Auto accelereert niet bij warme buitentemperatuur

Recco
Starter

Dank u!
Sir Volvalot
2nd Gear member

Ik heb inmiddels ook de turbodrukregelaar laten vervangen bij de dealer. Om precies te zijn staat er op de factuur: Magneetklep, €37,90 en storingscodes lezen en recette VST/VCT, €19,55, totaal 68,37 inc btw.

De XC70 pakt nu eerder op zowel vanaf stilstand als bij tussentijdse acceleraties.

Echter nu zijn ineens de lagers van de dynamo een fluitend geluid gaan produceren, echt zeer vervelend, en lijkt het blok merkbaar meer te trillen bij stationair en bij gas los, kortom een XC70 is en blijft een dure hobby :cry:
XC70 D5 MY2003, standkachel, schuifdak, premium soud & subwoofer, xenon, VCE, iMiv, Garmin 3590 LMT, Bury CC9060
Skoda Yeti 1.2 Elegance
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Duur of niet, ik vind een grote Volvo fijn rijden en dat is in mijn ogen wel wat waard.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Recco
Starter

ik heb toch nog een vraagje over de turbodrukregelaar. Ik heb zojuist navraag gedaan bij de dealer hoeveel het vervangen van de turbodrukregelaar kost: materiaal 135,- excl + bijna 100,- arbeidsloon.
Dat zijn toch heel andere prijzen dan ik in bovenstaande berichten zie.
Stel ik wellicht de verkeerde vraag bij de dealer, of zie ik iets anders over het hoofd?
hlemmens
1st Gear member

Nog een naschrijft... inmiddels ben ik prima door de zomer en de warme dagen gekomen. De schommelingen bleven tussen de 80 en 110 km/u. Vanmorgen de luchtmassameter (lmm) doorlaten meten met een scope (dus niet alleen via de computer) bij de garage om de hoek (geen Volvo dealer) en daar werd geconstateerd dat die aan de lage kant was (0,5 volt). Na grondig schoonmaken scheelt dit een paar volt en hij doet het weer. Hopelijk is dit nu voorlopig het laatste. Blijkbaar is de combi turbodrukventiel vervangen, GSR en LMM schoonmaken in mijn geval de oplossing. Nu nog de versnellingsbak laten flushen ;-)
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”