Pagina 3 van 4

Geplaatst: 23.08.2011 - 19:33
door bart simpson
zomaar 40% meer

Geplaatst: 23.08.2011 - 19:42
door bap
Mijn ervaring is met dakkoffer en 140km cruise snelheid gebruik van 1op 10
Wat betreft tijdswinst..Die ben je vast weer kwijt aan extra tanken..misschien
Maar daar ging het niet om.. :wink:

Geplaatst: 23.08.2011 - 19:43
door 945i
Ik rij meestal zo rond de 130 km/h, dan is het meerverbruik al 20%

Geplaatst: 23.08.2011 - 19:45
door rsnhakan
Ben benieuwd wat de DRIVe gaat verbruiken (en of die vooruit te branden is) met een 550 liter dakkoffer (vol beladen), volle bagage achter en 5 personen :) (waarvan 1 kind van 6)

Geplaatst: 23.08.2011 - 19:48
door 945i
Reken op een iets langere reistijd dan vorig jaar Hakan.

Geplaatst: 23.08.2011 - 19:53
door V70 classic
Rippie V70 schreef:meer uit nieuwschierigheid hoor:

als je 150 of meer met een dakkoffer rijdt, wat verbruikt hij dan?

en wat is dan je winst in tijd als je vaker te tank moet volgooien dan wanneer je gewoon 120/130 rijdt?????
Verschilt per auto.
Eerst reed ik met een 2.5 D en had gemiddeld van Thuis tot bestemming in italie een 7 liter per 100Km en dan in Dld rond de 160, maar in zwitserland rijdt je dan weer keurig wat mag.
In Italie een 130 tot 150.
Dit jaar met de T6 ben ik bij de 160 gestopt.
Deed ie een 15 L per 100 Km.
Dus braaf 130 a 135 gereden met een 9.5 L per 100.

Je kunt met de BC redelijk je verbruik zien en gaan rekenen wat reeel is.

Houd wel de belading van je auto in de peiling.
Zware dingen op de bodem of liever in het gat van je reserve wiel en zoveel mog tegen de achterbank.
Die koffer op dak is er maar voor lichte goederen.
Vooral lange doordraaiers worden leuk als je zwaar bent.

SK6 and be safe

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:00
door rsnhakan
945i schreef:Reken op een iets langere reistijd dan vorig jaar Hakan.
Zal je in de bergen te kort komen?

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:06
door 945i
Ach, rustig aan dan breekt het lijntje niet.. Volgas de berg op sleuren met volle bepakking incl. dakkoffer en airco aan, is niet verstandig.

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:07
door bart simpson
de berg af daarentegen :evil:

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:33
door jpwg001
V70 classic schreef:
Zo oordelen over het intelect van mensen die ze niet kennen.
Idioten.
Grts
Het is intellect, met dubbele L. Over intellect gesproken...

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:41
door 945i
bart simpson schreef:de berg af daarentegen :evil:
Dan komt dat hoge zwaartepunt weer om de hoek kijken hè.. Een raar bochtje in de afdaling en de auto reageert heel anders dan je gewend bent.

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:43
door rsnhakan
945i, wat zijn de risico's?

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:44
door jpwg001
Hakan kan de Volvo verlagen, scheelt weer ietsje in het zwaartepunt! :P

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:46
door Hans oet Twent
Brandstof verbruik met zo'n ding is toch helemaal niet belangrijk. Je weet als je zo'n ding erop knupt dat ie meer verbruikt. EN of dat nou 1 op 11 wordt of 1 op 10, so what. Dat verschil merk je niet eens. Kost je sowieso extra geld. Ach ik heb ooit 160 met het ding op het dak gereden. De Kadett 1.6D wou gewoon niet harder. Laatste jaren niet het geluk gehad om een wintersport te kunnen veroorloven. (Daarvoor gebruik(te) ik dat ding)

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:47
door 945i
Uitbreken, omvallen (in een extreme situatie) plotselinge uitwijkmanoeuvre kan de auto doen laten slippen. dat soort grappen.. ;)

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:51
door rsnhakan
Maar vol gas bedoel ik richting de 100-120 kan geen kwaad toch?

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:52
door Hans oet Twent
Ik heb ooit een frontale aanrijding gehad met de Surfplank op het dak. Ik kan je verzekeren dat dat ding geen krimp gegeven heeft. Ik knup alles soms te onbenullig goed vast.
Concreet zoveel volumineuze luchtige spullen daarin proppen om het gewicht laaag te houden.

Geplaatst: 23.08.2011 - 20:53
door 945i
Dat ligt aan de situatie Hakan, het kan zijn dat 120 km/h veel te hard is met een afgeladen S60....

Geplaatst: 23.08.2011 - 21:31
door sju_art
140-150 km per uur was geen enkel probleem, alhoewel toen de metgezellen wakker waren, werd er toch vriendelijk verzocht in m'n eigen tijd harder dan 130 te rijden.

Veel harder moet je volgens mij ook niet willen gaan, maar daar kom je hopelijk op tijd achter wanneer je merkt dat je remweg toch wel echt wel anders is.

Geplaatst: 23.08.2011 - 22:04
door rsnhakan
Ben benieuwd. :) Bedankt voor de reacties!