Pagina 3 van 11
Geplaatst: 01.11.2011 - 12:07
door MN-NL
Was vanochtend even bij de dealer:
Steun is bekeken en blijkt nog prima in orde (hoewel je er alle kanten mee op kan - is dus een feature blijkbaar).
Reparatiekosten derhalve 0 Euro
Marc
(en de SW voor de standkachel wordt over 2 weken geladen - verheug me al op de vorstperiode

)
Geplaatst: 01.11.2011 - 12:31
door crackedtooth
MN-NL schreef:Was vanochtend even bij de dealer:
Steun is bekeken en blijkt nog prima in orde (hoewel je er alle kanten mee op kan - is dus een feature blijkbaar).
Reparatiekosten derhalve 0 Euro
Marc
(en de SW voor de standkachel wordt over 2 weken geladen - verheug me al op de vorstperiode

)
waarom kon die software niet meteen? duurt niet lang
Geplaatst: 01.11.2011 - 13:14
door MN-NL
crackedtooth schreef:waarom kon die software niet meteen? duurt niet lang
Kost een half uurtje als het goed gaat, moest op een uur rekenen om wat marge te hebben. Die tijd had ik niet meer dus afspraak gemaakt.
Tis toch nog mooi weer!
Gr. Marc
Geplaatst: 20.11.2011 - 18:11
door capslock
nauticbluepearl schreef:
..om te demonteren is het ook het makkelijkst om het rubber vanuit het midden, met een los ijzerzaagblad in te zagen, netjes tot op het alu huis. De klemspanning is er dan af en je drukt het oude rubber er met je blote handen uit
Goede tip! Ik heb daarnaast met een gaten zaag een gat in een dikke plank geboord. De rubber en de kern valt hier door. De ring heb ik met de dikke plank en een stevige bankschroef er zo in gedraaid.

.
Let op het merk tekentje voor de positie van het rubber ten opzichte van het giethuis.
Geplaatst: 29.11.2011 - 20:52
door RPS
Capslock, waar heb je dat rubber bemachtigd?
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij de dealer wisten ze me te vertellen dat het rubber niet los te verkrijgen is.
Geplaatst: 29.11.2011 - 22:14
door V70 T5 assen
Ik heb 1 van powerflex geplaatst van nog geen 4 tientjes , deze was echter zo stug dat met stationair draaien ik de auto uit trilde , heb er met een 12mm boor rondom een aantal gaten ik geboord nu is het weer comfortabel.
Op deze foto zitten de gaten er nog niet in.
Geplaatst: 01.12.2011 - 20:33
door RPS
Kan iemand mij vertellen waar het losse rubber van capslock en nauticbluepearl a € 19,- te bemachtigen is?
Geplaatst: 02.12.2011 - 17:42
door nauticbluepearl
Ja hoor, ik zie alleen datie sinds mijn laatste post duurder is geworden
http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... ts_id=3416
Geplaatst: 02.12.2011 - 19:48
door toppertje
RPS schreef:Kan iemand mij vertellen waar het losse rubber van capslock en nauticbluepearl a € 19,- te bemachtigen is?
bij de dealer natuurlijk!
ik heb €18,00 excl. betaald.
onderdeel nummer =9434263.
voor dit geld(verschil) zou ik altijd OEM monteren.
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:31
door RPS
Kijk, met deze info kan ik mee uit de voeten.
Met de link en onderdeelnummer van nauticbluepearl gaat het zeker lukken.
Morgen eens bij de locale dealer informeren.
@Toppertje: ik denk niet dat jou artikelnummer juist is. Is voor een 850.
Corrigeer me als ik het fout heb.
Geplaatst: 03.12.2011 - 08:04
door toppertje
ik heb dit onderdeel nummer rechtstreeks van mijn factuur gehaald.
zou dus wel moeten kloppen.
Geplaatst: 03.12.2011 - 08:06
door 945i
Misschien is het dezelfde...

Geplaatst: 03.12.2011 - 11:13
door toedeledoki
945i schreef:Misschien is het dezelfde...

Klinkt raar, maar in Vida wordt het nummer niet herkend bij een S60.
Wél bij een 850 en V70 (alleen maar tot MY2001). Bij de latere MY en óók bij de S60 staat bij onderdeelnr ''NS'' (Not Specified??).:-k
Geplaatst: 03.12.2011 - 14:31
door Thijs
Oude type V70?
Geplaatst: 03.12.2011 - 15:50
door toedeledoki
Volgens mij is MY2001 geen oud model meer.
Het nummer geldt overigens alleen voor V70 met motortype D5252T (zie ik net :oops: ).
Geplaatst: 03.12.2011 - 16:29
door 945i
De realdealdiesel.
Geplaatst: 03.12.2011 - 16:51
door Ramon&Ramon
Voor degeen die nieuwe rubbers in wil persen heb ik nog wel wat oude steunen liggen!
Gratis...
Geplaatst: 03.12.2011 - 17:27
door Oceanracer
Da's handig! Kun je eerst een nieuw rubber monteren in de oude steun, alvorens de steun te vervangen. Top!
Geplaatst: 03.12.2011 - 22:00
door nauticbluepearl
heb ook eerst een nieuwe steun in auto, en toen 'voor reserve' de oude bewaard en een rubber daarin vervangen.
Geplaatst: 03.12.2011 - 22:18
door toppertje
toedeledoki schreef:Volgens mij is MY2001 geen oud model meer.
Het nummer geldt overigens alleen voor V70 met motortype D5252T (zie ik net :oops: ).
slimpie.
ik HEB een D5252T
