Maximale snelheid met een dakkoffer (voordat hij eraf vliegt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zomaar 40% meer
Volvo for life
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Mijn ervaring is met dakkoffer en 140km cruise snelheid gebruik van 1op 10
Wat betreft tijdswinst..Die ben je vast weer kwijt aan extra tanken..misschien
Maar daar ging het niet om..
Wat betreft tijdswinst..Die ben je vast weer kwijt aan extra tanken..misschien
Maar daar ging het niet om..
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ben benieuwd wat de DRIVe gaat verbruiken (en of die vooruit te branden is) met een 550 liter dakkoffer (vol beladen), volle bagage achter en 5 personen
(waarvan 1 kind van 6)

- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Verschilt per auto.Rippie V70 schreef:meer uit nieuwschierigheid hoor:
als je 150 of meer met een dakkoffer rijdt, wat verbruikt hij dan?
en wat is dan je winst in tijd als je vaker te tank moet volgooien dan wanneer je gewoon 120/130 rijdt?????
Eerst reed ik met een 2.5 D en had gemiddeld van Thuis tot bestemming in italie een 7 liter per 100Km en dan in Dld rond de 160, maar in zwitserland rijdt je dan weer keurig wat mag.
In Italie een 130 tot 150.
Dit jaar met de T6 ben ik bij de 160 gestopt.
Deed ie een 15 L per 100 Km.
Dus braaf 130 a 135 gereden met een 9.5 L per 100.
Je kunt met de BC redelijk je verbruik zien en gaan rekenen wat reeel is.
Houd wel de belading van je auto in de peiling.
Zware dingen op de bodem of liever in het gat van je reserve wiel en zoveel mog tegen de achterbank.
Die koffer op dak is er maar voor lichte goederen.
Vooral lange doordraaiers worden leuk als je zwaar bent.
SK6 and be safe
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Zal je in de bergen te kort komen?945i schreef:Reken op een iets langere reistijd dan vorig jaar Hakan.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ach, rustig aan dan breekt het lijntje niet.. Volgas de berg op sleuren met volle bepakking incl. dakkoffer en airco aan, is niet verstandig.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de berg af daarentegen :evil:
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Het is intellect, met dubbele L. Over intellect gesproken...V70 classic schreef:
Zo oordelen over het intelect van mensen die ze niet kennen.
Idioten.
Grts
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dan komt dat hoge zwaartepunt weer om de hoek kijken hè.. Een raar bochtje in de afdaling en de auto reageert heel anders dan je gewend bent.bart simpson schreef:de berg af daarentegen :evil:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
945i, wat zijn de risico's?
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10565
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Brandstof verbruik met zo'n ding is toch helemaal niet belangrijk. Je weet als je zo'n ding erop knupt dat ie meer verbruikt. EN of dat nou 1 op 11 wordt of 1 op 10, so what. Dat verschil merk je niet eens. Kost je sowieso extra geld. Ach ik heb ooit 160 met het ding op het dak gereden. De Kadett 1.6D wou gewoon niet harder. Laatste jaren niet het geluk gehad om een wintersport te kunnen veroorloven. (Daarvoor gebruik(te) ik dat ding)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Maar vol gas bedoel ik richting de 100-120 kan geen kwaad toch?
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10565
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik heb ooit een frontale aanrijding gehad met de Surfplank op het dak. Ik kan je verzekeren dat dat ding geen krimp gegeven heeft. Ik knup alles soms te onbenullig goed vast.
Concreet zoveel volumineuze luchtige spullen daarin proppen om het gewicht laaag te houden.
Concreet zoveel volumineuze luchtige spullen daarin proppen om het gewicht laaag te houden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
140-150 km per uur was geen enkel probleem, alhoewel toen de metgezellen wakker waren, werd er toch vriendelijk verzocht in m'n eigen tijd harder dan 130 te rijden.
Veel harder moet je volgens mij ook niet willen gaan, maar daar kom je hopelijk op tijd achter wanneer je merkt dat je remweg toch wel echt wel anders is.
Veel harder moet je volgens mij ook niet willen gaan, maar daar kom je hopelijk op tijd achter wanneer je merkt dat je remweg toch wel echt wel anders is.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ben benieuwd.
Bedankt voor de reacties!
