Pagina 3 van 8
Geplaatst: 20.10.2011 - 17:15
door DrRossi
ja dus ? er zit ook een XC 70 D5 Ocean race met 215pk bij.
Ik begrijp de hele discussie niet.
Handbak is vele male beter dan een automaat.
Minder vermogensverlies, minder verbruik enkel je moet zelf je handje gebruiken.
Geplaatst: 20.10.2011 - 17:15
door bart simpson
Iemand hoeft niets van me aan te nemen, ik geef alleen dat een XC70 of (XC90) handbak gebruikt onverkoopbare objecten zijn, de gok neemt daarna de koper...
Geplaatst: 20.10.2011 - 17:22
door DrRossi
Er zijn 48 XC70 Manueel en 142 Automaat geregistreerd dit jaar.
Een manu XC90 nog geen een!
Ik snap het best wel maar vaak neemt de lease een centje extra per maand voor de afschrijving .
Geplaatst: 20.10.2011 - 18:46
door t5power
Hoe kan idd een consumenten-voorkeur voor 2dehands XC70s zoveel anders zijn t.o.v. de voorkeur voor nieuwe auto's. Dat is toch onzin.
BS, jij zit nu toch in Zweden? Hoe lang heb je hiervoor in NL gewerkt en nu in zweden?
Geplaatst: 20.10.2011 - 18:53
door bart simpson
wie zegt dat ik werk?
Geplaatst: 20.10.2011 - 18:55
door 945i
Dat is ook onzin zoals jij zegt. De consumentenvoorkeur voor 2e hands is niet veel anders dan de nieuwe auto koper.
Kan zijn dat je door de lagere prijs een iets jonger publiek aantrekt die de geneugten van een automaat nog niet geproefd hebben, maar je wil zo'n auto eigenlijk niet zonder rijden...
@ Bart S, er was toch iets met die werkvergunning.. :?
Geplaatst: 20.10.2011 - 18:56
door t5power
945i schreef:Dat is ook onzin zoals jij zegt. De consumentenvoorkeur voor 2e hands is niet veel anders dan de nieuwe auto koper.
Kan zijn dat je door de lagere prijs een iets jonger publiek aantrekt die de geneugten van een automaat nog niet geproefd hebben, maar je wil zo'n auto eigenlijk niet zonder rijden...
Waarom zou je zo'n auto neit zonder willen rijden? Er zijn toch zat mensen in NL die perse een handbak willen? Heb zelf ook specifiek naar handbak gezocht.
Geplaatst: 20.10.2011 - 18:57
door t5power
bart simpson schreef:wie zegt dat ik werk?
Mmm ja, goede vraag, lijkt me idd wat lastig combineren, 12 uren per dag forum en een baan.

Geplaatst: 20.10.2011 - 18:57
door bart simpson
Nw scheelt een handbak 2.800,-- met een automaat, gebruikt zomaar het dubbele tot het driedubbele (als het niet meer is)
Geplaatst: 20.10.2011 - 18:59
door 945i
COMFORT mijn beste, comfort.

Geplaatst: 20.10.2011 - 19:00
door bart simpson
ik ruil een XC90 met handbak niet in, dat is de allerslechtst verkoopbare Volvo die er is.... (en helemaal niemand hoeft dat van me aan te nemen)
Geplaatst: 20.10.2011 - 19:30
door V70/2.4D/2003
bart simpson schreef:ik ruil een XC90 met handbak niet in, dat is de allerslechtst verkoopbare Volvo die er is.... (en helemaal niemand hoeft dat van me aan te nemen)
Dat hoeft ook niemand van je aan te nemen, dat is gewoon een feit.
Geplaatst: 20.10.2011 - 20:35
door lemmer
Feit is dat de handbak goedkoper is, en dat het een B-label is bij de XC. De giertronic is een D-label.
Ik zag wel dat hij nu een sportstand heeft, en dus minder adaptief zal zijn?? Heb ik in dit topic en mijn eerder topic niemand over gehoord!!
Geplaatst: 20.10.2011 - 22:25
door Thom
Die sportstand zorgt voor een fractioneel snellere start, en maakt gretiger toeren. De nieuwste Geartronic is namelijk van het heel snel doorschakelen. Nog even over die toerentallen: ik heb het zojuist even 'gemeten', ik kon wegens drukte niet harder dan 130km/u en dan maakt een XC70 D5 215pk AWD MY2012 GT 2.400 r/min. Dat zijn er nog steeds teveel, maar a la. Bij een rijstijl passend bij de gemiddelde XC70 rijder (50+, voornamelijk comfortabel cruisen) is de Geartronic nu prima. Persoonlijk vind ik het met Four C in 'Advanced', GT in sportstand en servotronic op meeste weerstand nu een best dynamische crossover, sportief is iets heel anders (maar dat is ook niet de insteek van Volvo).
Geplaatst: 20.10.2011 - 22:50
door 945i
Crossover..

Een verhoogde V70 met nog iets meer plastic eraan noem je een crossover tegenwoordig, oké..
Geplaatst: 20.10.2011 - 23:01
door Thom
Ik typ een naar mijn bescheiden idee best informatief bericht en dan gaat er iemand de typering van een XC ter discussie stellen...zucht :-k
Is een Estate met verhoogde carrosserie, Hill Descent Control, anders gestikt leer, andere bumpers, skidplates, andere voorzijde, grotere buitenspiegels en een scheidingsrek in de bagageruimte de juiste omschrijving

?
Men noemt dit ook wel muggenziften of mierenn**ken.
Geplaatst: 20.10.2011 - 23:23
door 945i
Nee, maar je schrijft hem bepaalde rijeigenschappen toe als 'crossover', dan vraag ik mij af; is dit wel een crossover?
Een crossover heeft een eigen carrosserie, zoals een X6 ofzo.. Een XC70 is een estate met lange veren en veel plastic.
(en als je wil muggenziften noem je de HDC, leer, spiegels en scheidingsrek ook nog.)
Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom die auto de toeren maakt die hij maakt bij die snelheid.
Geplaatst: 20.10.2011 - 23:38
door Thom
(en als je wil muggenziften noem je de HDC, leer, spiegels en scheidingsrek ook nog.)
Dat deed ik natuurlijk met een knipoog

Geplaatst: 20.10.2011 - 23:44
door 945i
Ik ook

Geplaatst: 20.10.2011 - 23:44
door lemmer
945i schreef:Nee, maar je schrijft hem bepaalde rijeigenschappen toe als 'crossover', dan vraag ik mij af; is dit wel een crossover?
Een crossover heeft een eigen carrosserie, zoals een X6 ofzo.. Een XC70 is een estate met lange veren en veel plastic.
(en als je wil muggenziften noem je de HDC, leer, spiegels en scheidingsrek ook nog.)
Ik heb al eens eerder uitgelegd waarom die auto de toeren maakt die hij maakt bij die snelheid.
waar? ik ben benieuwd