Pagina 3 van 6
Geplaatst: 19.09.2011 - 00:38
door DawnBlueED
bart simpson schreef:een dwarsgeplaatste motor drijft toch altijd de voorwielen aan?
Tenzij de motor achterin zit natuurlijk.
Geplaatst: 19.09.2011 - 07:43
door bart simpson
daar heb je een punt, welke volvo refereer jij aan?
Geplaatst: 23.09.2011 - 08:01
door mad
Edwin rijdt wel eens achter een (Volvo) bus.....
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:28
door Gustaf Larson
DawnBlueED schreef:bart simpson schreef:een dwarsgeplaatste motor drijft toch altijd de voorwielen aan?
Tenzij de motor achterin zit natuurlijk.
Bij Volvo wel. Een Renault 21 2.0 echter heeft lengte geplaatst blok en toch voorwielaandrijving...
(1.7 wel dwars...)
Om maar eens een voorbeeldje te geven.
Geplaatst: 23.09.2011 - 09:48
door bart simpson
Audi heeft ook voorwielaandrijving en de motor in de lengte maar ik beperk me steeds tot Volvo.
Ik wil wel graag een concreet voorbeeld van een dwarsgeplaatste motor die (uitsluitend) de achterwielen aandrijft, ikzelf ken er geen een.
Geplaatst: 23.09.2011 - 10:52
door jan weemering
we dwalen af !!
Geplaatst: 23.09.2011 - 12:12
door V480-S60
MODS edit
Groot gelijk Jan. Heren blijf bij het topic!
Geplaatst: 23.09.2011 - 13:33
door DawnBlueED
bart simpson schreef:Audi heeft ook voorwielaandrijving en de motor in de lengte maar ik beperk me steeds tot Volvo.
Ik wil wel graag een concreet voorbeeld van een dwarsgeplaatste motor die (uitsluitend) de achterwielen aandrijft, ikzelf ken er geen een.
bart simpson schreef:een dwarsgeplaatste motor drijft toch altijd de voorwielen aan?
De vraag hierboven verwijst niet naar het merk Volvo, ik heb dan ook een merk onafhankelijk antwoord gegeven.
DawnBlueED schreef:Tenzij de motor achterin zit natuurlijk.
Ik zal ook meteen het antwoord op je vraag van vandaag geven; een dergelijke aandrijving vind je o.a. bij de NSU 1200
Het enige wat nu nog mist is een bedankje van jouw zijde ...........

Geplaatst: 24.09.2011 - 16:26
door jan weemering
kunnen we nu weer terug naar de orde van de dag ipv elkaar de loef af te steken.
Er zijn mensen die veel weten van volvo, en er zijn er die veel van auto's in het algemeen weten.
we hebben niet allemaal de wijsheid in pacht.
Graag weer terug naar het onderwerp.
Geplaatst: 02.03.2012 - 17:06
door piet22
jan weemering schreef:
Ja, mooie level 3 in hermes uitvoering.
Jammer van de stuur positie
Hier een filmpje van een Hermes met links stuur.
Nooit eerder gezien!
http://www.youtube.com/watch?v=XSbGdjYUXc0
En hier nog wat foto's. Het lijken er zelfs twee te zijn:
https://picasaweb.google.com/bjerkejord ... tiveRoyal#
Piet
Geplaatst: 02.03.2012 - 21:58
door Ben
Ik kan alleen dat blonde hout nog steeds niet mooi vinden in een auto
Geplaatst: 03.03.2012 - 10:14
door jan weemering
Ja erg mooi.
zal wel nostalgie zijn maar volgens mij maken ze ze niet meer zo!
natuurlijk rijdt een nieuwe s80 waanzinnig goed, maar toch het is de looks van zo'n s90 die het doet.
Geplaatst: 03.03.2012 - 11:25
door wim de jong
Een van de mooiste wagens die VOLVO op de markt gezet heb: S90 executive. V90 zou nog mooier zijn, maar goed, je kan niet alles hebben.
Ik ben meer een station figuur.......maar voor deze sedan maak ik een uitzondering!!
Maar een 245T is ook iets unieks!
Als ik hier nog eens tegenaan loop.........ooohhhhh
En als je toch bezig bent......een custom made 740 cabrio (ja, met 4 deuren !!)

