T5 zou vanaf 2400 rpm vol koppel moeten hebben.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Oddball, wat heb jij er allemaal inhangen?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Zie onderschrift:
IPD TCV, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe, Ferrita 2,5" catback, RICA.
Deze uitdraai is zonder Ferrita catback, dus ik weet niet wat dat brengt.
IPD TCV, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe, Ferrita 2,5" catback, RICA.
Deze uitdraai is zonder Ferrita catback, dus ik weet niet wat dat brengt.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
-dat is dus alleen turbo control klep? maakt dat meer herrie?oddball schreef:Zie onderschrift:
IPD TCV, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe, Ferrita 2,5" catback, RICA.
Deze uitdraai is zonder Ferrita catback, dus ik weet niet wat dat brengt.
-vrijelucht filter
-openlucht downpipe
-open uitlaatstuk,
RICA custom?
hoor het graag
(en geen aangepaste intercooler dus?)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
De TCV hoor je niet, het is een betrouwbaarder exemplaar van IPD.
Openluchtfilter van Apexi in een BSR behuizing. Die hoor je wel.
3 inch RVS downpipe met 400cpi cat van BSR.
2,5 inch RVS sportuitlaat.
Geen aangepaste IC, ik heb deze wel in bestelling staan:

Openluchtfilter van Apexi in een BSR behuizing. Die hoor je wel.
3 inch RVS downpipe met 400cpi cat van BSR.
2,5 inch RVS sportuitlaat.
Geen aangepaste IC, ik heb deze wel in bestelling staan:

2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
We gaan nu ondertussen zwaar off topic, maar laat het eens weten als je dit gemonteerd hebt, hoe het bevalt? Ik ben er ook nog steeds over aan het twijfelen.oddball schreef: Geen aangepaste IC, ik heb deze wel in bestelling staan:
Waar heb je 'm besteld? Bij IPD zelf, of bij European Tuning? Of kan BSR ze ook leveren?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
en rica tune kosteloos aangepast na IC? of heb je daar prijsafspraak voor?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Volgens mijn zegt gevoel alleen niet alles...
Koppel is een, vermogen weer twee, toch?
Ik dacht dat het gevoel dat je krijgt aan "boost" de combinatie is van koppel en vermogen?
Zegt dus niet iets over koppel alleen, dat gevoel, maar ook over je vermogen toch?
Geen expert though...
Koppel is een, vermogen weer twee, toch?
Ik dacht dat het gevoel dat je krijgt aan "boost" de combinatie is van koppel en vermogen?
Zegt dus niet iets over koppel alleen, dat gevoel, maar ook over je vermogen toch?
Geen expert though...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Ik heb hem bij ET aangeschaft, ik zal mijn bevindingen posten.elianmars schreef:We gaan nu ondertussen zwaar off topic, maar laat het eens weten als je dit gemonteerd hebt, hoe het bevalt? Ik ben er ook nog steeds over aan het twijfelen.oddball schreef: Geen aangepaste IC, ik heb deze wel in bestelling staan:
Waar heb je 'm besteld? Bij IPD zelf, of bij European Tuning? Of kan BSR ze ook leveren?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
IC is intercooler...gold schreef:Volgens mijn zegt gevoel alleen niet alles...
Koppel is een, vermogen weer twee, toch?
Ik dacht dat het gevoel dat je krijgt aan "boost" de combinatie is van koppel en vermogen?
Zegt dus niet iets over koppel alleen, dat gevoel, maar ook over je vermogen toch?
Geen expert though...
RICA zegt dat er weinig winst meer te behalen valt na montage van catback.
