Pagina 3 van 6
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 12:04
				door EVV
				aha, bedankt. Ik had zoiets van, als je tijdens de compressie slag al lekkage hebt, hoeveel lekt er dan wel niet langs als de boel echt ontbrandt...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 21:11
				door Oceanracer
				Mijn hemel, vier uur klussen? En dat zonder het reinigen zelf? En dan weer alles monteren? Dan ben je daar een hele dag mee bezig!  :shock:
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 21:12
				door M@rcel
				ach, met voldoende droge worst erbij... 

 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 21:24
				door Oceanracer
				Ik heb laatst mijn LMM verwijderd, met de bedoeling om deze te reinigen. Na dik 3 ton zou die best vervuild kunnen zijn, maar hij was brandschoon. Gelukkig was dat niet veel werk, maar wat als ik een hele dag bezig ben voor de kat zijn viool? Of kan ik er zeker van zijn, dat na 3 ton die carterventilatie van onder tot boven onder de smurrie zit en dat schoonmaken inmiddels echt noodzakelijk is?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 21:56
				door edraket
				4 uur incl schoonmaken uiteraard en weer terug monteren. Als je geen klachten hebt zou ik het lekker laten zitten. If it ain't broken, don't fix it!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 21:59
				door Oceanracer
				Ja, maar het probleem is dus dat je pas weet of de carterventilatie vervuild is, als je hem hebt verwijderd. En wat zijn de klachten? Olieverbruik toch? Of kun je het ook aan iets anders weten/merken?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 22:20
				door edraket
				Meestal olieverbruik en/of olie lekkage.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 22:23
				door Oceanracer
				Mijn kleppendeksel is redelijk besmeurd met olie, zag ik laatst en hij verbruikt nu meer olie dan voorheen.  :? 
Jaja, hij wordt wat ouder, dan krijgt ie toch wat kwaaltjes...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 22:58
				door edraket
				Ze zitten lang niet altijd dicht, maar het komt  toch wel redelijk vaak voor. En het kan heel vervelende gevolgen hebben.
Dan organiseer je van het voorjaar toch een carterventilatievervangdag? Is gezellig, kom ik wel helpen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10.11.2011 - 23:45
				door Ramon&Ramon
				Het inlaatspruitstuk is er toch zo af? 20 minuten zo ongeveer!
Je kunt beter een nieuwe monteren dan de boel schoonmaken,dan ben je met twee uurtjes klaar.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 07:17
				door Oceanracer
				En wat gaan we dan vervangen? Die zogenaamde zwarte pot en nog wat slangen? Onder leiding van een ervaringsdeskundige durf ik dat wel aan, dus ik zie zo'n CVVD wel zitten! 
Ab S, ben jij hier ook mee gebaat, of duurt dat te lang?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 10:47
				door edraket
				Mee eens, het potje kost ongeveer 40 euro met de bijbehorende slangklemmen.
20 minuten ga je zeker niet redden als het de eerste keer is dat je dat doet. De bout van de peilstok bijvoorbeeld is heel lastig te bereiken, en kost je al 20 minuten de eerste keer om los te krijgen 

 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 11:15
				door Ramon&Ramon
				edraket schreef:Mee eens, het potje kost ongeveer 40 euro met de bijbehorende slangklemmen.
20 minuten ga je zeker niet redden als het de eerste keer is dat je dat doet. De bout van de peilstok bijvoorbeeld is heel lastig te bereiken, en kost je al 20 minuten de eerste keer om los te krijgen 

 
met een plat ringsleuteltje is het zo gepiept die peilstok demonteren.
 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 11:26
				door edraket
				Als je het weet wel ja.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 11:56
				door M@rcel
				Ramon&Ramon schreef:Het inlaatspruitstuk is er toch zo af? 20 minuten zo ongeveer!
Je kunt beter een nieuwe monteren dan de boel schoonmaken,dan ben je met twee uurtjes klaar.
en alle slangen dan? ook vervangen?
Lijkt me een dure grap...
 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 12:18
				door Oceanracer
				Peilstok losnemen?  :shock: 
Nou, ik laat me verrassen! Komend voorjaar organiseren we gewoon zo'n schoonmaakdag met Ed als ervaringsdeskundige, M@rcel als deelnemer, evenals ondergetekende, waarbij M@rcel ook vast zijn Vida-kunsten weer wil vertonen. Doeke doet ook graag mee las ik en er komen vast nog wel meer liefhebbers bij. Als 945i zijn Multipla nog heeft, mag hij ons gelijk overtuigen van de kwaliteiten van dat voertuig... 
Ik zal dit tzt wel oppakken. Eerst het betere weer maar weer afwachten.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 12:49
				door snowryder
				Bij een leeggezogen handschoen is de urgentie misschien lager, maar schoonmaken volgens onderhoudsschema blijft belangrijk!
Staat hier een onderhoudsinterval voor??
En zo ja , bij welke KM stand dan?
Mijne heeft nu 170dkm, zal ook eens kijken met het handschoen trucje.
auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.
 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 13:05
				door M@rcel
				Voor de B52x4T en B62x4T staat dit voor het eerst in het schema bij 160.000km, daarna elke 80.000km.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 13:57
				door Doeke Dobma
				Ramon&Ramon schreef:met een plat ringsleuteltje is het zo gepiept die peilstok demonteren.
Welke bout? Ik zat vanmorgen even e.e.a. te bekijken en toen ik het boutje loshaalde waarmee de peilstok bovenaan vast zit, voor het inlaatspruitstuk, had ik de peilstok eigenlijk direct los in m'n hand.... en nee, hij lekt niet.
 
			
					
				
				Geplaatst: 11.11.2011 - 14:16
				door edraket
				Die bout dus die aan het spruitstuk vast zit.