Zo, even een topicje weer onder de aandacht brengen. (En niet alleen maar omdat de ex-Volvo van 945i hier zo mooi staat te glimmen)
De shampoo van de Action, daar ging het om. Nu stond op pagina -1- dat Steve Prodetailing voornemens was om een vergelijkend waren onderzoek te gaan doen. En nu was ik eigenlijk wel benieuwd of er al nieuws te melden is.
Of moeten wij richting Consumentenbond met de prangende vraag: wat is beter: shampoo van de Action of die van de duurdere merken.
V70/2.4D/2003 schreef:Zo, even een topicje weer onder de aandacht brengen. (En niet alleen maar omdat de ex-Volvo van 945i hier zo mooi staat te glimmen)
Ik moet eerlijk bekennen dat Steve van Driven2Shine helaas nog geen tijd heeft gehad.
Zelfs mijn eigen ride moet er aan geloven dat deze er al een 1,5 maand erg smerig bijstaat
Ik ga het zeker nog testen maar kan niet beloven wanneer dat zal zijn.
Anionische tensiden: in waterige oplossing vormen ze een negatief geladen anion en het is dit dat de algemene eigenschappen van het tenside bepaalt. De meest gebruikte zijn de alkylsulfaten en de alkylethersulfaten. Ze kenmerken zich vooral door een hoog schuimend vermogen.
Amfotere tensiden: zij zijn ofwel negatief ofwel positief geladen in oplossing, afhankelijk van de pH. Zij kunnen het potentieel irriterend effect van alkylsulfaten en alkylether sulfaten reduceren. De meest voorkomende zijn de betaïnen.
Niet-ionische tensiden: deze vormen in waterige oplossing geen ionen. Ze worden vooral gebruikt omwille van hun goede compatibiliteit met huid en ogen, en omdat ze het irriterende effect van anionische tensiden neutraliseren. Tot deze categorie behoren de polymeren op basis van polyoxypropyleen en polyoxyethyleen, alkanolamiden, amine-oxyden, polyglycolethers, de geëthoxyleerde alcoholen en talrijke esters.
Complexvormers: worden als ingrediënten gebruikt in schoonmaakmiddelen zoals kalkoplosmiddelen, strippers en als stabilisator in bleekmiddelen en zeepproducten. Zij verwijderen en/of voorkomen kalkaanslag. De belangrijkste zijn fosfaten.
Methylchloroisothiazolinone: (5-chloro-2-methyl-4-isothiazolin-3-one) is a preservative with antibacterial and antifungal effects within the group of isothiazolinones. It is effective against gram-positive and gram-negative bacteria, yeast, and fungi.
Methylchloroisothiazolinone is found in many water-based personal care products and cosmetics.[1] Methylchloroisothiazolinone was first used in cosmetics in the 1970s. It is also used in glue production, detergents, paints, fuels, and other industrial processes. Methylchloroisothiazolinone is known by the registered tradename Kathon CG when used in combination with methylisothiazolinone.[2]
Methylchloroisothiazolinone may be used in combination with other preservatives including ethylparaben, benzalkonium chloride, or 2-bromo-2-nitropropane-1,3-diol.
Aldus, het resultaat van een uurtje struinen, knippen en plakken van het internet, met dank aan Google.
Met deze chemische meuk, die als verzamelnaam “Autoshampoo” draagt, wassen (sommigen/hele volksstammen) hun voiture,
Blijft dus nu nog steeds de vraag: Is dit spul nu beter of juist helemaal niet goed voor de lak en de aangebrachte waxlagen.
Nee hoor toppertje, ik ben wel van het "zoeken naar antwoorden en oplossingen". Immers: problemen bestaan niet, uitdagingen wel.
Maar, -1- van de kinders was vroeg vanochtend. Kind voor de buis, pa achter de laptop te grasduinen.
Mijn voorlopige conclusie is trouwens, om maar even on topic te blijven:
Het is zeep, met een ontvettend karakter, wat door zijn totale samenstelling met produkten die ook in hoofdzaak in de cosmetische industrie gebruikt worden, in elk geval vertrouwd is om te gebruiken. Zacht voor de handjes en het ruikt heerlijk.