Voor ong. 250E kunnen ze de ECU aanpassen mocht men dat willen.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- Martin HSI
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 10:18
- Locatie: Lage Mierde
- Contacteer:
Hallo Allemaal,
Ben net terug uit Berlijn. Allereerst de heenweg eerst bijgetankt, maar kon geen Aral vinden, met superplus. Net in Duitsland was het nog te druk om even echt op het gas te gaan. Snelheid steeds tussen 130 en 180. Na verloop van tijd op de A2 (2 x 3 banen) en er was even bijna niemand op de weg. Plankgas tot er weer meer auto's reden. Naald kwam op 250 km de navigatie gaf 240 km aan. Dit alles bij 5600rpm. Qua vermogen zou het allemaal wel goed zitten denk ik. Op de terug weg (gisteravond dus met Aral 102) stukken tot 240 km op de teller maar het was echt druk. Op een gegeven moment 12 en 14 km file. Duidelijk veel feller op het gas. Zelfs in zijn 5 moeiteloos naar de 200+ echt rap. Alleen nu komt het, onder de 3000rpm voel je langzaam de druk opbouwen tot na de 3000 en gaat meneer er als een haas vandoor.
Morgen reageer ik wel uitgebreider op jullie reactie's.
Oddball mooie karakteristiek trouwens. Kunt hier ook aan zien dat de onderkant moeilijk op druk komt.
Zit waarschijnlijk in het concept.
Ben net terug uit Berlijn. Allereerst de heenweg eerst bijgetankt, maar kon geen Aral vinden, met superplus. Net in Duitsland was het nog te druk om even echt op het gas te gaan. Snelheid steeds tussen 130 en 180. Na verloop van tijd op de A2 (2 x 3 banen) en er was even bijna niemand op de weg. Plankgas tot er weer meer auto's reden. Naald kwam op 250 km de navigatie gaf 240 km aan. Dit alles bij 5600rpm. Qua vermogen zou het allemaal wel goed zitten denk ik. Op de terug weg (gisteravond dus met Aral 102) stukken tot 240 km op de teller maar het was echt druk. Op een gegeven moment 12 en 14 km file. Duidelijk veel feller op het gas. Zelfs in zijn 5 moeiteloos naar de 200+ echt rap. Alleen nu komt het, onder de 3000rpm voel je langzaam de druk opbouwen tot na de 3000 en gaat meneer er als een haas vandoor.
Morgen reageer ik wel uitgebreider op jullie reactie's.
Oddball mooie karakteristiek trouwens. Kunt hier ook aan zien dat de onderkant moeilijk op druk komt.
Zit waarschijnlijk in het concept.
Volvo V70 T5 van 2000
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
- Martin HSI
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 10:18
- Locatie: Lage Mierde
- Contacteer:
V480-S60 schreef:Ik zeg METEN!. En meten is in dit geval gewoon weten.
Hallo V480-S60 en Bart simpson,bart simpson schreef:dat zei ik ook, TS wil geloof ik meer een gevoelsmatiger antwoord
Jullie hebben ook gelijk dat weet ik ook wel. Ik ben al 30 jaar (vanuit hobby) luidspreker ontwerper en daar speelt dit helemaal. Ik behoor tot het kamp dat metingen verricht om een goede luidspreker te maken. ( hsi-luidsprekers.nl ) Het ander kamp is het op gehoor (gevoel) ontwerpen. Tussen beide is ook altijd voldoende gespreksstof tot vervelens toe.
Ik heb zelf uiteraard geen meetapparatuur om mijn auto te meten dus ga je eerst zelf op onderzoek uit. Vandaar de druk meting van het inlaat spruitstuk. De relatie turbodruk / koppel die er naar mijn inziens echt wel is. Het gevoel oftewel het relatief kunnen bepalen of iets meer dan wel minder is. (een pak suiker weegt zonder weegschaal echt minder als een auto accu). Zo voel ik ook dat de motor beduidend minder trekkracht heeft onder en meer boven de 3000rpm.
Dat wil ik alleen uitleggen als vraagstuk en de ervaringen van andere T5 rijders m.b.t. dit gegeven met of zonder meting. Als duidelijk is of mijn auto door slijtage of andere oorzaken minder krachtig is onderin dan kan ik kijken wat er eventueel aan gedaan kan worden en of dat het de moeite waard is. De auto rijdt echt heerlijk en volgens mij zou een ander er niets van merken. Maar ja dat is mijn perfectionisme denk ik. Ben altijd getalsmatig bezig en erg onderzoekend naar de perfectie dit binnen normale financiële grenzen. Wat ik overigens niet geloof dat het qua kosten de moeite waard is. Dus ik denk dat ik er gewoon mee moet rijden en accepteren dat dit zo is. En als ik snel wil rijden het toerental gewoon boven de 3000 rpm moet houden wat op de snelweg altijd zo is. Dit heb ik wel gemerkt in Duitsland afgelopen weekend. Tijdens het invoegen op een korte invoegstrook in zijn tweede versnelling gaat de neus bijna zoeken en moet je vrij snel schakelen voordat de toerenbegrenzer inkomt.
