Pagina 3 van 6

Geplaatst: 09.08.2011 - 15:24
door gsx750r
Rippie V70 schreef: mag ik zeggen dat die "uit ervaring" van een 14 jarige wel een beetje bedenkelijk vind klinken..... :-k een espace met 2 kapotte veren en een caravan, mee doorrijden....... Tuurlijk....
Ik denk dat je de woorden van de 14 jarige niet in twijfel moet trekken want hij schreef
Laguna-S60 schreef: .....dealer gebeld in nederland zei dat we door konden rijden...
Ik denk dat de dealer heeft gedacht: "een 14 jarige staat met zijn Esapce met twee geknapte veren voor de Gotthardtunnel ......... Tuurlijk" en hebben hem vervolgens dit bijzonder goede advies gegeven :twisted: :twisted: :twisted:

Rob

Geplaatst: 09.08.2011 - 15:26
door 945i
Laguna-S60 schreef:
945i schreef: de N7U is de 5 cilinder die alleen in de Safrane zat.
in de laguna heeft een door midden gezaagde 5 cilinder van volvo gezeten ;)
Een tweeeneenhalf cilinder Laguna? :shock: Die heb ik even gemist.

Waarschijnlijk was net de onderste winding gebroken, meestal breken ze hoger, dan is doorrijden een no-go.

Geplaatst: 09.08.2011 - 15:31
door Laguna-S60
945i schreef:
Laguna-S60 schreef:
945i schreef: de N7U is de 5 cilinder die alleen in de Safrane zat.
in de laguna heeft een door midden gezaagde 5 cilinder van volvo gezeten ;)
Een tweeeneenhalf cilinder Laguna? :shock: Die heb ik even gemist.
tja, als je het heel letterlijk neemt :D
er is 1 cilinder vanaf gehaald waardoor het een 2.0 4 cilinder werd, ik geloof de N7Q de opvolger van dat blok is de F4R

Geplaatst: 09.08.2011 - 15:52
door bartv70
Laguna-S60 schreef:Bij onze Ex laguna hadden we ook een kaart met key less entry, nooit geen problemen gehad op dat onderdeel in 3 jaar :P men vader (en ik) mist hem wel...

van de volvo sleutel heb je veel meer last in je broekzak..
Een Laguna zonder problemen.......vertel :wink:

Geplaatst: 09.08.2011 - 15:58
door 945i
Altijd problemen staat er...

Geplaatst: 09.08.2011 - 15:59
door Laguna-S60
bartv70 schreef:
Laguna-S60 schreef:Bij onze Ex laguna hadden we ook een kaart met key less entry, nooit geen problemen gehad op dat onderdeel in 3 jaar :P men vader (en ik) mist hem wel...

van de volvo sleutel heb je veel meer last in je broekzak..
Een Laguna zonder problemen.......vertel :wink:
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Geplaatst: 09.08.2011 - 16:01
door elvis69
Inderdaad: nooit geen is altijd...dus geen bijzondere Laguna..

Geplaatst: 09.08.2011 - 16:02
door 945i
Weet je hoeveel van die kaarten breken van een Laguna? Heel veel kan ik je zeggen, stop hem in je spijkerbroek en ga zitten.. KRAK! Waardeloos.

Geplaatst: 09.08.2011 - 16:12
door Hans oet Twent
945i schreef:Weet je hoeveel van die kaarten breken van een Laguna? Heel veel kan ik je zeggen, stop hem in je spijkerbroek en ga zitten.. KRAK! Waardeloos.
Klopt, of laat ze eens vallen... ook einde oefening. Mijn Laguna bj.04 had geen electronische problemen. Ding deed het altijd, 55-PK-PL mooi kenteken had hij ook. En ik spaarde hem niet! Ik had er nooit iets mee.
Dus een Laguna zonder problems ging wel. (waren er niet veel schijnt)

Geplaatst: 09.08.2011 - 16:15
door 945i
Vanaf 2003 (my'04) wel, de 2001 en 2002 waren een stuk minder... maar draagarmen waren bij jouw Laguna ook binnen de 100.000 km versleten, gok ik.. ;)

Geplaatst: 09.08.2011 - 16:22
door Hans oet Twent
945i schreef:Vanaf 2003 (my'04) wel, de 2001 en 2002 waren een stuk minder... maar draagarmen waren bij jouw Laguna ook binnen de 100.000 km versleten, gok ik.. ;)
Nee, ik heb 190K met dat ding gereden. Nooit geen flauwekul gehad. Alleen bij 110K nieuwe achter schokbekers geplaatst ivm de Knaus.

