieren gaan ook nog donker. (fijner voor de kids tegen de zon)

En ik pit er nog al eens in op een evenement en dat is ideaal.
Leuk een opel man die ook een volvo heeft.

Ikzelf een opel admiral en een volvo 245 ex california. En lid van Big Opel forum