Martin
Volvo V70 T5 van 2000
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
- Martin HSI
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 10:18
- Locatie: Lage Mierde
- Contacteer:
oddball,
Heb jij ook een gemeten dyno van voor de veranderingen!
Heb jij ook een gemeten dyno van voor de veranderingen!
Volvo V70 T5 van 2000
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Bi onze S70R begint deze ook pas na de 3000 toeren te trekken, wel een hele andere auto. Als je vanaf lage toeren echt veel koppel etc wilt, neem een diesel of een 2.4/2.5T
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Inderdaad. D5 heeft enorm veel koppel onderin.....Als je vanaf lage toeren echt veel koppel etc wilt, neem een diesel of een 2.4/2.5T

S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Diesel d5 heeft altijd onderin meer koppel dat is diesel..
Mijn t5 begint ook pas op 3000rpm ...turbo gat weetje wel in dat geval zal je bi turbo moeten hebben ...ook leuk maar dan moet je bv een masserati nemen
Mijn turbo's die ik heb gehad hebben allemaal een gat onderin dus voor mij is het normaal ....
Misschien kan tunen ook nog wat verbetering geven ..
groet
Mijn t5 begint ook pas op 3000rpm ...turbo gat weetje wel in dat geval zal je bi turbo moeten hebben ...ook leuk maar dan moet je bv een masserati nemen
Mijn turbo's die ik heb gehad hebben allemaal een gat onderin dus voor mij is het normaal ....
Misschien kan tunen ook nog wat verbetering geven ..
groet

Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Ik moet het hier toch met Bart S eens zijn: meten is weten. Gevoel zegt in dit geval weinig, en de km-stand helpt ook niet. Wellicht dat een kop-revisie de resultaten iets verbetert?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Grote turbo geeft weinig kracht onderin.
De Audi A3 heeft een relatief kleine turbo, veel kracht onderin, maar bij 5000 tpm is het gebeurd.
Daar heeft de Volvo geen last van.
De Audi A3 heeft een relatief kleine turbo, veel kracht onderin, maar bij 5000 tpm is het gebeurd.
Daar heeft de Volvo geen last van.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
Nee, die heb ik niet, ik heb wel een uitdraai van de Audi.Martin HSI schreef:oddball,
Heb jij ook een gemeten dyno van voor de veranderingen!
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- Martin HSI
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 10:18
- Locatie: Lage Mierde
- Contacteer:
http://www.amt.nl/upload/82b5d4d1-04c4- ... totest.pdf
Leuk document met een gemeten koppel/vermogens curve.
Nog leuker is dat deze meting precies laat zien wat ik al dacht of gemerkt hebt.
Groet,
Martin
Leuk document met een gemeten koppel/vermogens curve.
Nog leuker is dat deze meting precies laat zien wat ik al dacht of gemerkt hebt.
Groet,
Martin
Volvo V70 T5 van 2000
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
Navigatie, telefoon, HU803, verwarmde voorstoelen, elektrisch verstelbare bestuurderstoel, automatische niveauregeling, ECC, inklapbare spiegels en cremé lederen bekleding met hout inleg, afneembare trekhaak, 17"; velgen oftewel redelijk full options en heerlijk om in te rijden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Idd, die turbo komt er echt laat in, dat hebben ze bij de versie dan wel goed aangepast, ik merk toch wel dat de motor vanaf 2000 toeren al behoorlijk kan sleuren.Martin HSI schreef:http://www.amt.nl/upload/82b5d4d1-04c4- ... totest.pdf
Leuk document met een gemeten koppel/vermogens curve.
Nog leuker is dat deze meting precies laat zien wat ik al dacht of gemerkt hebt.
Groet,
Martin
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0