Pagina 3 van 8
Geplaatst: 07.09.2011 - 16:41
door V70/2.4D/2003
945i schreef:De oude reblock viercilinders zijn zo betrouwbaar als ik weet niet wat, als je die status weer kan halen doe je het goed. (maar dat zal niet meevallen)
De receptuur zullen ze toch nog wel hebben daar in Goteborg.
"
Meteen die motor een kwart slag draaien, goede bak erachter en een as naar achteren, Dan zijn we goed bezig."
Need I say more? Voor 945i: +2 (voor elk citaat een plusje)
Geplaatst: 07.09.2011 - 16:43
door Summum
Dit lijkt toch te duiden op een serieus productieplan, waarom anders de journalistiek ermee laten rijden en de "markt" blij maken met een dode mus?
Ik zou hem wel zien zitten mits de prijs te behappen blijft!
Geplaatst: 07.09.2011 - 17:15
door Broabander
KERS erop, bovenstaande powerknop ook daaraan knopen en in <6 sec naar de 100, dat zou pas een beest zijn

Zowat de zuunigste en snelste Volvo ooit!
Maargoed daar hebben ze nog een jaar voor, ookal vind ik hem in deze uitvoering ook best aanschafwaardig.
Geplaatst: 07.09.2011 - 17:27
door xc-men
Eind volgend jaar komt Volvo pas met de V60 Plug-in Hybrid, ik had hem wel eerder verwacht, erg jammer
Geplaatst: 07.09.2011 - 17:30
door V70 classic
Ach het zal wel een compromis worden.
Wat 4 cilinder motoren voor de geen bijtelling fanaten en milleu lobie zo van we zijn goed bezig.
En iets met pur voor de genen die het weinig kunnen schelen.
Doet de concurentie ook.
1 to safe 1 to burn.
grts Ronald
Geplaatst: 07.09.2011 - 20:32
door Msuidgeest
Als de 6-cilinder gaat verdwijnen, verdwijnt hier Volvo van de oprit.
Een 5-cilinder kan nog wel maar dan een oude Audi.
Ik heb niets met een schuddende 4-cilinder.
Geplaatst: 07.09.2011 - 20:50
door V480-S60
Hoe gek het Bart Simpson, 945i en Volvomafia ook in de oren mag klinken.
Zoals gezegd is het echt de 215 pk D5 die de Plug-In gaat aandrijven.
De gedachte erachter is dat Volvo met zijn Plug-In V60 de "toplease" markt en de veeleisende veelrijder wil gaan bestrijken en de caravanner hier mee over de streep wil trekken. Juist omdat ie 1800 kg mag trekken.
Het verhaal van Autoweek heb ik (in iets andere vorm) zelf ook gehoord.
Overigens hebben ze de auto gefotografeerd en gereden op de Demotrack waar ik ook een paar wagens aan de tand heb mogen voelen.
En Summum: incl BTW en ex BPM wordt gedacht aan een prijs van circa € 45.000,--. Gezien de emissiewaarde zou dat dus ook de consumentenprijs in Nederland en België kunnen zijn.
Geplaatst: 07.09.2011 - 20:55
door bart simpson
ik ken de configuratie, ik geloof er alleen geen bal van dat men dit groene antwoord vanuit Volvo zich met 215pk's ook groen gaat gedragen.
Alles in ogenschouw nemende is dit er een voor de 0% bijtelling, daar zou bescheidenheid beter bij passen
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:01
door 945i
Ik kan mij ook niet indenken dat een Nederlandse overheid zoveel belastingvoordeel geeft aan een auto die je ook puur sportief kan rijden met 215pk aan de wielen, en dan mag er nog een caravan achter ook!
Ik denk dat deze motor erin ligt omdat het de enige "vlotte en schone" diesel is die ze hebben op dit moment. Maar als de viercilinders komen.......
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:01
door V480-S60
Kijk dat is wat anders. Maar misschien komt de configuratie die jij aangeeft (130 pk D3) in een later stadium.
Maar eerlijk gezegd vanuit mijn optiek en mijn wensen is dit een perfecte combi. Woon-werk kan op 2 stroomladingen met opladen op het werk. Extra ritjes in NL op de medium modus. En de vakanties naar Zweden en Frankrijk met de Caravan met de beresterke diesel.
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:03
door bart simpson
en een uitstoot waar je van rilt....
Geplaatst: 07.09.2011 - 21:03
door 945i
En jij denkt dat leaserijdend Nederland zich daaraan houdt?

Geplaatst: 07.09.2011 - 21:58
door xc-men
Ja laat maar komen, voldoet 100% aan mijn wensen. Maar eind 2012 wel erg lang wachten. Ik baal een beetje van Volvo outlooks, eerst zou de V70 Hydrid komen begin 2012, toen werd het de V60 Hydrid begin 2012, en nu is het de al eind 2012 voor dat ie leverbaar is. Kan zo zijn dat ze op het laatste moment ook nog de nieuwe 4 cilinder motor er in gaan zetten.
Kan zo zijn dat ik begin 2012 voor de P 508 RXH ga.
(Ja en nu niet weer over die Led strip gaan beginnen)
Geplaatst: 07.09.2011 - 22:20
door Thom
Wat een zuur gezeur over die 215pk...mag schoon rijden niet meer leuk zijn?! Ik vind het juist te prijzen dat het Volvo is gelukt zulke cijfers te halen, en daarbij is de 215pk D5 de fijnste Volvo diesel ooit, door het hoge koppel en de twinturbo.
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:26
door Maus-met-Volvo
Volvo allen nog maar 4 cilinders?
Boink.... (flauwgevallen...)
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:31
door 945i
Heb je weleens met een 2.3 T in een Saab gereden? Dan zal je gemerkt hebben dat een goede 4 cilinder niet onder hoeft te doen voor een 6 cilinder. (behalve het geluid)
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:45
door Maus-met-Volvo
...maar er zijn al zoveel 4 en 6 cilinders; 5 cilinders horen wat mij betreft gewoon bij een volvo....
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:50
door 945i
Maar een 5 cilinder is duurder, zwaarder en neemt meer ruimte in, bovendien moeilijker "schoon" te krijgen.
Geplaatst: 08.09.2011 - 10:11
door Maus-met-Volvo
...en tóch wil ik een 5 cilinder in m'n Volvo...
Geplaatst: 08.09.2011 - 10:14
door V70 classic
Maus-met-Volvo schreef:...en tóch wil ik een 5 cilinder in m'n Volvo...
Anders is het geen volvo.
Ik mis mijn roffeltje ook

.
Die groene jongens kopen maar een Prius.