Pagina 3 van 9

Geplaatst: 31.10.2011 - 08:17
door EVV
Akkoord schreef:Deze uitslag verbaast me niet echt ; dit zijn (tot 2004) de auto's met de beruchte Magneti-Marelli gasklephuizen.

Ooit heb ik in een (Amerikaans) onderzoek gelezen dat bij deze modellen (met meer dan 100.000 miles op de teller) 96%!!!! minimaal 1x een defect gasklephuis heeft gehad ; tsja , dan gaat je betouwbaarheid wel heel snel achteruit.
Die gasklep is alleen in modellen 1999 tot 2002 gebruikt, waarbij de turbo's ze in 2001 al kwijt waren.
Was er laatst ook niet een schrijven vanuit Volvo dat bezitters van nieuwere diesels het olie peil heel goed in de gaten moesten houden, omdat door het roetfilter het olie peil zo ver kon stijgen dat de motor op hol kan slaan? Lekker premium zoiets, zeker de oplossing die Volvo bied. Iemand zoiets ook al van Opel gehoord?

Geplaatst: 31.10.2011 - 09:00
door Theo V70
Akkoord schreef:Deze uitslag verbaast me niet echt ; dit zijn (tot 2004) de auto's met de beruchte Magneti-Marelli gasklephuizen.
Zat er in de S60 een ander gasklephuis dan? (dit is een retorische vraag!)

Geplaatst: 31.10.2011 - 10:04
door BlackcurrantV70
Nou ik heb al andere zaken van Opel gehoord, een vriend van me kocht 2 jaar geleden een spiksplinternieuwe Opel Antara.

Stuurhuis kraakte van jewelste na enkele maanden, en regelmatig viel het hele dashboard uit.
Na ontelbare bezoeken aan de dealer en Opel Belgium, is het stuurhuis nooit opgelost, het nieuwe stuurhuis kraakte ook al na enkele maanden.

Na 2 jaar was ie het zat en heeft nu een Renault Megane Cabrio gekocht.

Geplaatst: 31.10.2011 - 10:06
door bart simpson
dat heet in NL nu van pissebed naar kakkebed gaan

Geplaatst: 31.10.2011 - 10:13
door 945i
Of van de Wajong in de bijstand belanden, het kan altijd beroerder. In 2010 zijn er 1226 Antara's gemaakt, ben benieuwd hoeveel er nog op parkeerterreinen staan te wachten op een baasje. :D

Geplaatst: 01.11.2011 - 16:03
door BlackcurrantV70
Tja, hij had ook naar een C70 gekeken, omdat hij de onze gezien had, maar de C70 was te duur.

Geplaatst: 01.11.2011 - 20:21
door Carfreak
Domme testjes. Mijn V70 doet het altijd. Laat de Opelrijders lekker in de waan :D

Geplaatst: 02.11.2011 - 10:25
door BlackcurrantV70
Anders gaat iedereen V70 rijden, zulke artikels komen de exclusiviteit van onze autos ten goede :-)

Geplaatst: 02.11.2011 - 15:40
door Laguna-S60
Werkt niet echt, als je ziet hoeveel laguna's er verkocht worden (Voor de export) :)

Geplaatst: 02.11.2011 - 18:59
door BlackcurrantV70
Van mij mag iedereen een Laguna kopen, zolang ik het maar niet hoef te doen :-)

En OPEL ben ik al helemaal klaar mee

Overal
Pech
En
Last

Of FORD

Fabrication
Ordinaire
Reparation
Difficile

kwaliteit

Geplaatst: 02.11.2011 - 22:44
door chalith
eind 80´er jaren kwalificeerde de consumentenbond de loewe studio 63 kleuren TV als een slechte aankoop. Ik werkte toen bij expert en verkocht er 10 per week. Ik heb van de 1500 toestellen die daar in 3 jaar zijn verkocht een enkeling zien terugkomen vanwege een defect.

ik heb geen idee waar de consumentenbond hun conclusie op baseerde.

ik rijd nu 4 jaar een V70 (±20000 km/jr) op LPG en heb buiten regulier onderhoud geen reparaties...

voorheen reed ik peugeot diesel, maar liefst 380000 km ver....

