Pagina 3 van 4

Geplaatst: 23.07.2011 - 22:15
door 945i

Geplaatst: 23.07.2011 - 22:26
door 945i
Een 855 2.0 op G3 met ervaring. http://link.marktplaats.nl/467579224
Gaat makkelijk over de 5 ton bij goed onderhoud

LPG G3 en Hoge kilometerstand

Geplaatst: 23.07.2011 - 22:39
door jpdevre
Een goedkoop exemplaar van een relatief "dure" auto kopen is niet aan te raden. Hoe je het verder ook wendt of keert, weinig of niets van wat je voor een dure kunt / moet kopen zal goedkoop zijn...
Als je dan op de rand van je portmonaie zo´n auto koopt is dat riskant, zeker als je er van afhankelijk bent.
Als je zoveel moet rijden blijft er ook weinig tijd over om iets te kunnen (laten) repareren.

Stages zijn normaal van beperkte duur, dan is een kamer huren, een keer in de week de trein pakken, en een fiets meenemen, een veel minder riskant idee.

Met een auto kun je moeiteloos veel geld verpulveren. Dat moet je alleen doen, indien je je dat kunt permiteren...

Geplaatst: 23.07.2011 - 23:30
door toppertje
ik vind de km stand in deze helemaal niet zo relevant.
voor dit (lage) budget heb je domweg wat geluk nodig.
soms tref je een auto die "op" is bij 2a3ton,en soms vind je er 1 met 3.5ton op de teller die nog verrassend fris voor zijn leeftijd/km stand is,en waar al veel
aan vervangen is.
mijn motto is dan ook:kijken-voelen-ruiken en rijden en beslissen.

Geplaatst: 23.07.2011 - 23:32
door 945i
Zo is het. :)

Re: LPG G3 en Hoge kilometerstand

Geplaatst: 23.07.2011 - 23:59
door Jermo
jpdevre schreef:Een goedkoop exemplaar van een relatief "dure" auto kopen is niet aan te raden. Hoe je het verder ook wendt of keert, weinig of niets van wat je voor een dure kunt / moet kopen zal goedkoop zijn...
Als je dan op de rand van je portmonaie zo´n auto koopt is dat riskant, zeker als je er van afhankelijk bent.
Als je zoveel moet rijden blijft er ook weinig tijd over om iets te kunnen (laten) repareren.

Stages zijn normaal van beperkte duur, dan is een kamer huren, een keer in de week de trein pakken, en een fiets meenemen, een veel minder riskant idee.

Met een auto kun je moeiteloos veel geld verpulveren. Dat moet je alleen doen, indien je je dat kunt permiteren...
Afstudeerstage (ruime 4 maanden) met een aardige vergoeding en waarschijnlijk aansluitend een fulltime baan dus hopelijk gaat het niet om een erg beperkte duur :)
Daarnaast is het zo dat ik een leuk spaarpotje voor mijn volgende motor heb waar ik eigenlijk zo min mogelijk aan wil zitten omdat deze natuurlijk nog verder moet groeien :lol:
Ik wilde daarom liever een 'wat oudere' auto in een duurdere klasse kopen die gemakkelijker veel kilometers kan maken zonder dat je vreemde slijtage tegenkomt ten gevolgen van gebrekkige bouwkwaliteit.

Onvoorziene kosten kan ik dus opvangen maar hoop uiteraard dat dit niet nodig zal zijn. Ter vergelijking: als ik 50 tot 70 euro per maand aan onderhoud zou uitgeven bij de s40/v40 zou ik per maand alsnog hetzelfde kwijt zijn als bij een golfje TDI waar ik naast brandstof en wegenbelasting geen cent in stop.

Geplaatst: 24.07.2011 - 13:53
door Laguna-S60
dit wat?
http://link.marktplaats.nl/464192332

en is het niet mogelijk om zelf 1 te kopen op benzine, en dan zelf LPG in te bouwen?

