Ik ga geen documenten overleggen maar ik heb een soort gelijke situatie meegemaakt met een BMW Z4. Daar staat ook 0kg op het ketekenbewijs voor de geremde en ongeremde aanhangers. Voor de BMW Z4 is gewoon een trekhaak te leveren die goedgekeurd is tot 1200kg. Ik heb geprobeerd trekgewichten op het kenteken te krijgen voor deze auto. Hiervoor ben ik intensief bezig geweest met de RDW (ook de afdeling individuele goedkeuring), trekhaak fabrikant die trekhaken op maat maakt, de TUVbart simpson schreef:Niets onzin, in de typegoedkeuring van de C30 Drivé is de montage van een trekhaak niet toegestaan door de RDW, kom jij gewoon eens met het tegendeel.Volvorijden schreef:Dit is echte onzin....weet niet waar de info vandaan hebt maar iigv niet van de RDW of trekhaak fabrikanten.945i schreef:Maar het mag niet in Nederland, en de wetgever kan niet niet zien of er volgende week ipv. een fiets, een caravan achter hangt.
Lessen die daar uit te leren zijn
- Fabrikant bepaald of een auto een trekgewicht krijgt en hoe hoog. Bij de typegoedkeuring wordt een maximaal trekgewicht vast gesteld (dit komt in het CVO te staan). Aan de fabrikant/importeur de ruimte omdat per land bij naar beneden bij te stellen. (voorbeeld Audi A3 1.4 TFSI mag in duitsland 1500kg trekken en in NL 1200kg).
- Mocht er geen 0kg staan maar een -, dan betekent dat de fabrikant geen trekgewicht heeft opgegeven. Dan kan de RDW zelf gewichten bepalen. Dit doen ze door de helft van het wagengewicht te nemen +50kg.