2 koppelingen....4 sets aandrijfassen....en ontelbare hoeveelheid pakkingen en keerringen om alle vloeistoffen in de motor/versnellingsbak te houden.

nou is zo´n V70 wel een stuk duurder...maar na 220000 km rijdt en voelt is nog als nieuw.

wat anderen ook zeggen.....ik ben tevreden over de kwaliteit van Volvo.

Geplaatst: 06.11.2011 - 12:39
door Voorn
OracleDBA schreef:Wordt bij het onderzoek uitgegaan van goed onderhouden auto's? Dat scheelt wel denk ik.
Over achterstallig onderhoud lees je nooit iets in een onderzoek.
Ik doe mee met het onderzoek van de Consumentenbond. Ik heb mijn D5 nu 2 jaar en daar 120.000 km mee gereden zonder problemen. Zij vragen over de beurten. Hoeveel kost dat en wat is er vervangen. Banden kosten. Best wel veel vragen om te beantwoorden.

Geplaatst: 06.11.2011 - 12:58
door Voorn
Carfreak schreef:Domme testjes. Mijn V70 doet het altijd. Laat de Opelrijders lekker in de waan :D
Voor mijn mijn Volvo V70 D5 (2 jaar) heb ik 6 jaar in een Opel Omega 2.5TD gereden. Luxe uitvoering met de 6 cylinder motor van de BMW 525TDS erin. Ietwat geknepen versie ;-)
Motor gereviseerd, nieuwe motor, iedere 2-3 weken bij de garage. Ik dacht dat het aan de garage lag. Nu de Volvo (Edition II) bij dezelfde garage in onderhoud. 2x per jaar kom ik daar. Nu alleen voor de kleine en grote beurt.
Ik heb voor de Opel en de Volvo bijgehouden hoeveel mijn km kosten zijn met 50.000 km per jaar. Dus incl. wegenbelasting, verzekering, diesel, onderhoud en reparaties.
Opel Omega 2.5TD bj 1999 € 0,38 per km
Volvo V70 D5 bj 2005 € 0,28 per km

Nog wat kosten:
Opel Omega was 4 jaar oud en gekocht voor € 12.000,-- met 160.000km
Volvo V7 D5 was 4 jaar oud en gekocht voor € 16250,-- met 160.000km

Do I say more ????????

Geplaatst: 06.11.2011 - 21:00
door edraket
Zit met de V70 over 54.000 km (2 jaar) ook op Eur 0,34 per km, dus is dus echt een kwestie van geluk/pech met een auto.
Nu doe ik nog bijna alles zelf, anders was ik op bijna 0,40 per km uit gekomen. Is ook incl alles, ook afschrijving. Zonder afschrijving zit ik inderdaad op 0,25 resp 0,30 per km.

Geplaatst: 07.11.2011 - 02:30
door Thijs
Alleen al het bijhouden van de statistieken is een hele taak. Ben elke auto weer voornemens het bij te houden, maar aan de andere kant verbeterd het niets aan de kosten en je moet ze toch wel maken...

Geplaatst: 07.11.2011 - 09:57
door DuursmaG
Ik mis de Toyota Avensis Wagon (D-CAT 173PK). Was mijn lease bak.
Reed ongeveer 60k per jaar.
Opsomming problemen.
- Algemeen auto verbruikt veel olie (elke 5000KM/7500KM een liter)
- Problemen bij starten als het koud weer was.
- 3x ERG klep vervangen (diverse keren in noodloop naar garage gereden)
- 2x Turbo vervangen (1x na onderhoud niet goed terug gezet)
- Diverse andere motorische problemen te veel om op te noemen
- Xenon verlichting vervangen (viel uit, eerst een lamp daarna de andere)
- Koplamp units vervangen Xenon verlichting was in het kunststof weg gezakt (door de hoge temperatuur van de lamp)
- Navigatie val uit (auto uit en weer aan, he hij doet het weer)
- Handsfree niet te gebruiken herkent telefoon niet (Nokia E50).
Had nog een oude 6310 deed het wel maar voice herkenning niet te gebruiken.
- Parkeersensoren voor en achter werken dan wel en dan niet. (ook vervangen)

En dan nog de normale onderhouds beurten.