Geplaatst: 03.03.2012 - 11:48
door Walter
Volgens het filmpje was de Noorse auto eerst in bezit van een Zweedse eigenaar. Dat verklaard wellicht de foto's van de auto met Zweeds kenteken
Geplaatst: 20.05.2012 - 11:12
door piet22
De auto staat nu te koop op autoscout24. ::(
En je was er zo trots op? :?
Gooi er lekker LPG in als je meer moet rijden, daar zijn deze motoren prima geschikt voor!
Piet
Geplaatst: 20.05.2012 - 11:39
door jan weemering
Piet ,
het klopt.
De auto kan bij normaal gebruik nog jaren mee, maar als ik voor mijn werk + prive een 70.000 km per jaar gaat wegduwen in de volvo dan ben ik bij een km stand van nu 248000 , over 2 jaar op dik 4 ton , en zal de auto aardig op zijn denk ik.
De LPG instalatie is dan ook afgeshchreven, omdat de auto dat ook is.
dus dan ben ik buiten de volvo + LPG een hoop geld kwijt.
ik spaar ook een hoop geld uit natuurlijk in verhouding tot benzine of diesel.
Allemaal dilemmaas
Geplaatst: 20.05.2012 - 13:28
door wim de jong
Een beetje kort door de bocht, hoor.
De mijne (is een 965, met een 2500) staat nu op 488.000 km, en draait vanaf het begin al op een LPG installatie (G3)
Is eigenlijk niets mee aan het handje.
Ik ken ze tegen de 6 ton aan......en loopt nog prima.
Mijn 945 (oke, een andere motor) heb ik pas bij 780000 ingeruild, ik reed toen in 5 jaar ruim 600000 km.
Deze motoren zijn niet stuk te krijgen eigenlijk.
En inruilen, verkopen en een andere kopen kost je gewoon geld.
Geplaatst: 20.05.2012 - 13:55
door jan weemering
Wim ,
ik snap wat je bedoelt, maar eigenlijk wil ik niet dat deze auto een aftrapper wordt, gezien de zeldzame carosserie. elke ander auto zou mij ook niet zo boeien om er tonnen op te zetten, maar eigenlijk moet deze body nog jaren mee.
Komt niet meer terug namelijk.
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:59
door volvo 960R
Het is een auto voor lui die niets erom geven en na 2 jaar toch weer een andere van de zaak ''kregen'' toen der tijd.
Voor deze tijden is het een liefhebbersauto en zou ik zelf ook minimaal mee rijden, enkelt met vakantie's, ''mooi weer wagen''.
Gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt, jouw wagen

Geplaatst: 21.05.2012 - 09:46
door piet22
jan weemering schreef:Wim ,
ik snap wat je bedoelt, maar eigenlijk wil ik niet dat deze auto een aftrapper wordt, gezien de zeldzame carosserie. elke ander auto zou mij ook niet zo boeien om er tonnen op te zetten, maar eigenlijk moet deze body nog jaren mee.
Komt niet meer terug namelijk.
Het is maar wat je wilt natuurlijk. Maar veel kilometers maken met zo'n auto betekent niet dat het een aftrapper hoeft te worden. Het aardige is dat al die executives zo min mogelijk gebruikt worden dus het zou ook wel stoer zijn om een goed onderhouden executive met 600.000 km te zien in de Autoweek. De body is inderdaad onverslijtbaar zolang je geen aanrijdingen hebt. Het interieur ben je zelf bij, misschien bij 400.000 km de bestuurderstoel een keer laten opknappen. De aandrijving en ophanging is gewoon normaal onderhoud. De motor is wat kwetsbaarder, maar als je een beetje zoekt koop je voor 500 euro in Engeland een motor die je al vast op reserve legt. Wel zou ik naar een specialist gaan voor het onderhoud. Van der Wulp is een prima dealer maar de kennis over deze generatie auto's is daar toch steeds minder aanwezig, zeker als het iets anders wordt als het reguliere onderhoud.
Als je die ruimte op de achterbank echt nodig hebt dan lijkt mij dit toch geen slechte optie.
Piet