Geplaatst: 24.07.2011 - 15:47
door Jermo
Laguna-S60 schreef:dit wat?
http://link.marktplaats.nl/464192332

en is het niet mogelijk om zelf 1 te kopen op benzine, en dan zelf LPG in te bouwen?
Zelf inbouwen van LPG zal flink duurder uitpakken dan een kant en klare met LPG installatie kopen.

Die in de MP link is wel lekker goedkoop. Zit alleen dicht tegen een grote beurt aan en 'beetje' uit de buurt maar kan de moeite zijn achteraan te gaan :)

Geplaatst: 24.07.2011 - 16:11
door Morgenstond
Tja, voor jouw budget kun je niet alles hebben :wink:

Geplaatst: 24.07.2011 - 16:13
door Jermo
Als hij na een beurtje van 4 a 500 euro (technisch) weer helemaal top is kan het inderdaad leuk uitpakken.


Verbruik van 1:12 op LPG met voornamelijk snelweggebruik en 'het nieuwe rijden' is te halen of mag je in je handjes klappen als je de 1:10 haalt?

Geplaatst: 24.07.2011 - 16:17
door Morgenstond
Jermo schreef:Als hij na een beurtje van 4 a 500 euro (technisch) weer helemaal top is kan het inderdaad leuk uitpakken.


Verbruik van 1:12 op LPG met voornamelijk snelweggebruik en 'het nieuwe rijden' is te halen of mag je in je handjes klappen als je de 1:10 haalt?
Daar kan ik niet heel goed over meepraten, omdat ik een automaat heb en jij een handbak wilt. Mijn S40 1.8 automaat loopt met een zuinige rijstijl in de zomer ongeveer 1 op 11, in de winter 1 op 10. Ik denk dat 1 op 12 op LPG best rooskleurig ingeschat is.

Geplaatst: 24.07.2011 - 22:21
door toppertje
je mag pas in je handjes klappen
als je het eerste jaar zonder onkosten door komt.

Geplaatst: 25.07.2011 - 00:06
door Zuipschuit
ik heb een V40 1.8 uit 1998 met LPG. Ik heb het verbruik precies 2 jaren bijgehouden. Mijn woon werk verkeer is elke dag 28 km enkele reis. Het verbruik op LPG komt uit op 1:9.8 tot 1:10.2. Dus een strakke 1:10
Mijn km stand is momentell 198.910 km. De installatie is deze maand 3 jaren oud. Hij mag nog een jaartje of 5 mee.

Geplaatst: 25.07.2011 - 00:08
door Jermo
Okey bedankt, zit namelijk ook te kijken wat de opties bij andere merken/types zijn maar die verschillen in verbruik dus maar weinig.

Geplaatst: 15.11.2011 - 20:16
door 480classic
ik heb deze topic maar weer geopend.Waarom?
Nou, na 20jaar dieselen heb ik een V40 op lpg g3 aangeschaft.(2.0 1997)full options.
Wel met 300.000km op de teller.
En als ik deze review zo door lees heb ik zo mijn vraagtekens over de antwoorden.
Waarom zou het blok aan zijn einde zitten?
Is het niet zo dat de binnenkant Motor veel schoner blijft dan een V40 met 300,000km zonder lpg op benzine?
De peilstok bewijst toch dat de olie schoon blijft,of zie ik dat helemaal verkeerd mijn heren?
Is niet enkel de klepspeling relevant?
Lopen niet merendeel oldtimer Volvo's met meer dan een half miljoen op de teller )nog steeds rond zonder morren op lpg?

Graag wat juiste reacties van de echte gas rijders en specialisten.
Want ik wil graag op G3 rijden met dan wel juiste adviesen om het beestje de komende jaren met plezier te (be)rijden.
ALvast mijn dank voor de reacties.
Vraag bijv. hoe kan ik weten dat de kleppen gesteld moeten worden?
enz..

Geplaatst: 15.11.2011 - 20:28
door 945i
480classic schreef: (inclusief de teruggedraaide kmstand van klassiekers)
tja.... :roll:


Veel plezier en geluk met de V40!

