Pagina 3 van 3
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:15
door Eize
Chassisnummer... Goed punt, maar wordt even lastig. De auto staat bij de garage

Maar als ik er weer kom, dan zal ik het even opzoeken (staat volgens mij op een plaatje op het dashboard links vlak onder het raam)
Geplaatst: 16.11.2011 - 20:10
door toppertje
of op je autopapieren
Geplaatst: 16.11.2011 - 20:20
door Eize
tja, die liggen er in... ::oops:
Geplaatst: 16.11.2011 - 21:18
door toppertje
Eize schreef:tja, die liggen er in... ::oops:
oeps,
dat mag nooit.
Geplaatst: 16.11.2011 - 21:26
door Eize
Is wel beter he... Overschrijvingsbewijs (of hoe dat briefje waarop staat dat je dat apart moet bewaren) ligt wel in de kluis, de rest ligt (nu) in de auto zodat de monteur de boel ook bij zich heeft als hij er in gaat rijden...
Geplaatst: 16.11.2011 - 21:30
door ovlov058
toppertje schreef:Eize schreef:tja, die liggen er in... ::oops:
oeps,
dat mag nooit.
Bij een schadegeval heeft de expert de originele papieren nodig.
Geplaatst: 17.11.2011 - 16:33
door Eize
Kapotte synchro ring (verklaart stroef schakelen van 4 naar 5) en iets met een as... Dat is de conclusie die Morien heeft getrokken (in iets deskundiger bewoordingen natuurlijk). Kunnen ze weer maken, en dan heb ik weer een prima bakje en nieuwe koppeling. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat...
Geplaatst: 17.11.2011 - 16:48
door edraket
Nu de bak er toch af ligt zou ik de drukgroep demonteren en opnieuw monteren met het spangereedschap. Geloof me, jij hebt over een aantal 1000 kms een slippende koppeling. Als je de drukgroep in je handen hebt controleer dan heel goed met een lineaal of de drukgroep nog recht is en niet schotelvormig is. Dat gebeurt namelijk meestal als je een SAC zonder gereedschap monteert.
Er is maar 1 type koppeling gebruikt in de V70N met 2.5D, dus er zit zeker een SAC in!
Geplaatst: 25.11.2011 - 13:36
door Eize
Hij rijdt weer...
Dinsdag kwam de auto weer de oprit op rijden. Geen geratel meer...
De versnellingsbak is gerepareerd (voor zover ik weet een synchromeshring en een as) en hij zit weer onder de auto. Bij een Volvo dealer heb ik nog nagevraagd hoe het zat met de koppeling, en volgens de betreffende monteur is dit geen zelfstellende koppeling. Geen SAC tool nodig dus... Ook bij de garage waar de auto is gerepareerd houden zie hier stug aan vast. Mocht het dus de komende kilometers toch een probleem worden, dan schuif ik hem daar wel weer naar binnen...
De rekening (daar zijn jullie waarschijnlijk ook wel nieuwsgierig naar), die heb ik nog niet. Zodra die binnen is (en ik ben bijgekomen van de eerste schrik) laat ik dat nog even weten. Ik ga er van uit dat het 4000 euro gaat kosten... Hopelijk valt het dan niet te veel tegen
Voorlopig ben ik dus blij. Ik was het rijden (100 km per dag woon-werk, en daarnaast nog het één en ander met het gezin) in de Panda van mijn vrouw wel zat. Mijn vrouw was het trouwens ook zat haar auto kwijt te zijn...
Iedereen bedankt voor de adviezen!
Geplaatst: 25.11.2011 - 13:41
door 945i
Mooi dat je weer kan rijden, en ik heb een vermoeden dat de rekening mee gaat vallen..
Geplaatst: 02.12.2011 - 13:10
door Eize
3250 euro. Veel geld, maar heel raar is het ook niet. Voor het vervangen van het vliegwiel staat doorgaans al 1800 euro. Nu was de bak ook nog stuk, de reparatie daarvan was 1100 euro excl BTW. En dan moest de boel er nog weer af en weer op en zijn er drie ritjes naar de Morien geweest. En uurtjes kosten geld...
Nogmaals, veel geld. Maar tegengevallen is het me niet...
Wel blij ben ik met het feit dat een trillinkje dat er al een tijdje in zat (en waarvan we de oorzaak niet konden vinden) nu weg is. Heeft waarschijnlijk in de vliegwiel gezeten, en is dus nu opgelost. En dat rijdt weer een stuk lekkerder!
Geplaatst: 02.12.2011 - 14:42
door Ramon&Ramon
Hij rijdt dus weer,mooi zo.
Geplaatst: 02.12.2011 - 14:53
door toppertje
945i schreef:Mooi dat je weer kan rijden, en ik heb een vermoeden dat de rekening mee gaat vallen..
dat is wel te hopen,anders had hij beter die van mij
kunnen kopen
