2.5T Polestar / Rica
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Met de meeste software kun je gewoon 95 blijven tanken.
Echter ga je eens een stukje serieus rijden zal je met 98 betere prestaties hebben.
De software speelt gewoon in op de brandstof die het krijgt.
Ron 100 vinden ze ook lekker.
Ook MTE zal de begrenzer naar de eeuwige jachtvelden verrwijzen.
Ga je trouwens met GPS meten zal het vaak zo zijn. Dat je niet ver boven de 250 komt.
De tellers zijn vaak positief.
Mochten mensen anders beweren stel ik voor die die zich inschrijven voor de volgende speedrun.
Dan ben je zo terug in de werkelijkheid.
Dit jaar lag de max op een 258 met gps gemeten.
En het was allemaal 310 pk plus wat meedeed.
Bij serieuse interesse laten we hier wel weten waar en wanneer.
Grts
Grts
Echter ga je eens een stukje serieus rijden zal je met 98 betere prestaties hebben.
De software speelt gewoon in op de brandstof die het krijgt.
Ron 100 vinden ze ook lekker.
Ook MTE zal de begrenzer naar de eeuwige jachtvelden verrwijzen.
Ga je trouwens met GPS meten zal het vaak zo zijn. Dat je niet ver boven de 250 komt.
De tellers zijn vaak positief.
Mochten mensen anders beweren stel ik voor die die zich inschrijven voor de volgende speedrun.
Dan ben je zo terug in de werkelijkheid.
Dit jaar lag de max op een 258 met gps gemeten.
En het was allemaal 310 pk plus wat meedeed.
Bij serieuse interesse laten we hier wel weten waar en wanneer.
Grts
Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Klopt, de banden zijn formeel tot 210 geschikt.EVV schreef:Zou Volvo zo'n XC60 T6 niet met een reden begrenzen op 210 km/u, dat is namelijk niet heel veel. Misschien vinden ze het niet veilig voor dat model om dat soort snelheden te rijden? Beetje S60 rijdt al harder dan dat.
Maar eventjes harder geen probleem, half uur 240 rijden is niet zo slim.....
Maar aan de andere kant waar kan dat nog.
De wegligging en stuurgedrag is bij 240 plus nog erg goed, uit eigen ervaring.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Zeker, de een vindt een auto plezierig / goed rijden de ander heeft een heel ander referentiekader door ervaringen. Mijn referentie in deze zijn ervaringen met diverse redelijk vlotte Volvo"s , waarbij sommige zijn ontwikkeld voor 240 plus, zie mijn onderkader.945i schreef:'Erg goed' is natuurlijk een persoonlijke ervaring.... Grote kans dat een ander daar anders over denkt.
Als daar een Ferrari XYZ of Porsche 9XX had gestaan , zou het weggedrag van de XC 60 bij 240 mogelijk door mij als dweil worden betiteld.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Poging 2, dit maal via Rica, is ook niet geslaagd. De motor in onze Volvo blijkt een soort tussenmodel (o.i.d.). De ECU kon niet worden uitgelezen omdat twee pootjes (van de ECU?) net anders staan dan gebruikelijk(???). Dat hadden ze bij Rica ook nog niet meegemaakt begrijp ik. Er is een adapter onderweg en woensdag moet het nu allemaal wel gaan lukken.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Het verhaal is dat ons blok (of de ECU) een tussenversie is, waarvan er maar enkele zijn gemaakt. Het zou kunnen kloppen, aangezien onze V70 een van de eerste van het huidige model is.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Valt wellicht nog mee. Woensdag naar de dealer voor een nieuwe poging.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
De software zit er in! Ik heb een slechts een klein stukje naar huis gereden en er zit nog 95RON in de tank, dus ik kan er nog niet veel van zeggen, maar ik neem me voor t.z.t. verslag uit te brengen.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Je kan mij niet vertellen dat je nog niets gemerkt hebt?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Die ruime kilometer van de dealer naar mijn huis is niet echt representatief. Gevoelsmatig ging het het allemaal wat makkelijker, maar echt testen was er helaas nog niet bij. En dat ene stukje waar ik even gas kon geven, zat er nog een vrachtauto voor me. Mijn vrouw rijdt de V70 dagelijks. Ik zal haar eens vragen of ze vandaag iets heeft gemerkt.
Van het weekend kan ik er vast zelf eens voor gaan zitten.

Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Ik heb de eerste ervaringen met de Rica-upgrade dit weekend opgedaan. De Rica-tuning zorgt er voor dat de auto met name bij de tussenacceleraties merkbaar beter bij de les is. Een versnelling op koppel is nu goed mogelijk. Het nodeloze twee/drie trappen terugschakelen door de GT lijkt zich minder voor te doen. Ook lijkt het alsof de versnellingen bij accelereren nog wat soepeler worden ingelegd (zou dit kunnen of is het verbeelding???). Vooralsnog ben ik tevreden dus. Wordt vervolgd.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
is geen verbeelding, is gewoon een goeie tuner
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Ik heb inmiddels wat meer ervaring met de Rica-aanpassing en het bevalt goed. Ik kan de hier eerder door mij beschreven indrukken alleen maar bevestigen. De auto heeft meer "ballen". De extra kracht is, zoals wel te verwachten viel, met 98RON en V-Power beter voelbaar dan met de normale 95RON. Inhaalacties gaan de auto bijzonder makkelijk af. De V70 wordt er nog steeds geen stoplichtsprinter mee, maar je hoeft je allerminst te schamen bij het stoplicht.
De minder voelbare schakelmomenten van de automaat vallen in de dagelijkse praktijk nog het meest op.
Over het verbruik kan ik nog steeds weinig zeggen, of liever het is niet merkbaar anders en dat betekent dat het verbruik in ieder geval niet hoger ligt. Het verbruik zal in de komende periode wel iets toenemen, maar zal met name liggen aan kou, stroomverbruikers en de winterbanden.

Over het verbruik kan ik nog steeds weinig zeggen, of liever het is niet merkbaar anders en dat betekent dat het verbruik in ieder geval niet hoger ligt. Het verbruik zal in de komende periode wel iets toenemen, maar zal met name liggen aan kou, stroomverbruikers en de winterbanden.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 28.11.2011 - 22:11
Heb zelf ook sinds enkele weken Rica tuning in mijn V50 en ben er tot op heden ook zeer tevreden van. Inhaalacties gaan gewoon erg soepel (lees: bliksemsnel) en om hem vanaf +-80 te volgen met optrekken moet je al van goede huize zijn.
Het maakt het rijden gewoon aangenamer, zelfs als je rustig rijdt... Het is gewoon fijn om te weten dat je power op overschot hebt.
Het maakt het rijden gewoon aangenamer, zelfs als je rustig rijdt... Het is gewoon fijn om te weten dat je power op overschot hebt.
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar