Pagina 3 van 3
Geplaatst: 18.08.2011 - 22:34
door Msuidgeest
In de file bespaar je niets hoor. Dat aan-uit-gedoe gaat snel op je zenuwen werken en mensen gaan zich ergeren omdat je niet meerijdt met de rest. Pas als je daadwerkelijk stil staat voor langere tijd is er sprake van enige besparing. Maar dat kun je ook doen door gewoon je motor uit te zetten op plaatsen waar je toch stil staat.
Geplaatst: 18.08.2011 - 22:54
door tvc15
Of Stop-Start op je zenuwen gaat werken is natuurlijk puur persoonlijk. Ik weet niet of je al eens in een auto met zo'n systeem gezeten hebt, maar mijn ervaringen zijn bijzonder positief (Audi A4 TDI, BMW 318D, Volvo V70 T4). Van enige hinderlijke vertraging met optrekken vanuit een "stop" situatie heb ik niets gemerkt.
Geplaatst: 19.08.2011 - 00:03
door Schorpioen
tvc15 schreef:Of Stop-Start op je zenuwen gaat werken is natuurlijk puur persoonlijk. Ik weet niet of je al eens in een auto met zo'n systeem gezeten hebt, maar mijn ervaringen zijn bijzonder positief (Audi A4 TDI, BMW 318D, Volvo V70 T4). Van enige hinderlijke vertraging met optrekken vanuit een "stop" situatie heb ik niets gemerkt.
Het is onbekend. Meestal krijg je daardoor de negatieve berichten.
Heb je het echter in de praktijk ervaren veranderen de reactie meestal in positief.
Geplaatst: 19.08.2011 - 16:48
door den toerist
V480-S60 schreef:Onder bijna alle DrivE versies van Volvo mag een trekhaak.
Ook onder de duitsers mag gewoon een trekhaak.
Onder nagenoeg alle drivE versies ( Volvo ) kan er een trekhaak gemonteerd worden, dit in tegenstelling tot de andere automerken waar dit zo goed als uitgesloten is. Dit doordat deze versies zodanig "dicht" gemaakt zijn, dat er nagenoeg net voldoende koeling voorzien is voor een normale belasting van de motor.
Terwijl Volvo ook nog wat (adem) ruimte laat om de motor voldoende koeling te geven bij zware belasting. Het radiatorrooster is niet volledig dicht gemaakt.
Geplaatst: 19.08.2011 - 16:58
door 945i
Logisch dat als je een zuinige/schone auto wil bouwen, je hem niet zodanig gaat bouwen dat hij 2 weken per jaar een container kan slepen.
Concessies aan een concept zijn nooit goed.
Maar het komt ook tot uiting in de praktijk verbruiken hier.
Geplaatst: 19.08.2011 - 20:28
door least
Msuidgeest schreef:In de file bespaar je niets hoor. Dat aan-uit-gedoe gaat snel op je zenuwen werken en mensen gaan zich ergeren omdat je niet meerijdt met de rest. Pas als je daadwerkelijk stil staat voor langere tijd is er sprake van enige besparing. Maar dat kun je ook doen door gewoon je motor uit te zetten op plaatsen waar je toch stil staat.
Ik denk dat met de geartronic wel meevalt, je hoeft alleen maar op de rem te trappen en bij rem los start ie al. Met reguliere systemen moet je koppelen, in z'n vrij zetten, weer koppelen en in de versnelling zetten. Met de geartronic doe je dus niets extra's.
Geplaatst: 19.08.2011 - 20:49
door Msuidgeest
De tijd zal het leren. Ik ben nog even sceptisch.
Ik sta achter energie besparende maatregelen maar het moet wel een beetje uitvoerbaar en functioneel blijven.
Geplaatst: 18.09.2011 - 06:01
door ALF
En de startmotor, slijt ook veel harder, wat je maar goed voor het milieu noemt, deze zal weer eerder vervangen moeten worden en daarbij het produceren etc..
Geplaatst: 18.09.2011 - 11:27
door Iroll
ALF schreef:En de startmotor, slijt ook veel harder, wat je maar goed voor het milieu noemt, deze zal weer eerder vervangen moeten worden en daarbij het produceren etc..
De startmotor is aangepast op het systeem, die is robuuster uitgevoerd. Dat icm met een accu met meer capaciteit.
Geplaatst: 25.09.2011 - 01:20
door ALF
@Iroll Duidelijk, toch mijn twijfels, want alles slijt eigenlijk harde bij vaker starten, lijkt mij? Riemen en dergelijken krijgen tijdens het starten neem ik aan ook meer te verduren. of is echt alles erop aangepast?
Geplaatst: 29.09.2011 - 15:05
door Meeus
Vovlo heel eenvoudig, verkoop wagens die alleen op lpg rijden, speciaal daarvoor gebouwd zijn, dan ga je een ****** eco prijs winnen aangezien er 0,0% roet uitkomt!
Geplaatst: 30.09.2011 - 12:39
door V480-S60
Sorry, dat is voor Volvo een compleet, maar dan ook compleet afgesloten verhaal.