Kortom auto was motorische en elektronische niet in order.
Ik was niet de enige met zoveel problemen met de D-CAT uitvoeting.

Moet zeggen als hij reed kon je er in Duitsland wel 240KM per uur mee karren.
Had je het gezicht van de BWM 5 rijders moeten zien. ::lol: :evil4: ::lol:

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:06
door edraket
Thijs schreef:Alleen al het bijhouden van de statistieken is een hele taak. Ben elke auto weer voornemens het bij te houden, maar aan de andere kant verbeterd het niets aan de kosten en je moet ze toch wel maken...
Ik doe dat omdat ik de auto zakelijk rijd en wel de kosten wil blijven afwegen tegeover lease. Als de kosten van de V70 te hoog worden gaat hij eruit, en zit er serieus over te denken om het "wagenpark" daarom wat anders in te richten. Ik rijd nu elke dag in een hele grote auto naar mijn werk, terwijl ik eigenlijk alleen maar zo'n grote auto heb voor de vakanties. Dat is eigenlijk natuurlijk waanzin. Dus wellicht komt er een klein autootje voor mij en een wat nieuwere grote voor het gezin/vakantie. Om die afweging goed te kunnen maken moet je wel inzicht hebben in de kosten. Ik snap ook dat emotie/rijplezier niet in geld is uit te drukken, maar zoveel emotie heb ik nu ook weer niet bij een V70. Ik blijf het dus altijd wel financieel en objectief bekijken.

Geplaatst: 07.11.2011 - 16:05
door Laguna-S60
DuursmaG schreef:Ik mis de Toyota Avensis Wagon (D-CAT 173PK). Was mijn lease bak.
Reed ongeveer 60k per jaar.
Opsomming problemen.
- Algemeen auto verbruikt veel olie (elke 5000KM/7500KM een liter)
- Problemen bij starten als het koud weer was.
- 3x ERG klep vervangen (diverse keren in noodloop naar garage gereden)
- 2x Turbo vervangen (1x na onderhoud niet goed terug gezet)
- Diverse andere motorische problemen te veel om op te noemen
- Xenon verlichting vervangen (viel uit, eerst een lamp daarna de andere)
- Koplamp units vervangen Xenon verlichting was in het kunststof weg gezakt (door de hoge temperatuur van de lamp)
- Navigatie val uit (auto uit en weer aan, he hij doet het weer)
- Handsfree niet te gebruiken herkent telefoon niet (Nokia E50).
Had nog een oude 6310 deed het wel maar voice herkenning niet te gebruiken.
- Parkeersensoren voor en achter werken dan wel en dan niet. (ook vervangen)

En dan nog de normale onderhouds beurten.

Kortom auto was motorische en elektronische niet in order.
Ik was niet de enige met zoveel problemen met de D-CAT uitvoeting.

Moet zeggen als hij reed kon je er in Duitsland wel 240KM per uur mee karren.
Had je het gezicht van de BWM 5 rijders moeten zien. ::lol: :evil4: ::lol:
Welk BJ?

Geplaatst: 08.11.2011 - 13:35
door DuursmaG
De Toyota was van Jan-2008 neem aan dat hij dus in 2007 uit de fabriek is gerold.

Geplaatst: 08.11.2011 - 17:40
door edraket
de D-Cat motoren kennen inderdaad erg veel problemen.
Ik dacht altijd dat een Honda accord als de meest betrouwbare auto's te boek stond, maar die heeft ook bijvoorbeeld last van een vroegtijdig overlijdende koppeling bij de diesels. Hij is dat nog wel betrouwbaar omdat hij je niet laat staan, maar zou mij toch een slecht gevoel geven. Is een dure reparatie.