Geplaatst: 09.08.2011 - 16:29
door Laguna-S60
945i schreef:Vanaf 2003 (my'04) wel, de 2001 en 2002 waren een stuk minder... maar draagarmen waren bij jouw Laguna ook binnen de 100.000 km versleten, gok ik.. ;)
wij hadden 1 van 23-10-2003 MY04 dus, we hebben geen electronische problemen gehad maar wel:

airco pomp + condensor + leidingen + paneel.
Rubbertjes en stangetjes.
nieuwe automaat.
lekkages in het blok.
sleutel.
Xenon lampen.
strips bij de ramen i.v.m lekkages.
4 raam mechanismes.
slot van de kofferbak i.v.m het niet meer willen sluiten van het raam.
hitteschild
2x temperatuursensor
gigantisch hoge afschrijving!!!!

en dan nog wat dingetjes die ik zo snel niet meer weet.
we hebben hem toen ingeruild op de volvo omdat er weer problemen waren met de airco, en er was wat onderhoud samen klaar voor tussen de 1250 en 1750 euro.....

als 9/10 jarig jongetje raade ik men vader deze auto al af... maar toen toch gekocht, en het grappige is dat ik bij onze volgende auto toch wel weer bij renault wil gaan kijken: Renault Laguna 3 estate 2.0 GT 205!
alleen moet ik m'n vader nog overtuigen dat Renault nu wel betrouwbaar is :twisted:

Geplaatst: 09.08.2011 - 16:29
door 945i
Ik heb aardig wat van die dingen verkocht toen... Meestal kwamen ze net uit de lease, zaten hele lijsten bij van alles wat er in die 3-4 jaar aan gedaan was..:)
Moet zeggen dat ze wel redelijk storingsvrij de volgende jaren doorgekomen zijn.

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:45
door Iroll
De Renaults zijn een stuk betrouwbaarder vanaf MY 2008. Renault heeft toen het hoofd kwaliteitscontrole bij Toyota weggekocht. En dat is merkbaar. Maar het duurt wel even voor je weer een goede naam hebt opgebouwd, reputatie komt te voet en gaat te paard zeggen ze niet voor niets.

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:46
door ferretje
Nu heb ik me ooit eens laten vertellen dat graten van vissen zacht worden en deels oplossen in citroenzuur. Het uitzuigen van een citroen zou er voor zorgen dat je de graat makkelijker los rochelt.....

heb het nog nooit uitgeprobeerd, of hoeven proberen.

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:47
door Laguna-S60
Iroll schreef:De Renaults zijn een stuk betrouwbaarder vanaf MY 2008. Renault heeft toen het hoofd kwaliteitscontrole bij Toyota weggekocht. En dat is merkbaar. Maar het duurt wel even voor je weer een goede naam hebt opgebouwd, reputatie komt te voet en gaat te paard zeggen ze niet voor niets.
vandaar dat de Avensis (nieuwe type) nog vrij duur is, en de Laguna 3 bijna geen "bal" meer kost!

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:47
door bart simpson
Iroll schreef:De Renaults zijn een stuk betrouwbaarder vanaf MY 2008. Renault heeft toen het hoofd kwaliteitscontrole bij Toyota weggekocht. En dat is merkbaar.
Dat verklaard mogelijk de grote hoeveelheid problemen bij Toyota...

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:50
door 945i
Zoals daar zijn..........?

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:51
door Laguna-S60
naar mijn mening komen de problemen bij Toyota doordat ze te snel te groot wilden worden!
ze zijn het nu ook geworden alleen is dat ten koste gegaan van de bouwkwaliteit.
dit komt ook mede doordat het gros van de toyota's gebouwd worden in oost europa, engeland, Frankrijk enz.

de meeste toyota liefhebbers (ik ook dus) kopen dus ook liever geen toyota die in europa gebouwd is maar liever 1 uit japan of amerika maar deze zijn een stuk schaarser en duurder....

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:53
door bart simpson
@ 945i, de aanhoudende stroom recalls naar aanleiding van wat concrete problemen vergeten?