Geplaatst: 15.11.2011 - 23:41
door Ramon&Ramon
480classic schreef:ik heb deze topic maar weer geopend.Waarom?
Nou, na 20jaar dieselen heb ik een V40 op lpg g3 aangeschaft.(2.0 1997)full options.
Wel met 300.000km op de teller.
En als ik deze review zo door lees heb ik zo mijn vraagtekens over de antwoorden.
Waarom zou het blok aan zijn einde zitten?
Is het niet zo dat de binnenkant Motor veel schoner blijft dan een V40 met 300,000km zonder lpg op benzine?
De peilstok bewijst toch dat de olie schoon blijft,of zie ik dat helemaal verkeerd mijn heren?
Is niet enkel de klepspeling relevant?
Lopen niet merendeel oldtimer Volvo's met meer dan een half miljoen op de teller )nog steeds rond zonder morren op lpg?

Graag wat juiste reacties van de echte gas rijders en specialisten.
Want ik wil graag op G3 rijden met dan wel juiste adviesen om het beestje de komende jaren met plezier te (be)rijden.
ALvast mijn dank voor de reacties.
Vraag bijv. hoe kan ik weten dat de kleppen gesteld moeten worden?
enz..
Die kun je niet stellen,van bouwjaar 1997 zijn het hydraulische klepstoters.

Geplaatst: 16.11.2011 - 15:19
door Volvo V40 + 244
Heb zelf een V40, met inmiddels 382.000 KM. :P Auto is uit oct. 1998 en ondertussen 10 jaar in mijn bezit. Gekocht met 151.000 KM Is wel e.e.a. aangebeurd, o.a een ruil LPG tank bij Mesman, i.v.m. een kapotte LPG pomp. Deze ruil tank kostte 750,- eurie, goedkoper dan een losse pomp met alle ellende van dien. Tevens zaten er dan nog wat modificaties bij. Deze motoren hebben nog hydraulische klepjes, dus niks met stellen e.d. :) Heb wel wat andere zaakjes vervangen c.q. gehad, enig spuitwerk i.v.m. roest schade onder rubber boven de voorruit, deukjes e.d.

Geplaatst: 16.11.2011 - 23:03
door Okke
Als de lpg installatie en de auto goed onderhouden zijn, kan je echt een eind komen. En bij de phase 1 idd geen kleppen stellen.

Maar...zorg er dus goed voor en laat alles regelmatig controleren, onderhoud kost met deze leeftijd eenmaal meer en moet je niet op bezuinigen!

Geplaatst: 17.11.2011 - 00:22
door 480classic
Ik begreep ook van een kennis dat ondanks de schone olie zeker minimaal 1x per jaar de olie ververst dient te worden.Zijn smerende werking vervalt namelijk,ondanks de kleur van de olie.
En ik las ook ergens dat er speciale LPG bougies op de markt zijn van BERU,weke voor mijn van toepassing zijn weet ik niet.Wie?
En voor de lpg rijders die wat zuiniger willen rijden begreep ik ook op een engelse site,dat de bandenmaat 195/55-15 gerust terug kunnen naar de courante maat 185/55-15. Minder rolweerstand resumerend positiever verbruikscijfers.En volgens mij worden deze bandjes ook nog eens goedkoper aangeboden.
Of?

Ps:Ramon jij schrijft:
Die kun je niet stellen,van bouwjaar 1997 zijn het hydraulische klepstoters.
Is dit voor de lpg rijder van een v40 phase 1 een voordeel?

PSOkke jij schrijft:
onderhoud kost met deze leeftijd eenmaal meer en moet je niet op bezuinigen!
Leeftijd zegt niets Okke,,maar wat ik niet weet is ,hoe kan ik nu een LPG systeem zelf onderhouden en wat is belangrijk om regelmatig na te zien?

PS:volvov40-244:
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Is de 2.0 in mij geval de goede keuze? of had ik de 1.8 moeten nemen.
(ps ,ik ben uitgegaan van de 2.0 i.vb. met de caravanreisjes)